اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نخست وزیر عراق: خدمت به زائران اباعبدالله(ع) یک تکلیف بزرگ است

نخست وزیر عراق در جمع فرماندهان امنیتی و مسئولین نهادهای خدمات رسان به زائران اربعین حسینی تاکید کرد که خدمت به زوار اباعبدالله الحسین(ع) یک تکلیف اخلاقی، انسانی و دینی بزرگ است.

نخست وزیر عراق: خدمت به زائران اباعبدالله(ع) یک تکلیف بزرگ است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق تاکید کرد که خدمت به زائران ابا عبدالله الحسین(ع) تکلیف اخلاقی، انسانی و دینی بزرگی است.

به گزارش موازین نیوز، دفتر اطلاع رسانی نخست وزیر عراق در بیانیه‌ای گفت: مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق شامگاه یکشنبه با سفر به کربلای معلی نشستی امنیتی با نهادهای خدمات رسان به زائران و فرماندهان امنیتی در استان کربلا برگزار کرد.

بر اساس این بیانیه، الکاظمی گفت: افتخار می‌کنم که امروز در خاک مقدس کربلای معلی سرزمین شهادت و ارزش‌ها هستم و این توده جمعیت از مومنانی را می‌بینم که به سمت حرم‌های مطهر امام حسین و حضرت عباس(علیهما السلام) مشرف می‌شوند.

نخست وزیر عراق گفت: خدمت به زائران، حفاظت از آنها و تسهیل مایحتاج آنها و ارائه هر گونه کمک به آنها یک وظیفه طبیعی نیست که همه شما باید انجام دهید، بلکه یک تکلیف اخلاقی، انسانی و دینی بزرگ است.
وی افزود: ما با همکاری و یکپارچگی بین ساده‌ترین شهروند و ارشدترین مقام دولتی، نمونه‌ای از نحوه ماندگاری ارزش‌های معنوی و مذهبی عراقی‌ها را به جهان نشان می‌دهیم.

نخست وزیر عراق گفت: هر زائر اربعین امام حسین(ع) همان نقشی را انجام می‌دهد که نخست وزیر، استاندار، افسر و هر کارمندی ایفا می‌کند. این‌ها در خیابان‌های کربلا الگو و رهبر ما هستند.

الکاظمی گفت: چشمانتان باید باز بماند و از هیچ حرکت مشکوکی غافل نشود و چشم پوشی نکند و هر افسر از فرمانده عملیات تا جوان‌ترین افسر باید لحظه به لحظه بدون خستگی و کسالت با دستگاه‌های امنیتی برای حفظ امنیت هماهنگ باشد.

نخست وزیر عراق گفت: چشم شما به مردم ما است. خداوند به شما و تلاش شما خیر دهد.  من یک خط تماس مستقیم را به فرمانده عملیات و استاندار کربلا داده‌ام که تا پایان زیارت اربعین با من در تماس باشند و در هر ساعت روز یا شب  من آماده حل هر مشکلی و رفع هرگونه نقص خواهم بود.

الکاظمی افزود: تاکید می‌کنم که موفقیت آمیز بودن زیارت اربعین با ارائه همه وسایل حمل و نقل برای بازگشت زائران به استان‌های خود نیز مرتبط است و همه تیم‌های حمل و نقل در وزارتخانه‌ها و ارتش برای انجام این کار بسیج شده‌اند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول