اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

تجربیات دفاع مقدس موجب شد در برابر فشارها ایستادگی کنیم/ لزوم اتخاذ تدابیر مناسب برای سال تحصیلی جدید

سخنگوی کانون دانشگاهیان گفت: به لطف الهی و به دلیل آزمون خوبی که ملت ما در دوران دفاع مقدس داد توانستیم در مقابل بحث هایی مثل تحریم‌ها، شبیخون‌های فرهنگی، جنگ های نرم و توطئه های خارجی و داخلی و... ایستادگی کنیم.

تجربیات دفاع مقدس موجب شد در برابر فشارها ایستادگی کنیم/ لزوم اتخاذ تدابیر مناسب برای سال تحصیلی جدید

قاسم جعفری سخنگوی کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس م مواضع کانون دانشگاهیان درباره مسائل مختلف گفت: جنگی را که دشمنان بر کشورمان تحمیل کردند به دلیل بازگشت ما بعد از انقلاب به قرآن، اسلام، عزت و تمدن ایرانی اسلامی بود.

وی افزود: صدام موجود قدرت طلبی که در عین حال نوکرمآب بود فکر می‌کرد اوایل انقلاب است و به دلیل شرایطی که در کشور و در ارتش و نیروهای دفاعی وجود داشت، می‌تواند ایران را به راحتی تحت تاخت و تاز خود قرار دهد، اما اشتباه بزرگی که در معادله داشت این بود که خدای متعال فرمود: « وَمَکَروا وَمَکَرَ اللَّهُ ۖ وَاللَّهُ خَیرُ الماکِرینَ». درست است که استکبار علیه اسلام و ملت های مستقل و سربلند مکر و حیله می کند اما خداوند در چنین جایی است مه بهترین تدبیر را انجام می دهد.

جعفری تصریح کرد: برای همین هم بود که ما دیدیم در غیاب ژنرال های چند ستاره‌ای که بعد از انقلاب فرار کرده بودند یا نبودند، جوانان غیور و بدنه ارتش مقاوم، ملی و مردم دوست و ایستاده پای خط رهبری و همچنین سپاه و بسیج و سایر نیروها آمدند و چالش‌ها و کمبودها را تبدیل به فرصت بزرگ عزت خواهی و عزت  طلبی و استقلال و شکوه ملت کردند و شکوهی که ملت آفرید بسیار ارزشمند است.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: بعد از آن هم دیدیم ثمره تجربیات دفاع مقدس در عین مظلومیت ها و جان نثاری هایی که انجام شد و خسارت های معنوی و مادی ظاهری که تحمیل شد اما به یک سرمایه بزرگ استقلال طلبی علیه استکبار تبدیل شد و امروز نه تنها در منطقه بلکه در همه دنیا ایران به عنوان الگوی ایستادگی در مقابل ظلم تبدیل شده است.

سخنگوی کانون دانشگاهیان تاکید کرد:در ادامه هم دیدیم به دلیل آزمون خوبی که ملت ما داده بودند و همچنین به دلیل لطف الهی توانستیم در مقابل بحث هایی مثل تحریم‌ها، شبیخون‌های فرهنگی، جنگ های نرم و توطئه های خارجی و داخلی و... ایستادگی کنیم.

جعفری تاکید کرد: بر همین اساس کانون دانشگاهیان یاد شهیدان، رزمندگان، جانبازان آزادگان، خانواده های معظم شهدا و همه ملت ایران و هر کسی که به نوعی در این مسیر کمک کرد، از بانوان گرفته تا دانش آموزان، دانشجویان و اساتید و با ایستادگی عزت ایران عزیز را حفظ کردند، تجلیل می‌کند.

وی گفت: رزمندگان و آنهایی هم که رفتند سربلند هستند و به تعبیر شهید آوینی، « خیلی ها فکر می‌کنند که شهدا رفتند و ما ماندیم ولی در واقع ما رفتیم و شهدا ماندند». انشاالله که بتوانیم راه شهیدان و راه خوبی ها را که در واقع راه امام و ولایت است را ادامه دهیم و نکته مهم این ماجرا هم ایین است که ملت ثابت کرد در مسیر امامین انقلاب می تواند معجزه ها کند.

* غیرحضوری بودن کلاس‌های دانش آموزان خسارت های زیادی در پی دارد

سخنگوی کانون دانشگاهیان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به آغاز سال تحصیلی و تبریک آن به فرهنگیان و دست‌اندرکاران آموزش و پرورش و دانش آموزان، گفت: انتظار ما به عنوان کانون دانشگاهیان این است که آموزش و پرورش در آغاز سال تحصیلی تدبیرهای جدی‌ای را در پیش بگیرد.

وی تاکید کرد: به واسطه فضای غیرحضوری ای که کرونا تحمیل کرده و یک بخشی از آن هم تدبیر است در بحث دانش آموزان داریم خسارت بزرگی را می بینیم، چون شرایط دانش‌آموزان و دانشجویان متفاوت است و الزاماً باید نوعی تدبیر صورت گیرید تا در کمترین فرصت و با رعایت پروتکل‌ها حتی بخشی از کلاس ها حضوری شود وگرنه به لحاظ تربیتی و آموزشی یک نسل و گروه‌هایی خسارت بزرگی می بینند.

جعفری در ادامه با اشاره به تشکیل شورای عالی آموزش و پرورش بعد از حدود ۱۰ سال با حضور رئیس جمهور گفت: انتظار ما این است با توجه به حمایت های جدی رئیس جمهور از فرایند آموزش و آموزش و پرورش انشالله تدبیرهایی اندیشیده شود که دانش آموزان بحث شو و حال و حس نشاط مدرسه برگردند و هر روز وعده فردا داده نشود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول