اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نخست‌وزیر لبنان: برنامه‌ای برای سفر به عربستان سعودی ندارم

نخست‌وزیر لبنان با اشاره به اینکه فعلا برنامه‌ای برای سفر به عربستان سعودی ندارد اما تاکید کرد که برای بهبود روابط بیروت با دیگر کشورهای عربی تلاش می‌کند.

نخست‌وزیر لبنان: برنامه‌ای برای سفر به عربستان سعودی ندارم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر لبنان گفت برنامه‌ای برای سفر به عربستان سعودی ندارد.

میقاتی شامگاه دوشنبه (به وقت محلی) در مصاحبه با شبکه «اِل‌بی‌سی‌آی» توضیح داد که در جریان دیدار با «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه در پاریس، درباره روابط بیروت و ریاض صحبتی انجام نشده است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» به نقل از این مصاحبه، وی با بیان اینکه فعلا برنامه‌ای برای سفر به عربستان سعودی ندارد اما تاکید کرد که برای بهبود روابط بیروت با دیگر کشورهای عربی تلاش می‌کند و اجازه نمی‌دهد لبنان به‌عنوان بستری برای آسیب‌زدن به دیگر کشورهای عرب استفاده شود.

نخست‌وزیر لبنان در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا ماکرون درب‌ها به سمت روابط بهتر لبنان با شیخ‌نشین‌های حاشیه خلیج فارس بجز عربستان سعودی را باز می‌کند یا خیر، اظهار داشت: این موضوع در گفت‌وگوها مطرح نشد و فقط روابط دوجانبه مورد بحث قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، میقاتی همچنین افزود که به ماکرون زمینه‌های اصلی اصلاحاتی را که دولت وی برای از سرگیری مذاکرات با صندوق بین‌المللی پول (IMF) به آن توجه خواهدکرد، توضیح داده و به او گفته که دیگر نقدینگی در کشورش وجود ندارد.

این در حالی است که رئیس‌جمهور فرانسه طی نشست خبری هفته گذشته با نخست‌وزیر لبنان ضمن تحکم‌کردن به بیروت برای انجام دادن اصلاحات دولتی، مدعی شد تا زمانی که اصلاحات توسط دولت لبنان تصویب نشود جامعه بین‌المللی از این کشور حمایت نمی‌کند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول