اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

با « یگان ویژه» از تأمین امنیت تا خدمت به زوار/ در مهران و شلمچه چه خبر است؟+عکس

فرمانده یگان‌های ویژه ناجا با تشریح آخرین وضعیت بازگشت زوار از تامین امنیت و خدمت‌رسانی مأموران ولایت‌مدار یگان ویژه در مرزهای مهران و شلمچه خبر داد.

با « یگان ویژه» از تأمین امنیت تا خدمت به زوار/ در مهران و شلمچه چه خبر است؟+عکس

گروه انتظامی_ خبرگزاری فارس مریم عرب انصاری: و امسال اربعین با بغض بیشتری همراه شد چراکه به جز تعدادی محدود که بر اساس سهمیه مشخص شده دولت عراق، اجازه ورود یافتند خیل عظیم عاشقان حسینی از پیاده‌روی اربعین جا ماندند و در حسرت قدم گذاشتن در بین الحرمین اشک ریختند.

اما در این بین عاشقانی بودند که مثل سال‌های گذشته _قبل از شیوع کرونا _ با حسرت زیارت مرقد و بارگاه مولایشان، قدم در راه خدمت به زوار گذاشته و علاوه بر تامین امنیت مرزها به تسهیل در تردد زوار و تامین آسایش و آرامش آنها مشغول شدند.

 اینها مردان پلنگی پوش یگان ویژه هستند که از اولین روزهای آغاز خروج زوار، در مرزهای مشترک با کشور عراق مستقر شده و نسبت به تامین امنیت و برقراری ثبات کوشیدند و حالا این روزها هم که موج بازگشت زوار را شاهد هستیم در مرزهای مهران و شلمچه نسبت به مردم یاری و کمک به زوار فعال هستند.

* مردم یاری و خدمت رسانی به زوار در شلمچه و مهران

سردار حسن کرمی فرمانده یگان‌های ویژه نیروی انتظامی که هم اکنون در مرز شلمچه حضور دارد در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس به اقدامات ماموران یگان ویژه در راستای خدمت رسانی به زوار اربعین حسینی اشاره و اظهار داشت: همزمان با موج بازگشت زوار اربعین حسینی از کربلای معلی ماموران یگان ویژه در مرز مهران و شلمچه حضور داشته و علاوه بر تامین امنیت نسبت به خدمت رسانی و کمک مردم یاری به زوار در حال انجام وظیفه هستند.

وی گفت: علاوه بر نیروهای انسانی یگان ویژه، تمام تجهیزات و ماشین‌آلات یگان ویژه اعم از سیستم های صوت، نور و آب در این زمینه به کار گیری شده اند.

سردار کرمی تصریح کرد: ماموران یگان ویژه در امر تهیه و توزیع غذا و آب، نظم و انسجام بخشی و تسهیل زوار در عبور از گیت‌های مرزی ، حمل بار و وسایل زوار و برپایی استراحتگاه موقت فعالیت دارند.

فرمانده یگان‌های ویژه ناجا در پاسخ به دیگر پرسش فارس در خصوص آخرین وضعیت تردد زوار در مرزهای مشترک با کشور عراق اعلام کرد: در حال حاضر خروج زوار از مرزها به سمت کشور عراق منتفی است و بازگشت زائران اربعین حسینی را از مرزهای شلمچه و مهران به داخل کشور شاهد هستیم.

وی وضعیت مرزها را در امنیت کامل و روند بازگشت زائران را در کمال نظم و آرامش توصیف کرد.

* از استقرار در مراکز واکسیناسیون تا آمادگی برای اعزام تیم‌های سیار به مناطق صعب‌العبور

فعالیت ماموران یگان ویژه در قالب تیم‌های تخصصی مختص مرز نیست چراکه این روزها شاهد فعالیت ماموران سختکوش این یگان در قالب ایستگاههای واکسیناسیون سراسری کرونا نیز هستیم که در در تلاش هستند تا با همکاری با وزارت بهداشت بتوانند در راستای تامین سلامت مردم نیز گام بردارند.

 سردار کرمی با اعلام فعالیت مأموران یگان ویژه در امر واکسیناسیون سراسری اظهار داشت: خوشحال هستیم که همیشه در شرایط سخت در کنار مردم هستیم، هر زمان و هر کجا تهدیدی برای مردم کشورمان وجود داشته باشد ما در آنجا آماده دفاع هستیم، ممکن است زمانی تهدید امنیت و آسایش آنها را در معرض خطر قرار دهد، ما آماده جانفشانی هستیم؛ هم ممکن است تهدید سلامتی آنها را در معرض خطر قرار دهد که ما با تمام توان آماده خدمتگذاری هستیم.

وی گفت: در اولین روزهای شیوع ویروس کرونا این یگان ویژه بود که با بسیج تمام امکانات در سراسر کشور عملیات ضدعفونی معابر عمومی و محلات را اجرائی کرد خصوصاً در حاشیه شهرها ومحلات کم ‌برخوردار؛ حالا هم به فرمان مقام معظم رهبری وارد عمل شده تا بتواند کار واکسیناسیون را در کنار کادر سلامت سرعت دهد؛ علیرغم اینکه کارهای جاری و روزمره خودمان را انجام می دهیم در این خدمت هم با افتخار حضور پیدا کرده ایم تا در این روزها که واکسیناسیون شتاب گرفته بتوانیم خدمتی دیگری به مردم بکنیم.

فرمانده یگان‌های ویژه ناجا در تشریح اقدامات ماموران و کارکنان بهداری یگان ویژه در امر واکسیناسیون سراسری کرونا اظهار داشت: از ابتدای شهریور تاکنون کارکنان بهداری یگان ویژه با استقرار در مرکز واکسیناسیون خودرویی در ضلع جنوبی حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی در تزریق واکسن کرونا به مراجعان نقش داشته اند.

فرمانده یگان‌های ویژه ناجا با بیان این مطلب که «گروه جهادی شهید رضا صیادی» مستقر در حرم حضرت عبدالعظیم به صورت شبانه روزی کار واکسیناسیون کرونا را برعهده دارد از افتتاح یک مرکز جدید در ابتدای اتوبان آزادگان و فعالیت ماموران یگان ویژه در آن خبر داد و گفت: این مرکز نیز که همه روزه تا ساعت ۲۱ فعال است.

وی به استقرار مراکز واکسیناسیون یگان ویژه در سایر استان‌ها اشاره و بیان داشت: همکاران ما در هفت مرکز استان دیگر اعم از شیراز، اصفهان، اهواز ، گرگان ، یزد و بجنورد و قم فعال هستند؛ اگر چه در تلاش هستیم که با هماهنگی وزارت بهداشت و درمان تعداد مراکز را به 15 مرکز افزایش دهیم.

فرمانده یگان های ویژه ناجا اعلام کرد: تیم بهداری یگان ویژه آمادگی دارد تا تیم‌های سیار واکسیناسیون را برای پوشش مناطق محروم، صعب العبور و حاشیه شهرها راه اندازی کند.

سردار کرمی در پاسخ به دیگر پرسش فارس در خصوص تعداد نیروهای بکارگیری شده در امر واکسیناسیون سراسری و ساعت فعالیت مراکز تحت پوشش اظهار داشت: تعداد نیروهای به کارگیری شده بستگی به حجم مراجعه کنندگان دارد که بطور میانگین از 10 الی 15 نفر متغیر است؛ همچنین مراکز واکسیناسیون از ساعت 7 تا 20 فعال هستند.

وی خاطرنشان کرد: نیروهایی که برای واکسیناسیون در مراکز واکسیناسیون مستقر هستند همگی نیروهای تخصصی و آموزش دیده جمعی بهداری یگان ویژه اعم از پزشک، بهیار و پرستار بوده که تعدادی از این افراد واکسن تزریق کرده و تعدادی هم انجام خدمات رفاهی و نظم‌دهی به مراکز را برعهده دارند.

* ارائه خدمت به بیماران حاد تنفسی در مرکز 40 تختخوابی قم

سردار کرمی در ادامه از فعالیت ماموران یگان ویژه در  مرکز درمانی بیماران حاد تنفسی 40 تختخوابی در قم خبرداد و گفت:همانطور که می‌دانید بعد از تزریق داروهای تنفسی بیمار باید حدود 2 ساعت تحت نظر باشد و این مرکز در راستای چنین اقدامی با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی قم افتتاح شد که تا پایان مهرماه فعال بوده و 28 نفر از کارکنان یگان ویژه در آن مرکز مستقر بوده و خدمات پزشکی را به مراجعان ارائه می‌دهد؛ در واقع باید گفت پرسنل و کادر و درمان از مأموران بهداری یگان ویژه هستند.

* از اجرای طرح«سفیر شهید» تا اردوهای جهادی و کمک‌های مومنانه

فرمانده یگان های ویژه ناجا به دیگر اقدامات ماموران یگان ویژه اشاره کرد و از اجرای طرح سفیر شهید، آماده سازی بسته‌های کمک معیشتی، برگزاری اردوهای جهادی و برپایی ایستگاه‌های سلامت در مناطق محروم توسط مأموران این یگان خبر داد.

فرمانده یگان‌های ویژه ناجا با اشاره به نقش رزمندگان غیرتمند ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس که بر اساس تکلیف و وظیفه شرعی خود و با پیروی از رهنمودهای حضرت امام‌خمینی (ره) در جبهه‌ های حق علیه باطل شرکت کرده و توانستند جبهه کفر را شکست دهند، اظهارداشت:امروز جوانان ولایت مدار ایران اسلامی نیز با سرلوحه قرار دادن همان روحیه دفاع مقدس باید در راستای پیشرفت کشور گام های موثری را بردارند.

سردار کرمی با تاکید بر اینکه باید از هر فرصتی برای یادآوری جانفشانی‌ها و ایثار رزمندگان دوران دفاع مقدس استفاده کنیم، تصریح کرد: وظیفه همه ما این است که حوادث دوران دفاع مقدس را از ابعاد مختلف بررسی کنیم و به بهترین شکل و با استفاده از رسانه‌ های سمعی و بصری و مکتوب به منظور ارتقای روحیه ایثارگری جوانان کشور، در جهت اشاعه فرهنگ غنی دفاع مقدس کوشا باشیم.

وی به اجرای طرح «سفیر شهید» اشاره و بیان داشت: با اجرای برنامه سفیر شهید به دنبال این هستیم که راه و منش شهدا را ادامه داده و به‌ نحو احسن در جهت شناساندن راه و هدف شهدا به دیگران تلاش کنیم.

فرمانده یگان های ویژه ناجا در خاتمه به مراسم عظیم اربعین حسینی (ع) اشاره و خاطرنشان کرد: یگان‌ های ویژه در چنین روزهایی وظیفه مهم و معنوی تأمین امنیت زائران اربعین حسینی (ع) را در مرزهای چندگانه کشور برعهده داشته است که امیدواریم با ریشه کن شدن ویروس منحوس کرونا، در سال آینده افتخار خدمت رسانی به زائران حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) را داشته باشیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول