اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

صادرات افزون بر 790 هزار تن کالا از پایانه‌های مرزی شمال سیستان و بلوچستان

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از صادرات 791 هزار و 83 تن کالا توسط 34 هزار و 567 دستگاه کامیون از پایانه‌های مرزی میرجاوه و میلک در 6 ماهه سال جاری خبر دادکه نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 42 درصدی را نشان می دهد.

صادرات افزون بر 790 هزار تن کالا از پایانه‌های مرزی شمال  سیستان و بلوچستان

 تیمور باقری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان با بیان اینکه 449 هزار و 422 تن کالا در این مدت از طریق پایانه مرزی میرجاوه و 341 هزارو 661 تن کالا از طریق پایانه مرزی میلک صادرشده است، اظهار کرد: گاز مایع، هیدروکربن، قیر، بنزین، گازوئیل و تره بار عمده کالاهای صادراتی این مدت استان را تشکیل می دهند. 

وی مجاورت این استان با منطقه ژئوپولیتیک خلیج فارس و آب های بین المللی، همسایگی با کشورهای پاکستان و افغانستان، همجواری با حوزه شبه قاره هند و همچنین امکانات بالقوه اقتصادی و ترانزیتی از جمله پایانه های مرزی موجب ایجاد موقعیت تجارت فرامرزی ممتاز برای استان شده است به طوری که با وجود شیوع ویروس کرونا شاهد رونق مرزها هستیم.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان مجموع ترانزیت از پایانه های مرزی میرجاوه و میلک را درشش ماهه سال جاری 295 هزار و 239 تن کالا و واردات را 127 هزار و 25 تن کالا عنوان کرد.

باقری بر افزایش مبادلات اقتصادی سیستان و بلوچستان با کشورهای افغانستان و پاکستان تاکید کرد و افزود: به منظور بهره گیری هر چه بهتر از ظرفیت های موجود، عملیات توسعه پایانه مرزی میلک و طرح توسعه سالن مسافری پایانه مرزی میرجاوه توسط این اداره کل در حال انجام است.

انتهای پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول