اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

منصوریان: باید با بی‌پولی مبارزه کنیم/در امضای قراردادم از مسائل مالی چشم پوشی کردم

سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان گفت: می‌دانم پشت سر انتخاب نفت اتفاقاتی می‌افتد اما باید با فضای بی‌پولی مبارزه کنیم.

منصوریان: باید با بی‌پولی مبارزه کنیم/در امضای قراردادم از مسائل مالی چشم پوشی کردم

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، علیرضا منصوریان درباره وضعیت خود در تیم فوتبال صنعت‌نفت آبادان اظهار داشت: حال فوتبالی‌ و زندگی‌ام در آبادان خیلی خوب است و خانواده من می‌گویند از روزی که به این شهر رفتی لبانت می‌خندد. آرام آرام با شرایط شهر آشنا می‌شوم.  معمولا به عنوان حریف نفت آبادان یه این شهر می‌رفتم اما اکنون بخشی از این شهر هستم. باید از تمام جاهایی که در مدت مربیگری‌ام در آنها بودم تشکر کنم. 

وی ادامه داد: به جز آبادان در سه شهر دیگر کار کردم‌. دست تک تک مردم اصفهان، تبریز و اراک را می‌بوسم. آبادانی‌ها در میهمان نوازی سرآمد هستند. مدام می‌خواهند شما را به مغازه بکشند تا قهوه‌ای بخوریم یا دعوت تان می‌کنند‌. حس امروزم در آبادان را در سایر شهرها هم داشتم اما واقعا مردم آبادان میهمان‌نواز هستند و خیلی زود با آدم‌ها راحت می‌شوند. به قول ابراهیم قاسمپور که با وی برای رفتن به صنعت‌نفت مشورت کردم آبادانی ها رو هستند و حرف آخر را اول می‌ز‌نند. 

سرمربی تیم فوتبال صنعت‌نفت آبادان تصریح کرد: الحمدالله شرایط مان خوب است و از حضور در این شهر لذت می‌بریم. می‌دانیم صنعت‌نفت برخلاف پرستیژ و شخصیتش این روزها بدون امکانات مالی شده است ولی به لحاظ سخت‌افزاری مثل اراک، اصفهان و تبریز خیلی خوب است اما باید به این تیم کمک شود‌. به علی فیروزی(سرپرست تیم صنعت نفت) می‌گفتم در تهران مثل ماهیگیری هستیم که باید تک تک با قلاب ماهی بگیریم. باید به عنوان مربی از تیم‌های مختلف ستاره‌ها را پیدا کنیم اما در آبادان می‌توان یک سبد درون استخر انداخت و ناگهان ۵۰ ستاره پیدا کرد. 

منصوریان اضافه کرد: زمان تمرین ما برای تیم اصلی صنعت نفت بیشتر از ۹۰ دقیقه نیست. مجبوریم یک ساعت زودتر بیاییم و یک ساعت دیرتر برویم. زمان تمرین برای کادرفنی‌ام بین سه تا چهار ساعت طول می‌کشد اما به حدی جوان‌های خوب می‌آیند که خجالت می‌کشم و‌ دلم نمی‌آید آنها را بدون تمرین بگذارم. یک بار قبل از شروع تمرین تیم اصلی با تیم امید تمرین می‌کنیم  و یک بار هم بعد از این تمرین با بازیکنان جدید.

وی ادامه داد: به فوتبال آبادان یک پیغام بدهم که بعد از اردوی خود چهار فراخوان داریم‌ که مخصوص استان‌های خوزستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری و لرستان است. لر بزرگ و کوچک می‌توانند در آن شرکت کنند. شنیده‌ام اروند و خرمشهر هم بازیکنان خوبی دارد. این فراخوان هم مجانی است و در دوره مربیگری فراخوانی نداشتیم که هزینه داشته باشد. زمین، توپ و امکانات از ما است و هر بازیکن چهار ۴۵ دقیقه برای تست دادن شانس دارد. می‌خواهیم وضعیت آکادمی را تغییر بدهیم و ستاره‌های خوبی برای فوتبال کشور شناسایی کنیم.

سرمربی صنعت نفت آبادان عنوان کرد: در همین مدت کوتاه حضورم در نفت آبادان ۲۱ بازیکن پایه های خود را شناسایی کردیم. مربیان مختلف در خوزستان هم بازیکنانی را به ما پیشنهاد داده‌اند و هرچه سرریز داشته باشیم کمک می‌کنیم این نفرات جوان در تیم های لیگ یک و دو بازی کنند تا آبادان و خوزستان در سال‌های آینده تیم مقتدری داشته باشد. سال‌های قبل می‌گفتند یکی دو بازیکن اما اینجا می‌توانیم بین پنج تا ده ستاره در حد ملی برای فوتبال کشورمان پیدا کنیم. استارت این کار را می‌زنیم و ان‌شاءالله سایر مربیان هم مسیر را ادامه بدهند.

منصوریان درمورد اینکه آیا وی با توجه به سابقه کار کردنش در روزهای سخت، مربی روزهای سخت و بی‌پولی صنعت نفت خواهد بود، توضیح داد: بالفطره در فوتبال کشورمان آموزش دیده‌ام در روزهای سخت دست مان را به دست هم بدهیم و سفت و محکم پای تیم‌مان بایستیم تا از تمام مسیرهای ناهموار رد شود. نمونه بارز این موضوع، هم‌نام صنعت نفت آبادان یعنی نفت تهران است. در سال دوم حضورم در آن باشگاه و حدود دو ماه بعد از شروع تمرینات‌مان که یک تیم فوق‌العاده خوب را برای قهرمانی لیگ بسته بودم، یک روز منصور قنبرزاده، مدیرعامل باشگاه سر تمرین آمد و گفت می‌خواهم کاغذی به شما بدهم. فکر کردم بودجه‌ای آمده یا پاداشی برای تیم آورده است اما گفت این برگه استعفای من است زیرا هیچ پولی تا پایان فصل نداریم.

وی افزود:بین یک انتخاب سخت مانده بودم‌‌. تیم نفت تهران را فوق‌العاده دوست داشتم و برایش زحمت کشیده بودم. از آن تیم ۲۰ بازیکن تیم ملی امید و بزرگسالان بیرون آمد. به قنبرزاده گفتم این کاغذ را پاره کن زیرا پای همه چیز می‌ایستم. هر بازیکنی هم لازم بود می فروشیم. آرام آرام برای احیای تیم ۶-۵ بازیکن مثل نانگ، سانتوس و حتی پیام صادقیان که خیلی سخت وی را جذب کرده بودیم فروختیم. خدا را شکر در آن فصل بدون پول چهارم یا پنجم شدیم.

سرمربی تیم نفت آبادان تصریح کرد: رکوردی در مربیگری دارم. آن سال نه تنها پول نگرفتم بلکه به اشتباه ۲۹ میلیون تومان به حسابم واریز شد. دلار در آن زمان ۳-۲ هزار تومان بود اما از کل قرارداد حدود ۲۵۰ میلیون تومانی ام زدم. خودم پول آوردم و اواخر به یک خانواده منسجم تبدیل شده بودیم. می‌دانم پشت سر انتخاب نفت آبادان هم اتفاقاتی می‌افتد اما باید با فضای بی‌پولی مبارزه کنیم. البته بی‌پول نیستیم اما متاسفانه نمی‌دانم چه قانونی گذاشته‌اند که پشت آن نه منطق وجود دارد و نه صلاحدید جامعه فوتبال در حوزه نفتی. طبق این قانون به تیم حرفه‌ای پول می‌دهند اما به تیمی که برای ورزش قهرمانی تلاش می‌کند پول نمی‌دهند.

منصوریان گفت: طبق قانون اگر تیم ما در لیگ یک باشد سرشار از منابع مالی است اما اگر لیگ برتری باشد، پولی ندارد. از اوجی، وزیر نفت که خودش از نفتی‌های بزرگ است خواهش می‌کنم هرچه سریع‌تر این قانون را لغو کند‌ و مانند سایر بخش‌های صنعتی که باید بخشی از بودجه خود را صرف ورزش کنند، بخشی از بودجه را به دور از تفکرات حرفه‌ای به حوزه تفکرات تیمداری بیاورند. حیف است زیرا اگر قرار است ۱۰ آکادمی بزرگ فوتبال در ایران باشد، باید پنج آکادمی در خوزستان زده شود تا به بهترین شکل بازیکن تولید کنیم.

وی ادامه داد: روزهای سخت را پیش‌بینی می‌کردم و این روزها احوالات مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره صنعت نفت هم زیاد خوب نیست زیرا اردوی ما عقب افتاد و تیم دیر بسته شد، کارش را دیر شروع کرد و دیر بازیکن گرفت. منابع مالی مان هم برای برگزاری اردو هنوز تامین نشده است. جدا از منبع مالی برای اردو باید قرارداد فصل قبل بازیکنان مان تسویه شود و برای این فصل هم ۳۰ تا ۴۰ درصد پول بگیرند. برای حضور در صنعت‌نفت از خیلی از مسائل مالی مربیگری چشم‌پوشی کردم. البته قرارداد مالی خوبی با من بسته‌اند اما می‌دانم شاید در این قرارداد اتفاقاتی صورت بگیرد. به کادرفنی گفته‌ام امسال باید برای دل خود به جوان‌های فوتبال آبادان کنم کنیم. 

سرمربی صنعت نفت در گفت و گو با سایت این باشگاه  افزود: امکان دارد مورد انتقاد قرار بگیریم، در لیگ به شرایط بی‌پولی، مساوی و باخت بخوریم اما مهم این است انتهای سال را با صلابت و لبخند روی لب هوادار تمام کنیم. دوست دارم مردم آبادان دوز دوم کرونا را هم بزنند تا استادیوم‌مان پر شود. بله مرد روزهای سخت هستیم و دست مان در دست آبادانی‌ها است. یا علی گفته ایم و پایش هستیم. از ما چیزی نمی‌افتد‌. معمولا سخت اجازه می‌دهم از فضای تمرین تیمم گزارش تهیه شود اما دوست دارم هر روز از تمرین صنعت نفت و جوان های ما گزارش تهیه شود تا مردم آبادان بدانند با تمام وجود برای این رنگ زرد طلایی می‌جنگیم.

انتهای پیام /

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول