اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

اعلام جزییات دلایل درگیری زشت در جریان لیگ نوجوانان استان کرمانشاه+ فیلم

مدیرکل ورزش و جوانان پاوه توضیحاتی درباره درگیری در یکی از مسابقات فوتبال به میزبانی این شهر ارائه کرد.

اعلام جزییات دلایل درگیری زشت در جریان لیگ نوجوانان استان کرمانشاه+ فیلم

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، تیم‌های نوجوانان پاوه و گیلانغرب عصر چهارشنبه هفته قبل در زمین نوریاب پاوه به مصاف هم رفتند که این مسابقه با جنجال و درگیری‌‌های زیادی همراه شد که فیلم این حواشی به شکل گسترده‌ای در فضای مجازی منتشر شده است. 

سعدی توفیقی، مدیرکل ورزش و جوانان شهرستان پاوه در گفت و گو با خبرنگار ورزشی فارس، درخصوص درگیری‌های این مسابقه اظهار داشت: دیدار رفت دو تیم در گیلانغرب با نتیجه چهار بر صفر به سود این تیم تمام شد و در دیدار برگشت به میزبانی تیم پاوه، تیم نوجوانان این شهر توانست با نتیجه پنج بر صفر به برتری برسد. پس از سوت پایان بازی، عوامل تیم میهمان حرکاتی را انجام داده و شروع به درگیری و تخریب نیمکت کردند. پس از باخت تیم گیلانغرب، بازیکن این تیم به سایه‌بان نیمکت ضربه زد و پس آن تماشاگران هم با سر و صدا از روی فنس پریده و وارد زمین شدند. ما هم فقط میانجیگری کردیم اما از آنجایی که مسئولان تماشاگران را نمی‌شناسند و فقط ما را می‌شناسند، می‌گویند مقصر هستیم. 

وی درمورد با تماشاگر برگزار شدن این مسابقه در شرایط کرونایی و رعایت نشدن دستورالعمل‌های پزشکی گفت: پاوه شهری کوهستانی است و زمین نوریاب در جایی قرار گرفته که طبق شرایط جغرافیایی دو طرف آن خاکریز است. یک کوه مشرف به زمین در کنار آن قرار گرفت و پشت زمین فوتبال هم زمین هایی است که به مردم تعلق دارد. مردم از سه طرف به زمین مشرف هستند و به دلیل کوهی که در کنار آن قرار گرفته اگر، دیوار بلندی هم دور زمین کشیده شود، باز هم زمین قابل رویت است. در واقع به جز خود زمین چمن و پیست تارتان سایر بخش‌های این مجموعه محصور و قابل کنترل نیست. برخلاف بیشتر زمین‌ها که دو متر دور آن فنس کشیده شده است، ارتفاع فنس دور پیست زمین ما سه متر است اما بازهم قابل کنترل نیست.

رئیس اداره ورزش و جوانان پاوه عنوان کرد: فارغ از این بحث، مسئله اصلی این است  که بازی قرار بود ساعت 15 روز چهارشنبه انجام شود اما ساعت 14:55 و در حالی که در خانه‌ام بودم به من زنگ زده و گفتند تا زمانیکه نیروی انتظامی نباشد، داور بازی را برگزار نمی‌کند. قبل از آن هیچ نامه ای از طریق تلگرام، واتس آپ، پیامک و اتوماسیون اداری برای هماهنگی امور از طرف هیات فوتبال شهرستان که مسئول برگزاری لیگ است به اداره ورزش و جوانان ارسال نشده بود. زمین هم برابر ماده 88 اداره کل ورزش و جوانان در اختیار هیات فوتبال است و اداره کل هیچ اختیاری درباره اش ندارد. به فرماندار شهرستان پاوه گفته‌اند اداره کل پروتکل‌ها را برای برگزاری بازی رعایت نکرده اما در زمان کرونا در تمام اماکن، سالن‌ها و استخرهای متعلق به اداره کل که در اختیار هیات فوتبال است، پروتکل‌ها را رعایت کردیم.

توفیقی عنوان کرد: هیات فوتبال باید 48 ساعت قبل از شروع مسابقه برای ایجاد هماهنگی به ما نامه می‌زد تا نامه را به فرماندار که رئیس شورای تامین شهر است بفرستم و بخواهم با نیروی انتظامی، شبکه بهداشت و ... هماهنگی‌های لازم صورت بگیرد اما هیات فوتبال هیچگونه هماهنگی شفاهی، کتبی و ... انجام نداد. شاید هیات فوتبال ما را به رسمیت نمی‌شناسد. مدتی قبل نامه ای نوشتم و درخواست کردم زمین را به جای هیات فوتبال در اختیار هیات همگانی قرار بدهند تا بتوانیم آن را مدیریت کنیم که این اتفاق نیفتاد.

وی اضافه کرد: طبق اساسنامه فدراسیون فوتبال هیچ مسابقه ای بدون حضور نیروی انتظامی و پزشک یار نباید برگزار شود. در برگه گزارش ناظر و داور بازی هم باید ابتدا امضای مسئول پزشکی و نیروی انتظامی قید شود و پس از آن داور سوت شروع بازی را بزند. با تمام این تفاسیر عوامل نیروی انتظامی، نیروهای امداد و پزشکی در زمین بودند که در فیلم و صورت جلسه بازی هم  مشخص است که آنها در زمین حضور داشتند.

مدیرکل ورزش و جوانان پاوه درمورد اظهارنظر فرماندار این شهر مبنی بر برکناری‌اش به دلیل اتفاقات مربوط به این مسابقه توضیح داد: وی مصاحبه‌ای انجام داده اما تاکنون نامه‌ای درمورد برکناری‌ام ندیده‌ام. البته باید بگردند و مقصر اصلی را پیدا کنند. 

 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول