اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

مردم آیین‌های اربعین را در شهر و محله خود اجرا کنند/ هر خانه یک موکب

سخنران آیینی کشور گفت: در نکوداشت حماسه بزرگ اربعین می‌توانیم شرایط را با حضور هیئات و گروه‌های مختلف با ایجاد موکب‌ها، پیاده‌روی اربعین را در محله خود شبیه‌سازی کنیم.

مردم آیین‌های اربعین را در شهر و محله خود اجرا کنند/ هر خانه یک موکب

حجت‌الاسلام سید علیرضا حسینی از سخنرانان مطرح کشور در گفت‌وگو با خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس با اشاره به آیه ۸ «سوره مبارک صف» درباره  حاکمیت اراده الهی در برابر هر نوع خواسته و مخالفتی اظهار کرد: همه انسان‌ها در برابر اراده الهی ناتوان هستند و خداوند متعال اراده کرده که نور اباعبدالله الحسین (ع) را به نهایت کمال برساند که هم اکنون این نور در کل عالم فراگیر شده است.

مناسک اربعین را در کوچه و محلات با ایجاد موکب به همان شکل پیاده‌روی اربعین برگزار کنند

وی در ادامه در باب موضوع اربعین گفت: در روایات مختلف اشاراتی به اهمیت زیارت اربعین داریم و ما در نکوداشت این‌ حماسه بزرگ می‌توانیم در کوچه و محلات، شرایط را با حضور هیئات و گروه‌های مختلف با ایجاد موکب‌ها و پخش نغمات مرتبط، به همان شکل و‌ شمایل پیاده‌روی اربعین در کربلا ایجاد و شبیه‌سازی کنیم که البته این اتفاق در برخی از شهرهای ایران اجرا می‌شود‌ و مردم به صورت خودجوش  فضا را اربعینی کرده‌اند.

هر خانه یک موکب با زدن پرچم بر سر درب خانه‌ها و دادن اطعام به عزاداران

حجت‌الاسلام حسینی تصریح‌کرد: به هیئات و خانه‌ها پیشنهاد می‌کنم که در ایام اربعین پخت و پزهایی داشته باشند و با عنوان «هر خانه یک موکب» با زدن پرچم‌هایی بر سر درب خانه‌ها و دادن اطعام به زوارحسینی پذیرایی هرچند مختصر به عمل بیاورند.

لزوم استفاده از ظرفیت رسانه و فضای مجازی برای تبلیغ اربعین

وی افزود: از تمامیت ظرفیت رسانه، از تلفن همراه شخصی گرفته تا رسانه‌های مختلف خبری و‌ مکتوب و همچنین صدا و سیما جهت پوشش حضور بزرگان ادیان مختلف در ایام اربعین استفاده کنیم و این کنش بزرگ را باید به عالم نشان داد.

امام حسین (ع) شخصیتی فراملی و فرا مذهبی است

حجت‌الاسلام‌ حسینی گفت: فراملی بودن شخصیت امام حسین (ع)  به این معنی است که در ایام اربعین از اکثر کشورهای دنیا به کربلا می آیند و فرا مذهبی بودن ایشان به این معنی است که از اکثر ادیان و مذاهب در اربعین به زیارت سیدالشهداء مشرف میشوند و این از معجزات اباعبدالله الحسین (ع) است.

پیوند عمیق بین دوملت ایران و عراق با محوریت جهاد و اربعین

این سخنران آیینی در پایان با تأکید بر ایجاد پیوند عمیق بین دوملت ایران و عراق با محوریت جهاد و اربعین گفت:
اربعین را یک فرصت بدانیم و از نقاط مشترک بین دو ملت مانند استفاده از شعارهای حسینی «حب الحسین یجمعنا»،  استفاده از تصاویر حاج قاسم‌ سلیمانی و‌ ابو مهدی المهندس به عنوان نماد جهاد، پخش نوحه هایی که به طریقی به ایجاد ارتباط کمک می کنند و یا دعوت از زوار عراقی برای حضور در موکب ها را می توان در جهت بهود روابط استفاده کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول