اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

جذب معاون سازمان سنجش در دانشگاه علامه بدون رعایت مقررات/ درخواست بسیج دانشجویی برای شفاف‌شدن موضوع

بسیج دانشجویی از انتقال یکی از معاونان سازمان سنجش و آموزش کشور بدون رعایت مقررات به دانشکده روانشناسی دانشگاه علامه خبر داد، این در حالی است که هم اکنون بحث تحقیق و تفحص از سازمان سنجش هم مطرح است.

جذب معاون سازمان سنجش در دانشگاه علامه بدون رعایت مقررات/ درخواست بسیج دانشجویی برای شفاف‌شدن موضوع

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، اخیرا اخباری درباره انتقال بدون رعایت مقررات معمول یکی از معاونان سازمان سنجش به دانشکده روان شناسی دانشگاه علامه شنیده شد و بسیج دانشجویی دانشگاه بعد از پیگیری ماجرا اعلام کرد این انتقال علیرغم مخالفت گروه آموزشی سنجش و اندازه گیری انجام شده است!

این اتفاق در حالی رخ داده که احمد نادری نماینده تهران و نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در روزهای گذشته به بحث تخلفات در سازمان سنجش اشاره کرده و گفته بود رئیس این سازمان با فشار بر مراکز مختلف و نامه پراکنی سعی در اعمال نفوذ بر مجلس دارد.

نادری همچنین در نامه‌ای به دادستانی، خواهان ممنوع الخروج شدن رئیس سازمان سنجش و برخی مدیران این دانشگاه شده بود.

با این حال و در حالی که تحفیق و تفحص مجلس از سازمان سنجش کلید خورده، شنیده شد رییس دانشگاه علامه یکی از معاونان سازمان سنجش را بدون رعایت مقررات معمول به دانشکده روان شناسی دانشگاه علامه منتقل کرده است. 

* درخواست بسیج دانشجویی برای شفاف شدن انتقال معاون سازمان سنجش به دانشگاه علامه 

در همین راستا بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی (ره) در نامه ای به وزیر علوم خواستار شفاف شدن روند انتقال یکی از معاونان سازمان سنجش آموزش کشور با وجود مخالفت گروه آموزشی سنجش و اندازه گیری این دانشگاه شد.

در بخشی از این نامه خطاب به وزیر علوم آمده است که؛ اساتید و هیئت علمی های دانشگاه به عنوان یکی از ارکان اصلی آموزش عالی، به واسطه جایگاه خود حلقه ارتباطی وسیعی میان دانشجویان، مسئولین دانشگاه، وزارت علوم و سایر دانشگاه ها هستند. بنابراین لازم است در فرایند تصمیم گیری و سیاست گذاری امور آموزشی و انتصابات، شاخص ها و معیارهای قانونی مورد توجه ویژه قرار گیرند. 

در قسمت دیگری از این نامه تاکید شده است: اساساً در شرایطی که گروه سنجش و اندازه گیری دانشکده روانشناسی و نیز رئیس دانشکده مخالفت صریح خود را با این نقل و انتقال اعلام نموده اند، به چه دلیلی شورای جذب دانشگاه و ریاست دانشگاه نسبت به انجام این نقل و انتقال اصرار مبرم داشته‌اند؟ آیا این روال خلاف عرف معمول نیست و علقه های سیاسی در آن مشاهده نمی‌شود؟

 

 

 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول