اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

25 هزار زائر تاکنون بلیت پرواز اربعین خریده‌اند/ اخذ تست رپید از زوار پس از ورود به کشور

مدیر اجرایی ستاد اربعین با بیان اینکه تاکنون 25 هزار زائر بلیت پرواز برای بازگشت به کشور خریداری کرده‌اند، از استقرار تیم درمانی در مرزهای زمینی و هوایی خبر داد و گفت: از همه زائران اربعین هنگام ورود به کشور آزمایش رپید گرفته می‌شود.

25 هزار زائر تاکنون بلیت پرواز اربعین خریده‌اند/ اخذ تست رپید از زوار پس از ورود به کشور

امید کوثری، مدیر اجرایی ستاد مرکزی اربعین در گفت‌وگو با خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس با بیان اینکه همه زائران اربعین به عراق اعزام شدند و برخی هم از روز گذشته به کشور بازگشتند، اظهار داشت: همه شرکت‌های هواپیمایی برای جابه بجایی زائران اربعین آمادگی لازم دارند و تمهیدات لازم برای انتقال زوار اندیشیده شده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۲۵ هزار زائر اربعین بلیت بازگشت به کشور خریداری کردند، گفت: برخی از زائران به صورت هوایی و برخی دیگر به صورت زمینی به کشور بازمی‌گردند و تا این لحظه حدود ۲۵ هزار نفر از زائران اربعین برای بازگشت به ایران بلیت تهیه کردند و این تعداد ممکن است در روزهای آینده افزایش یابد.

کوثری با بیان اینکه در مرزهای زمینی نیز برای استقبال از زائران اربعین برنامه‌ریزی شده است، ادامه داد: در مرزهای زمینی علاوه بر موکب‌های پذیرایی از زوار، وسایل حمل و نقل به منظور جابه جایی زائران پیش‌بینی شده است تا زائران را به شهرهای خود بازگرداند و زائران در زمینه بازگشت به شهرهای خود نگران نباشند.

مدیر اجرایی ستاد مرکزی اربعین با اشاره به اینکه به تدریج بازگشت زائران سرعت می‌گیرد، خاطر نشان کرد: ما بر اساس رصدی که از سوی عراق داریم، برای بازگشت زائران برنامه‌ریزی می‌کنیم تا زائرانی که از مرز زمینی یا هوایی به کشور باز‌می‌گردند، معطل نشوند.

وی با بیان اینکه با برنامه‌ریزی وزارت بهداشت و همکاری جمعیت هلال احمر از همه زائران اربعین هنگام بازگشت به کشور تست فوری کرونا گرفته خواهد شد، گفت: در همه فرودگاه‌ها حداکثر ۷۲ ساعت قبل از پرواز افراد باید آزمایش کرونا بدهند. اما با توجه به اینکه دادن آزمایش برای زائران اربعین هزینه‌های بالایی را شامل می‌شد، مسؤولان عراقی موافقت کردند تا زائران ایرانی قبل از پرواز نیازی به جوابیه منفی آزمایش کرونا نداشته باشند و در مقصد تست کرونا دهند.

کوثری با اشاره به اینکه تیم درمانی و بهداشتی برای انجام تست کرونا در مبادی ورودی زمینی و هوایی مستقر شده است، خاطر نشان کرد: همه زائران اربعین پس از ورود به کشور تست رپید می‌دهند که نتیجه آن حدود یه ربع بعد آماده می‌شود. البته به زائران توصیه می‌کنیم که قبل از اینکه قصد برگشت به کشور داشته باشند، در مراکز درمانی مستقر در نجف و کربلا تست رپید دهند و برگه آزمایش را همراه داشته باشند تا دیگر نیازی به انجام تست در هنگام ورود به کشور نداشته باشند.

به گزارش فارس، بر اساس پیش بینی مسؤولان بیش از ۶۰ درصد زائران اربعین از مرزهای زمینی به کشور بازمی‌گردند. به همین دلیل حدود ۱۰۰ موکب برای استقبال و پذیرایی از زوار در مرز مهران، شلمچه و چذابه مستقر است. همچنین وسایل حمل و نقل عمومی نیز برای زائران مهیا شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول