اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

جدیدترین وضعیت تولید محصولات صنعتی/رشد روغن نباتی و افت پودرشوینده

تولید کالاهای منتخب صنعتی در 5 ماهه اول امسال با افت و خیزهایی همراه بود که می توان به رشد تولید کامیون و روغن نباتی و افت تولید الیاف اکریلیک و پودر شوینده اشاره کرد.

جدیدترین وضعیت تولید محصولات صنعتی/رشد روغن نباتی و افت پودرشوینده

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، طی 5 ماهه امسال، تولید 24 کالای منتخب صنعتی با فراز و نشیب هایی همراه بود به طوری که تولید 11 کالا در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد یافت و در مقابل، تولید 13 کالا نیز با افت همراه بود.

از ابتدای امسال تا پایان مردادماه تولید سواری با رشد 0.2 درصدی به 349 هزار دستگاه رسید و تولید پودر شوینده با افت 14.5 درصدی به 225 هزار تن رسید.

همچنین در این مدت  11 هزار تن سموم دفع آفات نباتی در کشور تولید شد که نسبت به 5 ماهه اول سال قبل 27.9 درصد کاهش داشته است. تولید الیاف اکریلیک نیز با افت 27 درصدی به هزار و 400 تن رسید.

تولید انواع تلویزیون طی 5 ماهه امسال افت 11.7 درصدی را تجربه کرده و به 447 هزار تن رسید. تولید الکتروموتورها نیز با افت 17.5 درصدی معادل 2 میلیون و 917 هزار دستگاه بوده است.

در همین شرایط، تولید کامیون، کامیونت و کشنده با رشد 59.8 درصدی به 3 هزار و 175 دستگاه رسید و تولید روغن ساخته شده نباتی با افزایش 37.2 درصدی به 834 هزار تن رسید.

همچنین در 5 ماهه امسال، تولید دوده با رشد 17.2 درصدی به 66 هزار تن رسید و تولید محصولات پتروشیمی با افزایش 4.7 درصدی به 26 میلیون و 500 هزار تن رسید.

در این مدت تولید ماشین لباسشویی نیز به 549 هزار دستگاه رسید که نسبت به 5 ماهه اول سال قبل 36.8 درصد رشد داشته است. تولید کولر آبی نیز با افزایش 4.1 درصدی به 753 هزار دستگاه رسید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول