اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

اظهارنظر عجیب عضو هیئت مدیره کانون وکلا؛ «باید به مجلس هجوم ببریم!»

سعید باقری عضو هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز بیان کرده است: «پیشنهاد می‌کنم ضمن همانگی با رسانه‌ها هجده عضو هیأت‌مدیرۀ کانون مرکز و رؤسای کانون‌ها به صحن علنی مجلس بروند. ما باید به مجلس هجوم ببریم.»

اظهارنظر عجیب عضو هیئت مدیره کانون وکلا؛ «باید به مجلس هجوم ببریم!»

به گزارش خبرگزاری فارس، چهارشنبه هفته گذشته (۲۴ شهریورماه) بود که در میان انبوه اعتراضات کانون‌های وکلا و وکلای دادگستری کلیات طرح «تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار» به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید. طرحی که با جایگزین کردن نصاب علمی به جای ظرفیت عددی در جذب وکیل و سردفتر اسناد رسمی قرار است گامی بلند در جهت رفع انحصار از بازار خدمات حقوق بردارد.

با این حال در روزهای باقی مانده به پایان تعطیلی مجلس و شروع بررسی جزئیات طرح تسهیل، دوباره فشار کانون‌های وکلا و وکلای دادگستری برای جلوگیری از تصویب این طرح یا ایجاد تغییر در آن بالا گرفته است. در این میان انتشار اظهارات یکی از اعضای کانون وکلای دادگستری مرکز در جلسه رسمی هیئت مدیره این کانون منجر به انتقادات بسیاری به کانون‌های وکلا شده است.

سعید باقری عضو هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز در سی و چهارمین جلسه هیئت مدیره این کانون در اظهاراتی عجیب بیان کرد: «تصویب مخفیانه طرح اصلاح قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ٤٤ قانون اساسی دقیقاً همان پاتکی است که برخی می‌خواهند به تکی که در شوای رقابت خورده‌اند بزنند. شورای رقابت درخواست این عده را مبنی بر شمول مقررات کسب‌وکار بر کانون رد کرد. وقتی‌که این عده مأیوس شدند خواسته‌شان را در مجلس تحت عنوان طرح پیش بردند. متأسفانه مردودان آزمون جذب کارآموز وکالت دادگستری و متقاضیان پنهان این درخواست در شورای رقابت، الان در مجلس نفوذ کرده‌اند. سخنرانی و صدور بیانیه چندان جواب نمی‌دهد. پیشنهاد می‌کنم ضمن همانگی با رسانه‌ها هجده عضو هیأت‌مدیره کانون مرکز و رؤسای کانون‌ها به صحن علنی مجلس بروند. ما باید به مجلس هجوم ببریم.»

این اظهارات در حالی بیان شده است که در روزهای منتهی به بررسی کلیات طرح «تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار»، برخی نمایندگان مجلس از تلاش‌های کانون‌های وکلا برای اعمال نفوذ بر نمایندگان مجلس برای عدم تصویب این قانون خبر داده بودند.

گفتنی است طرفداران طرح مذکور اقدامات وکلای دادگستری و کانون‌های وکلا را در جهت تعارض منافع و تلاش برای حفظ انحصار خود بر بازار خدمات حقوقی تحلیل می‌کنند و معتقدند انحصار کانون‌های وکلا سبب تبدیل شدن بازار خدمات حقوقی به بازاری گران و بی‌کیفیت شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول