اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

توصیه استاد انصاریان به هیأت‌ها/ آیا تشویق قاری خلاف دستورات قرآن است؟

استاد انصاریان با توصیه مسئولان هیأت‌های مذهبی به تلاوت قرآن کریم و بیان مسائل شرعی در مجلس عزای امام حسین (ع) گفت: باید تلاوت قرآن در هیأت‌ها در زمان مناسب و با حضور همه مستمعان انجام شود.

توصیه استاد انصاریان به هیأت‌ها/ آیا تشویق قاری خلاف دستورات قرآن است؟

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس سعید پرویزی ضمن تلاوت در محفلی در شهر سمنان با حجت‌الاسللام حسین انصاریان سخنران مذهبی و مفسر قرآن کریم دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار حجت‌الاسلام انصاریان ضمن تحسین پرویزی برای زیبای تلاوت آیات الهی گفت: موضوع تلاوت قرآن در هیأت‌های مذهبی، موضوعی بسیار جدی است و باید هیأت‌ها آن را به صورت منظم در دستور کار قرار دهند.

وی ادامه داد: باید هیأت‌ها تلاوت قرآن را با حضور قاریان قوی و خوشخوان در برنامه‌ها قرار دهند و باید تلاوت قرآن در زمان مناسب که همه مستمعان حضور دارند، انجام شود.

این مفسر قرآن کریم بیان احکام و مسائل شرعی را هم از دیگر نکات مورد توجه در هیأت‌ها دانست و گفت: در کنار تلاوت قرآن باید هیأت‌ها موضوع بیان احکام شرعی و پاسخگویی به مسائل را هم در دستور کار قرار دهند تا مخاطب ضمن عزاداری با دست پر از هیأت و مجلس عزای امام حسین (ع) خارج شود. ما خودمان در تهران و در عزاداری‌ها تلاوت قرآن و بیان مسائل را در کنار عزاداری اجرا می‌کنیم.

انصاریان درباره تشویق قاریان قرآن هنگام تلاوت گفت: برخی گمان می‌کنند، تشویق قاری قرآن خلاف آیه شریفه «وَ إِذا قُرِئَ الْقُرْآنُ فَاسْتَمِعُوا لَهُ وَ أَنْصِتُوا لَعَلَّکُمْ تُرْحَمُونَ» (اعراف ۲۰۴) است، درحالی که این اشتباه است، زیرا سکوتی که خدا به آن اشاره کرده، سکوت دربرابر حرف قرآن و گوش دادن دستورات قرآن و اجرای آن بدون چون و چرا است.

وی ادامه داد: در جلد پنجم تفسیر نور الثقلین آمده است که ابا بصیر پس از تلاوت قرآن به امام صادق می‌گوید: مرا تشویق کن و امام هم خواسته او را اجابت می‌کند. پس تشویق قاری قرآن نه تنها اشکال ندارد بلکه کار خوبی است.

 

فرازی از تلاوت پرویزی

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول