اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

مانع تراشی لهستان برای روس‌ها

لهستان مدعی شد که خط لوله جدید انتقال گاز روسیه به اروپا استانداردهای اتحادیه اروپا را رعایت نکرده و احتمالا این مسئله باعث تاخیر در صدور مجوز بهره‌برداری از این خط لوله خواهد شد.

مانع تراشی لهستان برای روس‌ها

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشا تودی، شرکت PGNiG لهستان مدعی شد که خط لوله نورداستریم 2 که به تازگی عملیات ساخت آن به اتمام رسیده و قرار است، ظرفیت صادرات گاز روسیه به اروپا را دو برابر کند، الزامات و استانداردهای اتحادیه اروپا را رعایت نکرده است.

انتظار می‌رود این ادعا باعث شود روند صدور مجوز بهره‌برداری از این خط لوله با تاخیر بیشتری مواجه شود. این شرکت طی بیانیه‌ای مدعی شده که تصمیم برای تایید مجوز بهره‌برداری از این خط لوله امنیت تامین انرژی اتحادیه اروپا و اعضای آن را به خطر می‌اندازد.

به طور کلی طرف لهستانی مدعی است که شرکت اپراتور خط لوله نورداستریم 2 به عنوان یک اپراتور مستقل انتقال گاز الزامات و استانداردهای اتحادیه اروپا را ندارد. 

PGNiG هم‌اکنون عضوی از کارگروه مسئول رسیدگی به صدور مجوز بهره‌برداری از خط لوله نورد استریم 2 است. 

این بیانیه و موضع‌گیری نشان می‌دهد که این شرکت حداقل قصد ندارد برای صدور مجوز بهره‌برداری از نورداستریم 2 خیلی راحت گرفته و یا این روند را به سرعت انجام دهد.

پاول ماجِوزکی، رئیس هیات مدیره شرکت PGNiG می‌گوید: ما ثابت خواهیم کرد که اپراتور نورد استریم 2 استانداردها و الزامات معمول اتحادیه اروپا به خصوص در حوزه امنیت تامین و ساختار شرکتی برای اپراتوری خطوط لوله را ندارند. 

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول