اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

تزریق ۷۰۰ هزار دز واکسن کرونا در استان زنجان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان گفت: تا به امروز و با همکاری مردم، بیش از ۷۰۰ هزار دز واکسن تزریق شده که از این تعداد، ۴۸۰ هزار دز اول و مابقی دز دوم بوده است.

تزریق ۷۰۰ هزار دز واکسن کرونا در استان زنجان

پرویز قزلباش امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار کرد: اگر از امروز تا یک هفته آینده با استقبال پرشور مردم، واکسیناسیون گسترده و دقیق در حجم وسیع داشته باشیم، قطعاً می‌توانیم به تمام اهداف مدنظر دست یابیم و امیدوار به کنترل بیماری به نحو مطلوبی باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان افزود: تا به امروز و با همکاری مردم، بیش از ۷۰۰ هزار دز واکسن تزریق شده که از این تعداد، ۴۸۰ هزار دز اول و مابقی دز دوم بوده است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه استقبال هم استانی‌های عزیز، در تزریق واکسن، طی چند ماه گذشته، سبب شده که دانشگاه علوم پزشکی زنجان جزو دانشگاه‌هایی باشد که بیشترین دز واکسن تزریقی را دارد.

قزلباش ادامه داد: ما در مقطع بسیار حساسی قرار گرفتیم، و با همت مردم عزیز استان می‌توانیم از این مقطع حساس عبور، و از فرصت طلایی موجود، نهایت استفاده را ببریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان با بیان اینکه از یک طرف بیماری در موج پنجم به تدریج روند کاهشی به خود گرفته و از نظر تزریق واکسن، بهترین زمان است، گفت: و از طرفی در استان زیرساخت‌های خیلی خوبی برای واکسیناسیون فراهم آمده است. 

وی با بیان اینکه بیش از ۴۱ مرکز ثابت و ۱۵ تیم سیار در استان در زمینه واکسیناسیون مردم فعالیت دارند، اظهار کرد: هم زیرساخت‌ها برای تزریق وسیع واکسن فراهم است و هم ما می‌توانیم روزانه، ۳۵ تا ۴۰ هزار دز واکسن، با همین وضعیت تزریق کنیم.

قزلباش افزود: بر اساس تحلیل‌های موجود، ممکن است در آبان‌ماه همراه با اوج بیماری، مجدداً روند افزایشی هم داشته باشیم. یعنی بعد از فرود بیماری، یک‌ماه تا یک‌ماه و نیم فرصت داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان گفت: این مدت، یک فرصت و پنجره طلایی برای مردم استان است و اگر بتوانیم از امروز تا یک هفته آینده، با استقبال پرشور مردم، واکسیناسیون گسترده و دقیق در حجم وسیع داشته باشیم، قطعاً می‌توانیم به تمام اهداف مدنظر دست یابیم و امیدوار باشیم که بیماری را به نحو مطلوبی کنترل کنیم.

قزلباش با بیان اینکه طبیعتاً اصلی‌ترین راه در این مقطع که واکسن هم به وفور در اختیار است، تزریق سریع و وسیع واکسن در سطح استان است، تصریح کرد: وقتی حجم وسیعی از واکسن تزریق شود، قطعاً در بازگشایی دانشگاه‌ها و مدارس پیشتاز خواهیم بود و با اطمینان بیشتری این اقدام انجام می‌پذیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان وقتی ‌مردم، کسبه و اصناف به واکسیناسیون توجه و برخورد درستی داشته باشند، و حجم وسیع و پوشش قابل ملاحظه واکسیناسیون انجام شود، قطعاً کسب و کارها رونق می‌گیرد و زودتر از موعد مقرر به راه می‌افتد و تعطیلات کمتر و محدودیت‌های کمتری هم خواهیم داشت.

انتهای پیام/73002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول