اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

برزیل به دنبال قوی کردن روابط تجاری با ایران است/ روابط دو کشور علی‌رغم تحریم‌ها؛ باید توسعه یابد

سفیر برزیل در ایران با تاکید بر اینکه به دنبال گسترش روابط تجاری ایران و برزیل هستیم، گفت: علی‌رغم وجود تحریم‌ها،‌ روابط تجاری دو کشور باید عملیاتی باشد.

برزیل به دنبال قوی کردن روابط تجاری با ایران است/ روابط دو کشور علی‌رغم تحریم‌ها؛ باید توسعه یابد

به گزارش خبرگزاری فارس ،‌«لودمار گونسالوس آگیلار نتو» سفیر برزیل در ایران امروز در نشست اتاق بازرگانی ایران و برزیل با حضور محمد جواد عسکری، رییس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی،‌ احمد نادری،‌ نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و نیز رئیس هیئت مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و برزیل برگزار شد با اشاره به اینکه امروز‌ برزیل به دنبال قوی‌تر کردن ارتباط خود با ایران است، گفت: ما باید علاوه بر روابط تجاری، روابط سیاسی خود را نیز تقویت کنیم و با توجه به پیشینه روابط دو کشور، بخش خصوصی ایران ارتباطی ویژه با برزیل داشته و این مسئله باعث تداوم روابط دو کشور شده است.

امکان وجود روابط تجاری محکم و پایدار بین ایران و برزیل

وی با بیان اینکه روابط تجاری ایران و برزیل علی رغم وجود تحریم ها، باید عملیاتی باشد،‌ گفت: در این صورت روابط دو کشور این قابلیت را دارد که خیلی محکم و پایدار پیش برود.

سفیر برزیل در ایران با اشاره به اینکه در راستای کسب پیروزی باید اقدامات لازم را آغاز کنیم و از ظرفیت تجار و بخش خصوصی به بهترین شکل بهره‌مند شویم، گفت: اولین گام افتتاح اتاق بازرگانی ایران و برزیل در کشور برزیل است و پس از آن ارتباط این اتاق با اتاق ایران است.

«لودمار گونسالوس آگیلار نتو» ادامه داد: می‌توانیم همه مسائل را به لحاظ فنی پیش ببریم و فعالیت‌های دو طرف صرفا به حوزه کشاورزی محدود نشود،‌ همچنین علاوه بر بخش تجاری باید مباحث سیاسی را نیز قوی کنیم و در این راستا نیز گام برداریم.

توسعه روابط سیاسی ایران و برزیل با گسترش روابط تجاری ۲‌ کشور

وی با اشاره به اینکه اگر بتوانیم معاملات تجاری خود را انجام دهیم و پیش ببریم، سیاست دو کشور نیز در کنار یکدیگر قرار می‌گیرد،‌ عنوان کرد: بسیاری سعی کرده اند روابط و معاملات ایران و برزیل را کاهش دهند اما به واسطه فعالیت بخش خصوصی نتوانسته‌اند و باید تلاش کنیم تا دولت،‌ مجلس و بخش خصوصی همگی با هم اتفاقات خوبی را بین دو کشور رقم بزنند.

سفیر برزیل در ایران با تاکید بر اینکه خیلی خوب از مسائل مالیاتی، عوارض و هزینه‌های بالایی که در اقتصاد دو کشور وجود دارد، مطلع هستیم، ‌گفت: ما به همراه یکدیگر مسائل را حل می‌کنیم و در نهایت به موفقیت خواهیم رسید.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول