اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

«محمود عباس» در نوک پیکان انتقادات، پس از شهادت چهار فلسطینی

شهادت چهار فلسطینی در کرانه باختری و قدس اشغالی بار دیگر انتقادات از هماهنگی میان تشکیلات خودگردان با رژیم صهیونیستی را برانگیخته است.

«محمود عباس» در نوک پیکان انتقادات، پس از شهادت چهار فلسطینی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یورش صبح امروز مأموران رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و قدس اشغالی و در پی آن شهادت چهار فلسطینی، موجی از خشم علیه جنایات این رژیم و همچنین همکاری و مماشات تشکیلات خودگردان با صهیونیست‌ها را برانگیخته است.

به نوشته وبگاه عربی‌۲۱،  این اقدام در راستای عملیات بازداشت گسترده فعالان وابسته به حماس توسط یگان‌های صهیونیستی «یمام» و «دوفدوفان» انجام شد و تعدادی از فلسطینی‌ها نیز زخمی شدند.

در این رابطه شیخ «خضر حبیب» از رهبران حماس گفت که هماهنگی امنیتی میان تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی یکی از دلایل وقوع چنین جنایاتی است.

او افزود: «تشکیلات خودگردان و محمود عباس به خوبی می‌دانند که طرح هماهنگی امنیتی مدت‌هاست که شکست خورده و اما لجبازی و عناد آن‌ها موجب شده است که به این مسیر ادامه دهند.»

این شخصیت فلسطینی تأکید کرد: «بسیار عجیب و حیرت انگیز است که اشغالگران مردم ما را بکشند و ما هم با آن‌ها در هماهنگی امنیتی باشیم؛ با اینکه می‌دانیم این هماهنگی فقط به نفع رژیم اشغالگر است و باعث شده صهیونیست‌ها با خونسردی در هر مکانی مردم فلسطین را به شهادت برسانند.»

«خضر حبیب» همچنین گفت که تشکیلات خودگردان باید فشار علیه مقاومت را در کرانه باختری بردارد و آزادی عمل را به مردم فلسطین برای مقابله با صهیونیست‌ها بدهد و در آن زمان شاهد خواهیم بود که معادله کاملا تغییر می‌کند و مردم فلسطین خواهند توانست از خودشان در برابر اشغالگران دفاع کنند.

او تأکید کرد که مقاومت تنها راه از بین بردن ظلم و جنایت علیه مردم فلسطین است و تنها با مقاومت می‌توان جلوی قتل و کشتار صهیونیست‌ها را گرفت.

«عبداللطیف القانوع» سخنگوی جنبش حماس نیز به عربی‌۲۱ گفت که خون‌های ریخته شده صبح امروز، نتیجه هماهنگی امنیتی ادامه‌دار با اشغالگران صهیونیستی و دیدارهایی است که چندی پیش میان مقامات تشکیلات خودگردان با وزرای رژیم صهیونیستی و اعضای کنست در رام‌الله صورت گرفت.

القانوع تأکید کرد که این دیدارها و هماهنگی‌ها اشغالگران را به اقدام علیه مقاومت و کشتار مردم فلسطین تشویق می‌کند و گزینه مقاومت و مقابله با رژیم صهیوینستی بهترین راه برای به لرزه در آوردن اشغالگران و اجبار آن‌ها برای توقف جنایت‌هایشان است و از این می‌طلبد تا تشکیلات خودگردان هماهنگی امنیتی و دیدار با مقامات اسرائیلی را متوقف کند.

«طلال ابوظریفه» عضو دفتر سیاسی «جبهه دموکراتیک» فلسطین نیز گفت که جنایت‌های ادامه‌دار صهیونیست‌ها می‌طلبد تا تعهدات توافق اسلو از جمله هماهنگی امنیتی مورد بازنگری قرار گیرد و مقاومت مردمی فلسطین تحت رهبری واحد به پا خیزد و انتفاضه‌ و عصیان فراگیر ملی علیه اشغالگران آغاز شود.

«یاسر خلف» سخنگوی جنبش «الاحرار» نیز به وبگاه عربی21 گفت که جنایت امروز صهیونیست‌ها، مردم فلسطین را به زانو در نمی‌آورد، اما لکه ننگی بر پیشانی طرح هماهنگی امنیتی تشکیلات خودگردان با رژیم صهیونیستی و محمود عباس است که بر ادامه این روند اصرار می‌ورزد.

او تأکید کرد که راه‌حل‌های به اصطلاح مسالمت‌آمیز فقط موجب شده است تا مأموران رژیم صهیونیستی با خونسردی مردم مجاهدان فلسطینی را به شهادت برسانند.

یاسر خلف از مردم فلسطین در کرانه باختری خواست تا انقلاب خشم و انتفاضه گسترده مردمی علیه رژیم صهیونیستی را به پا کنند؛ او خطاب به فرماندهان نظامی فلسطینی در تشکیلات خودگردان نیز گفت که شرافت به خرج داده و با حرکت مردم همراه شوند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول