اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

تجلیل از مواضع عزت‌مندانه رئیسی در سازمان ملل/ حمایت از انهدام لانه‌های جاسوسی تروریست‌ها در اقلیم کردستان

سخنگوی کانون دانشگاهیان ضمن تجلیل از مواضع عزت‌مندانه رئیس‌جمهور در مجمع سازمان ملل، از حمایت این کانون از مواضع مقتدارانه سرلشکر باقری و اقدام نیرو‌های مسلح برای انهدام پایگاه‌های جاسوسی تروریست‌ها در اقلیم کردستان عراق خبر داد.

تجلیل از مواضع عزت‌مندانه رئیسی در سازمان ملل/ حمایت از انهدام لانه‌های جاسوسی تروریست‌ها در اقلیم کردستان

قاسم جعفری سخنگوی کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در گفت وگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس درباره مواضع این کانون پیرامون سخنان آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: آیت الله رئیسی در این جلسه مواضع عزت‌مندانه‌ای را اعلام کردند و گفتند که ایران و اسلام منطق گفتگوست اما گفتگو باید حساب و کتابی داشته باشد.

وی تاکید کرد: همانطور که آیت الله رئیسی هم به نوعی در مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کردند دوران بزن دررو تمام شده است و نمی‌شود آمریکایی‌ها در منطقه و در تمام دنیا دزدی کنند و بعد هم از تریبون های بین المللی فریاد بزنند که « دزد را بگیرید» و اینکه هم خودشان دست به اقدامات تروریستی ابزنند و مردم را در جای جای دنیا و به ویژه در خاورمیانه، عراق، افغانستان، سوریه، یمن و ... به خاک و خون بکشند و بعد هم مدعی مبارزه با تروریست شوند! این دوگانه اصلاً قابل قبول نیست.

جعفری تصریح کرد: اروپایی های بی‌منطق هم باید این را بدانند که آمریکا از آنها به عنوان ابزار استفاده می کند و فرانسه یک نمونه‌اش را دید که در در رابطه با پیمان امنیتی که با آمریکا بسته بود چه بلایی سرش آمد. اینها باید بدانند آمریکا تا زمانی به آنها توجه دارد که منافع قطع نشود و آیت‌الله رئیسی هم چقدر زیبا فرمودند که اگر سرداران بزرگی چون حاج قاسم و ابومهدی المهندس نبودند امروز داعش همسایه مدیترانه‌ای اروپایی‌ها بود.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: ملت ما خودش قربانی تروریست بوده و در مبارزه با تروریست هزینه داده و الان هم ما داریم هزینه می دهیم اما غرب نمی‌خواهد واقعیت را بپذیرد، برای همین هم فکر می کنیم آقای رئیسی مواضع قدرتمندانه ای را در مجمع سازمان ملل اعلام کرد که گفت ما حتماً مذاکره خواهیم کرد و منطق گفتگو را پیش می گیریم اما نه سرنوشت کشورمان را به وعده های توخالی آمریکا و دیگران گره می زنیم و نه توان داخلی را معطل این کار می گذاریم.

وی یادآور شد: در مذاکرات قبل از هر چیزی باید طرف مقابل با راستی‌آزمایی ثابت کنند به تعهدشان عمل می‌کنند و ثابت کنند هر دولت و رئیس جمهوری در امریکا سر کار بیاید غلط می کند از معاهده کنار برود اگر چنین شد آن موقع ملت ایران هم به تعهداتش عمل خواهد کرد وگرنه قرار نیست ما از یک سوراخ دوبار گزیده شویم.

سخنگوی کانون دانشگاهیان گفت: دولت سیزدهم دولت منطق و گفتگو و در عین‌حال دولت ایستادگی و مقاومت است و مطیع دستوراتی است که رهبری نظام در پیش روی آن گذاشته اند و اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها باید خوب بدانند که دوران چندصدایی که آنها تلقین می‌کردند، گذشته است و این دوران، دوران یک صدایی در راستای منافع ملی است و در عین حال که آزادی بیان و اندیشه در کشور ما سرآمد است و کارشناسان و صاحبنظران به راحتی می‌توانند حرف‌های خودشان را بزنند اما در رده‌های عالی تصمیم‌گیری امروز همه منافع ملی و عمل به قانون اساسی را بر همه چیز ترجیح می دهند.

* حمایت کانون دانشگاهیان از مواضع مقتدارانه سرلشکر باقری و اقدام نیرو‌های مسلح برای انهدام پایگاه‌های جاسوسی اقلیم کردستان عراق

جعفری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مواضع مقتدارانه سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: دشمنان همیشه سعی می کنند به واسطه یک سری عوامل نفوذی خسارت‌های جدی برای ما ایجاد کنند و عوامل مسلح را پرورش و آموزش می‌دهند و از آنها پشتیبانی مالی، سایبری، رسانه‌ای و روانی می‌کنند تا با نفوذ داخل کشور و مرزهای ما را ناامن کنند و به نظر ما مواضع بسیار محکم و خوبی از سوی سرلشکر باقری گرفته شد و حرکت خوبی هم اخیراً برای انهدام لانه‌های شورش و جاسوسی این جریان‌ها در اقلیم کردستان صورت گرفت که هشداری هم برای آمریکایی ها و صهیونیست ها بود.

سخنگوی کانون دانشگاهیان تصریح کرد: کانون دانشگاهیان ایران اسلامی این مواضع و اقدام نیروهای مسلح را هم تایید و و هم حمایت می کند و کانون دانشگاهیان ایران اسلامی فکر می‌کند همین مواضع عزتمندانه و درست است که ما همیشه از نیروهای مختلف در مسلح ما انتظار داریم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول