اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

پیش بینی نفت 90 دلاری از سوی گلدمن ساکس آمریکا

بانک گلدمن ساکس آمریکا اخیرا پیش بینی خود برای قیمت نفت در پایان سال 2021 را افزایش داد و اعلام کرد طی ماه‌های آینده قیمت نفت برنت به 90 دلار در هر بشکه خواهد رسید.

پیش بینی نفت 90 دلاری از سوی گلدمن ساکس آمریکا

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از اویل پرایس، بانک آمریکایی گلدمن ساکس اعلام کرد محدود بودن عرضه نفت در بازار جهانی از یک سو و رشد تقاضا از سوی دیگر در کنار تبعات طوفان آیدا و تاثیر آن بر چرخه تامین نفت باعث خواهد شد تا شاهد افزایش بیشتر قیمت این حامل انرژی در بازار جهانی باشیم. 

در حالی که این بانک قبلا پیش بینی کرده بود که قیمت نفت در اواخر سال 2021 به 80 دلار در هر بشکه خواهد رسید اما حالا پیش بینی خود را تغییر داده و می‌گوید قیمت طلای سیاه قبل از سال 2022 قیمت 90 دلار را خواهد دید.

گلدمن ساکس ماه‌هاست که می‌گوید قیمت نفت برنت به خاطر بالا رفتن تقاضا و واکنش محدود کشورهای تولیدکننده غیرعضو اوپک پلاس به این مسئله قیمت نفت به 80 دلار در هر بشکه خواهد رسید. 

هفته گذشته این بانک آمریکایی گفته بود در صورتی که زمستان سردتری را پیش رو داشته باشیم و قیمت گاز در بازار جهانی افزایش بیشتر از انتظار داشته باشد در سه ماهه پایانی سال قیمت نفت پتانسیل آن را دارد که به 85 دلار در هر بشکه هم برسد.

انتهای پیام/                

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول