اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

فعلا هیچ‌ موکبی در مرزها مستقر نشده است/ استقرار موکب‌ها فقط برای بازگشت زائران

دبیر کمیته اسکان و تغذیه ستاد اربعین با اشاره به اینکه فعلا موکبی در مرز زمینی با عراق راه‌اندازی نشده است، گفت: ۱۵ موکب‌ برای پذیرایی از زوار اربعین در بازگشت به کشور از یکشنبه در مرز مهران مستقر می‌شود.

فعلا هیچ‌ موکبی در مرزها مستقر نشده است/ استقرار موکب‌ها فقط برای بازگشت زائران

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، در روزهای اخیر بسیاری از مشتاقان زیارت اربعین به سمت شهرهای مرزی رفته و در انتظار بازگشایی مرزها هستند. حتی رئیس جمهور هم در سفری به ایلام از آمادگی اعزام زوار اربعین از طریق مرز زمینی خبر داده است که این اقدام در انتظار موافقت دولت عراق است.

با این وجود، هم‌اکنون بسیاری از متقاضیان زیارت اربعین در مرزها حضور دارند و‌ با توجه به اینکه ستاد اربعین اعلام کرده بود بر اساس توافق با دولت عراق همه زائران باید به صورت هوایی اعزام شوند، هیچ‌ موکبی در مرزها راه‌اندازی نشده است.

 تجهیزات موکب‌ها با ۱۵۰ ماشین به عراق فرستاده شد

بر همین اساس، یوسف افضلی، دبیر کمیته اسکان و تغذیه ستاد مرکزی اربعین حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه ویزای همه موکب‌داران اربعین صادر شد و در اختیار خادمان اربعین قرار گرفت، اظهار داشت: با هماهنگی‌های انجام شده اعزام موکب‌داران اربعینی هم به صورت هوایی انجام و ۱۵۰ ماشین تجهیزات موکب‌ها نیز از طریق مرز زمینی به عراق ارسال شد.

فعلا هیچ‌ موکبی در مرزهای زمینی نداریم

وی با بیان اینکه با توجه به الزام ستاد اربعین همه موکب‌داران نیز همچون سایر زوار اربعین به صورت هوایی به عراق سفر کرده‌اند، افزود: در روزهای اخیر بسیاری از مشتاقان زیارت اربعین به شهرهای مرزی رفتند تا بتوانند از مرزهای زمینی به عراق سفر کنند، اما با توجه به اینکه همه سفرهای اربعین باید به صورت هوایی انجام می‌شد، ما هیچ‌ موکبی در مرزها راه‌اندازی نکردیم.

فعال شدن موکب‌ها در صورت موافقت عراق با بازگشایی مرزهای زمینی ‌

‌دبیر کمیته اسکان و تغذیه ستاد مرکزی اربعین به سفر رئیس جمهور به ایلام و آمادگی ایران برای بازگشایی مرزها در ایام اربعین تصریح کرد: موکب‌های اربعینی داخل کشور آمادگی دارند در صورت موافقت عراق با باز شدن مرزهای زمینی با عراق،‌ در شهرهای مرزی و مسیر حرکت زوار مستقر شوند و به زائران خدمت‌رسانی کنند.

افضلی با بیان اینکه ما برای خدمت به زائرانی که از طریق مرز زمینی به کشور بازمی‌گردند، برنامه‌ریزی کرده‌یم، گفت: بر اساس تصمیم ستاد اربعین زائران می‌توانند نه تنها از طریق مرز هوایی بلکه از مرز زمینی مهران نیز به کشور بازگردند. به همین دلیل موکب‌های اربعینی آمادگی لازم برای پذیرایی از زائران را دارند.

موکب‌های اربعین از یکشنبه در مرز مهران مستقر می‌شوند

‌دبیر کمیته اسکان و تغذیه ستاد اربعین با اشاره به اینکه موکب‌های اربعین از یکشنبه چهارم مهرماه ‌در مرز مهران راه‌اندازی می‌شود، خاطرنشان کرد: در صورتی که مرزها برای اعزام زائران اربعین باز شود، موکب‌ها زودتر برای خدمت به عاشقان حسینی در مرزها مستقر خواهند شد.

‌افضلی با بیان اینکه از یکشنبه ۱۵ موکب اربعینی در مرز مهران فعال می‌شوند، گفت: امکانات لازم برای پذیرایی از زائران اربعین از چهارم مهرماه در مرز مهران به عنوان تنها مرز زمینی برای بازگشت زائران اربعین راه‌اندازی خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول