اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

موکب‌های آستان قدس میزبان زائران کربلا/ طبخ روزانه 30 هزار پرس غذای گرم در شلمچه و مهران

همزمان با آغاز بازگشت زائران اربعین به کشور، با دستور تولیت آستان قدس رضوی، موکب‌های بنیاد کرامت رضوی در مرزهای شلمچه و مهران برپا شده و هر روز با طبخ و توزیع غذای گرم و نوشیدنی، از زائران میزبانی می‌کند.

موکب‌های آستان قدس میزبان زائران کربلا/ طبخ روزانه 30 هزار پرس غذای گرم در شلمچه و مهران

به گزارش خبرگزاری فارس، طبق سنت هر ساله در ایام اربعین، کانون‌های خدمت رضوی در استان‌های مرزی برای ارائه خدمت به زائران بازگشتی از اربعین پای کار می‌آیند و امسال نیز مسئولان آستان قدس رضوی با همراهی خادمیارن رضوی در استان‌های مرزنشین برای خدمت‌رسانی شایسته بسیج شده‌اند.

توزیع ۲۲ هزار پرس وعده غذایی تا ظهر اربعین

در این راستا، کانون‌های خدمت رضوی در استان‌های مرزنشین زیر نظر بنیاد کرامت رضوی مهیای پذیرایی از زائران شده‌اند. این خدمات از شنبه، سوم مهرماه با طبخ و توزیع سه وعده غذای گرم آغاز شده و تا پایان هفته ادامه خواهد داشت. در این راستا تا ظهر دوشنبه، ۱۹ هزار پرس ناهار و شام طبخ و بین زائران بازگشتی از مراسم اربعین توزیع شده و تعداد وعده‌های صبحانه توزیع شده در این سه روز نیز سه هزار پرس بوده است.

ظرفیت طبخ ۳۰ هزار پرس غذای در هر روز

برای توسعه این خدمت‌رسانی نیز در شهر مهران آشپزخانه مجهزی با ظرفیت طبخ روزانه ۳۰ هزار پرس غذای گرم فعال شده و حدود ۵۰ تن از خادمیاران رضوی مشغول پخت و توزیع غذا هستند. در این راستا تلاش شده همه زائران از این وعده‌های غذایی متبرک بهره‌مند شوند، به همین منظور توزیع غذا از مبادی ورودی تا سطح شهر مهران را انجام می‌شود.

توزیع روزانه ۶ هزار لیوان نوشیدنی سرد و گرم 

توزیع نوشیدنی‌ گرم و سرد نیز یکی دیگر از خدمات این موکب‌ها است و هر روز با توزیع بیش از ۳ هزار چای گرم در خدمت زائران هستند تا خستگی راه از تن زوار اباعبدالله(ع) بزدایند. همچنین، به خاطر گرمای هوا در مناطق مرزی، در کنار نوشیدنی‎های گرم، روزانه بیش از ۳ هزار لیوان شربت و آبمیوه خنک نیز توسط خادمیاران رضوی توزیع می‌شود. با توجه به ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، این نوشیدنی‌ها در ظروف یکبار مصرف بین زائران توزیع می‌شود.

ایجاد ظرفیت اسکان موقت زائران

بنیاد کرامت رضوی همچنین امکان اسکان موقت را برای زائران بازگشتی از مراسم اربعین فراهم کرده تا فرصت استراحت داشته باشند و پس از آن برای طی مسیر تا منازل خود آماده شوند. برای این منظور، پایگاه ستادی بنیاد کرامت رضوی در مرز مهران برای اسکان زائران تجهیز شده تا در مدت اقامت نیز پذیرایی مناسب از آن‌ها صورت بگیرد.

بازدید مدیر عامل بنیاد کرامت رضوی از روند خدمت‌رسانی در مناطق مرزی

مدیر عامل بنیاد کرامت رضوی نیز با حضور میدانی و بازدید از موکب خدمت رسانی آستان قدس در منطقه مرزی مهران، بر لزوم اتخاذ پیش‌بینی‌های لازم برای میزبانی شایسته از زائران بازگشتی اربعین تاکید کرد. در جریان بازدید محمدحسین استادآقا از مناطق مرزی و رصد نیازهای زائران، تدابیر لازم برای آمادگی بیشتر خادمیاران و مواکب امام رضا(ع) در پذیرایی از موج بازگشت زائران در نظر گرفته شد. در همین راستا مقرر شد تا ۳ روز بعد از اربعین، پذیرایی از زائران ادامه داشته باشد و هر روز ۱۵ هزار پرس ناهار و به همین تعداد شام طبخ و بین زائران بازگشتی توزیع شود.  لازم به ذکر است، همه برنامه‎ها و اقدامات بنیاد کرامت رضوی در مناطق مرزی با هماهنگی ستاد مرکزی اربعین و تعامل با مسئولان استانی ایلام و خوزستان در حال اجرا است و این خدمت‌رسانی تا پایان هفته جاری ادامه خواهد یافت.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول