اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

آناتولی: درخواست مسکو برای نشست سه‌جانبه با تل‌آویو و واشنگتن درباره سوریه

یک خبرگزاری متعلق به ترکیه نوشت، وزیر امور خارجه روسیه به همتای صهیونیست خود، نشستی سه‌جانبه با حضور آمریکا برای بحث درباره سوریه را پیشنهاد کرده است.

آناتولی: درخواست مسکو برای نشست سه‌جانبه با تل‌آویو و واشنگتن درباره سوریه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، خبرگزاری «آناتولی» روز پنجشنبه نوشت، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه، برگزاری نشستی سه‌جانبه درباره سوریه را خواستار شده است.

آناتولی به نقل از وبگاه صهیونیستی «والا» نوشت، لاوروف از مقامات رژیم صهیونیستی درخواست کرده، آمریکایی‌ها را به حضور در نشستی درباره اوضاع سوریه ترغیب کنند.

وبگاه والا به نقل از دو مقام ارشد رژیم صهیونیستی نوشته است که لاوروف این مسئله را در دیدار هجدهم شهریور با «یائیر لاپید» همتای خود در این رژیم مطرح کرده و او نیز از این پیشنهاد استقبال کرده است

لاوروف دو هفته پیش در نشست خبری با لاپید گفت: «درباره اوضاع سوریه و تاکید بر حفظ امنیت اسرائیل باهم گفت‌وگو کردیم. روسیه مخالف حملات اسرائیل به سوریه است. همچنین مخالف هدف قرار گرفته‌شدن اسرائیل از طریق خاک سوریه هستیم».

لاوروف در بخش دیگری از صحبت‌هایش به موضوع عملیات ارتش سوریه برای بازپس‌گیری درعا از دست تروریست‌ها نیز تاکید:‌ «درعا نباید در دستانی بجز کنترل ارتش سوریه باشد. ترکیه نیز باید اجرای توافق‌های بین پوتین و اردوغان درباره ادلب را در مورد تمیز دادن تروریست‌ها به پایان برساند و ما متاسفیم که هنوز این اتفاق نیفتاده است».

سپس نوبت به اظهارات وزیر خارجه رژیم صهیونیستی رسید و او با رد هرگونه مذاکره صلح با سوریه، گفت: «ما به هیچ‌وجه بازگشت بلندی‌های جولان به سوریه را بررسی نمی‌کنیم. ما از منافع خود در سوریه و دیگر کشورهای منطقه خاورمیانه دفاع خواهیم کرد».

لاپید سپس با تکرار ادعاهای بی‌اساس و نخ‌نما شده علیه جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: «تا زمانی که ایران به ایجاد پایگاه‌ در مرز شمالی اسرائیل مشغول است، ما نیز [از حملات] دست برنمی‌داریم. اسرائیل در مقابل استقرار نظامی ایران در مرزهای شمالی خود بیکار نمی‌ایستد». (جزئیات بیشتر)

همزمان با سفر وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به روسیه، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا با دعوت از لاپید برای سفر به واشنگتن، خواستار گفت‌وگو با وی درباره مسائل منطقه‌ای از جمله ایران و افغانستان شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول