اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

انتقاد از عملکرد شوراهای شهر در کهگیلویه و بویراحمد/پرده‌برداری از یک انحراف در نشست ائمه جمعه

ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد در نشست با نماینده ولی فقیه در استان به بیان برخی از دغدغه‌ها پرداختند.

انتقاد از عملکرد شوراهای شهر در کهگیلویه و بویراحمد/پرده‌برداری از یک انحراف در نشست ائمه جمعه

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج؛ ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد در نشست با نماینده ولی فقیه در استان به بیان برخی از دغدغه‌ها پرداختند؛ در این نشست حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی امام جمعه قلعه رئیسی به مشکلات ایجاد شده در شوراها اشاره کرد و گفت: حقیقتاً شوراها در استان ما به معضلی تبدیل شده معلوم نیست برخی از آن‌ها  جلساتی را در کجا و چگونه و برای چه موضوعی و برای چه معامله‌ای برگزار می‌کنند.

وی با اشاره به این که در انتخابات شوراهای قلعه‌رئیسی افتضاحی ایجاد شد تصریح کرد: باید مجموعه استانداری رسالت خود را برای نظارت بر کار شوراها و همچنین تعیین شهردار به خوبی انجام دهد چرا که مردم از عملکرد شوراها و شهرداری‌ها می‌نالند.

صلواتی گفت: در سطح استان باید فکر اساسی برای وضعیت کنونی و آسیب‌های ایجاد شده در شهرها شود.

این امام جمعه به برخی از مشکلات دیگر در بحث مساجد و ائمه جماعات اشاره کرد و گفت: یک منطقه ۶۰ مسجد دارد اما از لحاظ طلبه و امام جماعت مشکل هست اما در جای دیگری که از حیث مسجد کمبود وجود دارد تعداد طلاب و روحانیون بسیار زیاد است.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر امام جمعه دهدشت هم خواستار فعال شدن شورای تبلیغ استان به مدیریت نماینده ولی فقیه شد که در هر شهرستان ائمه جمعه به عنوان رئیس شورای تبلیغ شده و امور تبلیغی در استان ساماندهی شود و این شورا حلقه وصل میان تبلیغات، اوقاف و حوزه های علمیه گردد.

حجت‌الاسلام افروغی امام جمعه بهمئی هم به موضوع بسیار مهم در خصوص آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: ظرفیت‌های اداری و مالی فراوانی در کشور و استان داریم اداراتی مثل بهزیستی که بیش از ۲۰ وظیفه در بحث آسیب های اجتماعی دارد کمیته امداد نیز در این زمینه وظایفی برعهده داشته و سپاه هم ۴ مجموعه مرتبط دارد همچنین فرمانداری‌ها و استانداری‌ها امور اجتماعی دارند و آموزش و پرورش، ارشاد و کانون مساجد و تبلیغات نیز وظایفی دارند که باید حلقه وصلی میان آنها باشد ستاد امر به معروف و نهی از منکر هم  وظیفه بر عهده دارد و باید فعال‌تر باشد.

وی گفت: در شهرستان بهمئی دبیرخانه تشکیل دادیم اعضای آن دستگاه‌های فرهنگی هستند اگر در استان هم دبیرخانه اینچنینی راه اندازی نشود این چرخ دنده ها به همدیگر وصل نمی‌شوند و امور فرهنگی و اجتماعی به خوبی پیش نخواهد رفت و آسیب‌های اجتماعی همچنان وجود خواهد داشت.

امام جمعه بهمئی همچنین در نشست ائمه جمعه با نماینده ولی فقیه به برخی انحرافات فکری و القائات در فروشگاه‌های مجازی اشاره کرد از جمله برخی نیایش‌ها که لازم است پی‌گیری و پیشگیری لازم انجام شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول