اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

افزایش آلایندگی پتروشیمی و پالایشگاه تبریز در سایه بی‌توجهی مسوولان

امام جمعه شهر سردرود با گلایه از بی‌توجهی مسوولان پتروشیمی و پالایشگاه گفت: در روزهای اخیر آلایندگی‌های زیست‌محیطی درمحدوده این ۲ شرکت به شدت افزایش یافته است و این موجب نارضایتی اهالی شده است.

افزایش آلایندگی پتروشیمی و پالایشگاه تبریز در سایه بی‌توجهی مسوولان

به گزارش خبرگزاری فارس از سردرود، حجت الاسلام و المسلمین جلیل جلیلی در خطبه‌های نماز جمعه سردرود ضمن توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی با تبریک هفته دفاع مقدس تاکید کرد: دفاع مقدس یک جنگ دفاعی بود نه تهاجمی.

وی افزود: جنگ  تهاجمی حاکی از خوی تجاوز طلبی می باشد بمانند تجاوزات آمریکا در عراق و افغانستان و سایر کشورها در حالی که دفاع مقدس محل بروز غیرت و تعصب و وفاداری انسان‌ها به آرمان‌ها است که در آن دفاع از میهن، ناموس و به‌طور کلی دین و دیانت است.

جلیلی ادامه داد: در زمان جنگ تحمیلی نتیجه دفاع مقدس، عزت آفرینی و در سایه دفاع عزت آفرین نصرت الهی شامل حال مردم ایران شد.

امام جمعه سردرود اظهار داشت: در دفاع مقدس نوک پیکان حمله صدام بود اما جامعه جهانی پشتیبان بودند قلدرهای عالم هم پیمان شده بودند تا شروع نظم نوین جهانی که با انقلاب آغاز شده بود را در نطفه خفه کنند اما مردم ایران با تقدیم هزاران شهید مانع رسیدن دشمن به اهداف خود شدند کاری که در ۲۰۰ سال گذشته با خیانت شاهان قاجار و پهلوی منجر به تجزیه کشور ایران شده بود از این رو باید دفاع مقدس را واقعاً مقدس بدانیم.

جلیلی در ادامه خطبه دوم با گلایه از بی‌توجهی مسئولان پتروشیمی و پالایشگاه یادآور شد در روزهای اخیر آلایندگی‌های زیست محیطی درمحدوده این دو شرکت به شدت افزایش یافته است و این موجب نارضایتی اهالی شده است.

وی ادامه داد: ای کاش این دو مجموعه حقوق همجواری را مراعات  کنند و امنیت سلامتی اهالی سردرود و حومه را بیش از این به خطر نیندازند ضمن اینکه بر اساس پرس و جوی که از مدیران شهری داشته‌ام هیچ عوارض آلایندگی بر اساس تبصره ۱ ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده به شهر سردرود داده نمی‌شود در حالی که نیم تا یک درصد قیمت فروش باید به مناطقی که از این مجموعه ها دچار ضررهای زیست محیطی می شوند باید داده بشود و اگر هم ادعا شده باشد که به تبریز پرداخت می شود این شامل سردرود نی‌شود و سردرود شهر مستقلی است و از این قضیه کمتر از تبریز آسیب نمی‌بیند.

انتهای پیام/60034

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول