اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

کمبود شدید سرمایه‌گذاری پاشنه آشیل تلاش‌ها برای کنترل قیمت نفت

شرکت نفتی هِس اعلام کرد: کمبود سرمایه‌گذاری یکی از اصلی‌ترین موانع تامین تقاضای نفت در بازار جهانی در آینده خواهد بود.

کمبود شدید سرمایه‌گذاری پاشنه آشیل تلاش‌ها برای کنترل قیمت نفت

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، شرکت نفتی هِس شب گذشته اعلام کرد که صنعت نفت برای تامین روند افزایشی تقاضا با مشکل کمبود شدید سرمایه‌گذاری در گذشته مواجه است. انتظار می‌رود در اواخر سال 2021 یا اوایل سال 2022 سطح تقاضای نفت به دوران پیش از کرونا بازگردد. 

شرکت هس می‌گوید: در کوتاه‌مدت شاهد افزایش قیمت نفت با حمایت محدود بودن عرضه در بازار خواهیم بود؛ چراکه بازار در تلاش است تا همگام با رشد تقاضا عرضه را افزایش دهد. انتظار می‌رود تا پایان امسال تقاضای روزانه نفت در بازار جهانی از 100 میلیون بشکه عبور کند و طی سال آینده با رسیدن به رقم 102 میلیون بشکه در روز از سطح دوران پیش از کرونا عبور کند. 

مدیرعامل هس می‌گوید: هم اکنون تقاضای نفت در بازار جهانی حدود 98 میلیون بشکه روزانه است. 

وی گفت: در ماه‌های پیش رو اصلی‌ترین عامل اثرگذار بر بازار کاهش شدید سرمایه‌گذاری برای عرضه نفت بیشتر بوده است. سال گذشته میلادی میزان سرمایه‌گذاری در پروژه‌های بالادستی  در صنعت نفت جهان به پایین‌ترین میزان در 15 سال گذشته رسید و فقط 350 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری شد، این درحالی است که در دوران پیش از دوران کرونا و بنا به اعلام موسسه وود مکنزی میزان این سرمایه‌گذاری‌ها حدود 600 میلیارد دلار بوده است.

تیم نفتی وود مکنزی در ماه ژوئن گفته بود که شواهد کمی وجود دارد که به این نتیجه برسیم که سرمایه‌گذاری‌های نفتی در پروژه‌های بالادستی در حال افزایش است. حتی در آمریکا که نسبت به قیمت نفت بسیار حساس است هم این اتفاق نیفتاده است.

وود مکنزی معتقد است در صورتی که قیمت‌ها تا سال 2022 همین جور بالا بمانند، نگاه شرکت‌ها در حوزه سرمایه‌گذاری تغییر خواهد کرد. 

هیل، مدیر عامل هس می‌گوید: شواهد نشان می دهد که برای تامین تقاضای نفت در آینده با مشکل شدید پایین بودن سرمایه‌گذاری در پروژه‌های نفتی مواجه هستیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول