اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

انجام ۱۲۲۷ تست کووید ۱۹ در مرز مهران/ غربالگری زائران خارجی اربعین حسینی

معاون فنی و عملیات اورژانس کشور اقدامات اورژانس کشور گفت: طی شبانه روز گذشته جهت خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی را تشریح کرد و گفت: در این مدت ۱۲۲۷ تست کووید ۱۹ در مرز مهران انجام شده است.

انجام ۱۲۲۷ تست کووید ۱۹ در مرز مهران/ غربالگری زائران خارجی اربعین حسینی

خبرگزاری فارس ـ میثاق بدیعی مقدم: عرفانی معاون فنی و عملیات اورژانس کشور درباره موضوع تمهیدات اورژانس در آستانه مراسم اربعین حسینی اظهار داشت: در حال حاضر ۵۰ پایگاه اورژانس ارائه دهنده خدمات اربعین در خاک کشور فعال و ۱۰ درمانگاه و بیمارستان صحرایی برپا شده است.

وی با اشاره به اینکه از همکاری ۱۵۳ نفر نیروی متخصص پزشک و کادر درمان در خاک کشور جهت خدمت رسانی به زائران بهره‌مند شده‌ایم، گفت: ۵۰ آمبولانس اورژانس ارائه دهنده خدمات اربعین در خاک کشور، ۵ تعداد اتوبوس آمبولانس اورژانس و ۹ فروند بالگرد و هواپیماهای اورژانس جهت ارائه خدمات اربعین فعال شده و به حالت آماده باش قرار دارد.

معاون فنی و عملیات اورژانس کشور درباره آمار مصدومین و حادثه دیدگان گفت: در شبانه روز گذشته ۱۱ مصدوم و حادثه دیده گزارش شده که تعداد مصدومین و حادثه دیدگان درمان سرپایی سه نفر بوده، همچنین در این مدت ۸ مراجعه و اعزام به مراکز درمانی داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه خوشبختانه طی شبانه روز گذشته هیچ مورد مصدوم و حادثه دیده منجر به فوت نداشته‌ایم، گفت: همچنین در این مدت ۳۶۸۱ ماسک یکبار مصرف میان زائران اربعین حسینی توزیع شده و ۱۲۲۷ آموزش چهره به چهره پزشکی توسط نیروهای اورژانس انجام گرفته است.

عرفانی خاطرنشان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۲۷ نفر تست کووید ۱۹ از آن‌ها در مرز مهران انجام گرفته که از این تعداد ۴۸۹ نفر غیر ایرانی و ۷۳۸ نفر ایرانی بودند.

معاون فنی و عملیات اورژانس کشور گفت: همچنین خوشبختانه بر اساس بررسی‌های به عمل آمده تاکنون تست‌های مربوط به بیماری‌های سل، مالاریا و التور منفی گزارش شده است.

وی از استقرار نیروی ارشد ستاد اورژانس کشور جهت راهبری عملیات در محورهای مواصلاتی و بررسی امکانات بهداشتی درمانی مرز مهران خبر داد و گفت: آمادگی بیمارستان مهران و افزایش ظرفیت مرز مهران، تجهیز درمانگاه مرزی و استقرار نیروهای بهداری سپاه در مرز مهران و هماهنگی با معاونت غذا و دارو و تأمین داروهای مورد نیاز در استان ایلام از برنامه‌های انجام گرفته است.

عرفانی گفت: همچنین قرارداد با بیمه ایران به منظور ارائه خدمات بیمه‌ای به مصدومین و فوتی‌های احتمالی در استان ایلام انجام گرفته و بازدیدهای بهداشتی از اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی، آشامیدنی و اماکن اسکان در مرزهای چذابه، شلمچه و مهران نیز افزایش یافته است.

وی گفت: افزایش استقرار نیرو و آمبولانس در فرودگاه‌های مبدا و افزایش بررسی علائم بیماری کووید ۱۹ زائرین همچنین رزرو ذخیره فرآورده‌های خونی از دیگر اقدامات انجام گرفته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول