اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

تولید 9 کتاب صوتی همزمان با هفته دفاع مقدس در انتشارات آستان قدس رضوی

معاون تولید به‌نشر گفت: تاکنون 60 عنوان کتاب با محوریت دفاع مقدس منتشر شده که از میان این آثار، 45 عنوان مربوط به حوزه کودک و نوجوان و 15 اثر در قالب داستان و رمان بزرگسال است.همچنین همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس 9 عنوان کتاب صوتی در به‌نشر تولید شد.

تولید 9 کتاب صوتی همزمان با هفته دفاع مقدس در انتشارات آستان قدس رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس، سید احمد میرزاده معاون تولید انتشارات آستان قدس رضوی عنوان کرد: انتشارات به‌نشر بر اساس وظایف و رسالت‌هایی که برای خود تعیین کرده علاوه بر انتشار آثاری فاخر در حوزه ادبیات دینی، برای مخاطبان کودک، نوجوان، جوان و بزرگسال در زمینه دفاع مقدس نیز کتاب‌های مختلفی را به چاپ رسانده است.

وی با اشاره به این که انتشارات به‌نشر تاکنون ۶۰ عنوان کتاب با محوریت دفاع مقدس منتشر کرده است، گفت: از میان این آثار، ۴۵ عنوان مربوط به حوزه کودک و نوجوان و ۱۵ اثر در قالب داستان و رمان بزرگسال منتشر شده، همچنین با همکاری مؤسسه رسانه‌های صوتی و تصویری آستان قدس رضوی، همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس ۹ عنوان کتاب صوتی در به‌نشر تولید شده است.

معاون تولید انتشارات آستان قدس رضوی با اشاره به آثار حوزه کودک و نوجوان گفت: ۴۵ اثر منتشر شده در حوزه کودک شامل؛ مجموعه‌ای ۳۰ جلدی با عنوان «لاله‌های نوجوان» نوشته محمدحسین صلواتیان، مدیر مسئول نشریه کیهان بچه‌ها است که داستان‌های این مجموعه با درون مایه دفاع مقدس درباره کودکان و نوجوانانی است که به شهادت رسیده‌اند. هر داستان از زبان یکی از اشیا، حالات و ... روایت می‌شود. در هر جلد از این مجموعه زندگی یکی از شهیدان هشت سال دفاع مقدس که در سنین نوجوانی و در دوران دانش‌آموزی به شهادت رسیده‌‌اند، روایت می‌شود.

میرزاده افزود: ۱۵ عنوان کتاب دیگر در ارتباط با همین حوزه منتشر شده که شامل «مجموعه قصه‌های جنگ: پروانه‌های آبی»، «مجموعه قصه‌های جنگ: پرواز موج»، «مجموعه قصه‌های جنگ: خانه‌ای روی شیشه»،  «مجموعه قصه‌های جنگ: جزیره آفتابگردان»، «دست‌های سبز لاله»، «رودخانه پاک نیست»، «بچه‌های شهر ما!»، «قشنگ‌ترین هدیه دنیا»، «پل جغاتو»، «آرزوی چهارم»، «آب و زنجیر»، «وقتی در آغوش کوه بودیم»، «روشنای خاموش»، «بهمن ۶۵»، «مرد قورباغه‌ای» می‌شود.

معاون تولید انتشارات آستان قدس رضوی ادامه داد: در حوزه ادبیات دفاع مقدس نویسندگان خوبی وجود دارد که با پژوهش و تاریخ‌نگاری و جمع‌آوری خاطرات شفاهی جانبازان و خانواده شهدا و ... فعالیت می‌کنند و در سال‌های اخیر نیز ادبیات این حوزه داستان‌محور شده که همین موضوع سبب جذب بیشتر مخاطب به ویژه نسل نوجوان و جوان می‌شود.

میرزاده با بیان این که خوشبختانه ادبیات دفاع مقدس با کارهای پژوهشی به رشته تحریر درمی‌آید، اظهار کرد: از دل هرکدام از موضوعات پرداخته شده در یک کتاب می‌توان چندین کتاب دیگر استخراج کرد و مطالب را با توجه به اهمیتی که دارد برای مردم انعکاس داد و از این طریق ذهن مردم را نسبت به گذشته‌ تاریخ انقلاب و دفاع مقدس آگاه کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول