اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ادعاهای بی‌پایان مقامات دولت ترامپ/ مایک پنس: ایران را منزوی کردیم

معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا با ادعای منزوی کردن ایران بیش از هر زمان دیگری در دولت خود، مدعی شد که دولت کنونی واشنگتن در حال به عقب رفتن در این مسیر و بازگشت به سیاست‌های ناکارآمد است.

ادعاهای بی‌پایان مقامات دولت ترامپ/ مایک پنس: ایران را منزوی کردیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، علی‌رغم اذعان قریب به اتفاق سران کشورهای مختلف مبنی بر شکست خوردن سیاست موسوم به «فشار حداکثری» در دولت پیشین آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» اما ادعاهای مقامات سابق آن دولت همچنان ادامه دارد.

«مایک پنس» معاون ترامپ در زمان حضورش در کاخ سفید، بامداد یکشنبه مدعی شد دولت پیشین آمریکا توانسته بود ایران را بیشتر از هر زمانی منزوی کند.

به نوشته وبگاه «هیل»، پنس طی مصاحبه‌ای ویدئویی درباره اقدامات دولت ترامپ ادعا کرد: «رئیس‌جمهور ترامپ و دولت ما به شیوه‌های مختلفی پویایی‌ها در جهان ... را تغییر داد و اولین آن ایستادن در کنار اسرائیل و استقبال از متحدان عربی ما برای پیوستن به منزوی کردن ایران بود».

وی در ادامه ادعاهای بی‌اساس خود با انتقاد از دولت کنونی آمریکا به ریاست «جو بایدن» افزود: «ما ایران را بیش از گذشته منزوی کردیم. ولی اکنون این دولت در حال بازگشت به عقب و به سیاست‌هایی است که زمانی که ما در ۲۰۱۷ روی کار آمدیم، بی‌فایده بودند».

 

 

این در حالی است که «فرید زکریا» تحلیلگر برجسته آمریکایی و مجری شبکه «سی‌ان‌ان» هشدار داد، سیاست خارجی بایدن و دولت او از ایران تا کوبا، تکرار سیاست خارجی دونالد ترامپ بوده است. (جزئیات بیشتر)

زکریا در این‌باره می‌گوید: «بایدن از زمان روی کار آمدنش، به توافق (برجام) بازنگشته و حتی برخی از تحریم‌ها را تمدید کرده است. مقامات بایدن که مدت‌ها با تلاش برای مذاکره مجدد درباره توافق مخالف بودند، اکنون می‌خواهند آن را "طولانی و تقویت" کنند. تاکنون، این استراتژی ترامپ و بایدن (در قبال ایران) جواب نداده است. ذخایر اورانیوم غنی شده ایران از کمتر از ۳۰۰ کیلوگرم در سال ۲۰۱۸ به بیش از ۳۰۰۰ کیلوگرم در ماه می رسید».

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول