اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

تجلی عیار عاشقان حسینی گرگان در معرکه عشق/ گلستان رنگ و بوی کربلا گرفت + فیلم و عکس

همه آمدند تا از هر نقطه دارالمومنین گرگان خود را به صف عاشقان حسینی برسانند، مغناطیس عشق حسینی همه را مجذوب خود کرده است موکبهای جاماندگان از کربلا در نخستین روز افتتاح با استقبال بسیار گرم و دیدنی روبرو شد تا تجلی عیار عاشقان حسینی را در معرکه عشق به رخ بکشد.

تجلی عیار عاشقان حسینی گرگان در معرکه عشق/ گلستان رنگ و بوی کربلا گرفت + فیلم و عکس

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، ترسیم لحظه به لحظه پیاده‌روی کربلا در موکب‌های جاماندگان حسینی در گرگان دیدنی است، خیابان شهید رجایی در مسیر کانون طه، محل موکب‌هایی است که هر کدام رنگ و بوی ارادت به سیدالشهدا (ع) می‌دهند، جای سوزن انداختن پیدا نمی‌شود، صدای مداحی نوجوانان در ورودی موکب چشم‌نوازی می‌کند هر زائری که به اینجا آمده دست خودش نیست و همه می‌خواهند با لنز دوربین تلفن همراهشان لحظات را ثبت و ضبط کنند، اینجا عجب تماشایی است، غوغایی که شور در دل مردم دارالمومنین انداخته تا شعور حسینی به زیباترین وجه به نمایش گذاشته شود و «گلستان» نگارستان ایران رنگ و بوی کربلا به خود گرفت.

چنین روزی در سال‌های گذشته بسیاری از هموطنان ایرانی به سمت کربلا راهی می‌شدند و به سید و سالار شهیدان (ع) عرض ارادت می‌کردند اما امسال به خاطر شیوع کرونا از این نعمت بزرگ محروم شدیم.

 

 

هرگاه نزدیک روزهای اربعین می‌شدیم عطر و بوی محرم، زیارت در حرمین مطهر حضرت ابالفضل العباس (ع) و امام حسین (ع) همه جا را پر می‌کرد اما امسال حسرت زیارت کربلا بر دل خیلی از عشاق حسینی ماند دل جاماندگان گلستانی به سمت کربلا پر می‌کشد و اینبار اربعین حال و هوای دیگری دارد. 

* اینجا بوی کربلا می‌دهد مزه چای عراقی، گلوی هر گلستانی را تر می‌کند/ دل جاماندگان گلستانی به سمت کربلا پر می‌کشد

امسال قسمت نشده تا همه عاشقان حسینی در مسیر نجف تا کربلا حضور داشته باشند، اما دلشان را در مسیر عشق جا گذاشتند، کار بسیار قشنگی از سوی برخی نهادها، هیئت‌های مذهبی، دوستداران و دلدادگان عشق حسینی در استان گلستان صورت گرفت برپایی موکب‌های حسینی دل هر عاشقی را به سمت کربلا سوق می‌دهد چه صحنه زیبا و باشکوهی است گویی واقعا مسیر نجف تا کربلا در قالب کوچک تداعی شده است.

اینجا بوی کربلا می‌دهد مزه چای عراقی، گلوی هر گلستانی را تر می‌کند، بوی اسپند و دود خیابان را پر می‌کند، چه صحنه‌ای شده گویی واقعا در مسیر کربلا قرار گرفته‌ای یک طرف کودکانی مشغول پخش آب بسته‌بندی به زائران بودند، عده‌ای در حال پخش چای خوش‌عطر عراقی‌اند و برخی با خرما و شربت پذیرای زائران بودند.

 

 

اما آنچه که نظر هرکسی را به خود جلب می‌کند، حضور نوزاد چند ماهه تا پیرزنی که پای رفتن ندارد و روی ویلچر نشسته تا شاهد این صحنه‌های زیبا شود.

در موکب دیگری تعدادی خمپاره، مین، چفیه و سنگرهای کیسه‌ای دیده می‌شد که نقش شهدای هشت سال دفاع مقدس، شهدای مقاومت و شهدای مدافع حرم که در تامین امنیت و آرامش ما از جان خود گذشتند را به تصویر می‌کشید.

 

آن‌طرف‌تر که می‌روی مردی را می‌بینی که مشغول واکس زدن کفش‌های زائران است هرکسی به نوعی ارادت و عشق خودش را نثار زائران می‌کند قدم قدم که موکب‌ها را پشت سر می‌گذاری دیدن تصاویر زیبای شهدا زیبایی این مکان را صدچندان می‌کند اما در بین این شهدای والا مقام، چهره شهید بین‌المللی «حاج قاسم سلیمانی» و همرزمان شهیدش چشم هر زائری را به خود جلب می‌کند و ناخداگاه اشک بر پهنای صورت نقش می‌بندد در حالی که قدم می‌زنیم صدای مداحی زیبایی به گوش می‌رسد «دوری و دوستی سرم نمی‌شه و هیچ کجا واسم حرم نمی شه» می‌گن کربلا می‌گن که راه‌ها بسته است می‌گن امام رضا می‌گن رواق‌ها بسته است» دربه درم جایی  رو دیگه ندارم که برم «کاشکی اربعین با دست خالی، مهمونم کنی چای عراقی  حبیبی حسین (ع)  ...

 

در گوشه‌ی دیگر چند جوان مشغول خواندن سرود در وصف آقا علی‌بن موسی‌الرضا (ع) و امام حسین (ع) بودند و الحق و والانصاف بسیار زیبا اجرا کردند و دل این همه عشاق را مانند کبوترهای بی‌قرار به سمت گنبد امام حسین(ع) و حضرت ابالفضل العباس(ع) پر دادند.

اینجا چه خبر است چه صحنه‌ای برپا شده است خیل جمعیت موکب به موکب جلو می‌روند تا به حرم نمادین عشق برسند حرمی که اگر با چشم دل ببینی جز زیبایی و آرامش نخواهی دید.

از تمام موکب‌ها که گذشتی بالاخره به حرم عشق نزدیک می‌شوی مرحبا به این شور و شوق حسینی؛ آفرین به این دل‌های عشاق با وجود آنکه مسیر زمینی کربلا به دلیل ویروس منحوس کرونا بسته شده بازهم سر از پا نمی‌شناسند و با پای دل به سمت بارگاه حضرت سیدالشهدا (ع) روانه شدند.

مرحبا به دستگاه‌های مربوطه اعم از سپاه و بسیج، حوزه‌های علمیه، هیئت‌های مذهبی، اداره اوقاف و امور خیریه، تبلیغات اسلامی، آستان قدس‌رضوی، شهرداری، دانشگاه علوم پزشکی و ... که در این کار پرصواب شرکت کردند باید به آنها یک دست‌مریزاد و خداقوت جانانه گفت دل‌های خیلی از جاماندگان از کربلا را کربلایی کردید چقدر دل‌های بی‌قرار را به سمت خانه دوست روانه کردید.

 

موکب‌ها را که یکی پس از دیگری پشت سر می‌گذاری به حرم سید و سالار شهیدان نزدیک می‌شوی، اینجا دیگر دلت پر می‌کشد به سمت حرم پسر فاطمه (س) اینجا دیگر حساب و کتاب قطرات اشکت را نداری اشک‌ها بی‌قرار رهایی‌اند چشمت که به تصویر نمادین حرم امام حسین (ع) می‌افتد گویی صحنه واقعی این حرم را تصور می‌کنی اصلا قابل وصف نیست کاری بسیار زیبا و ستودنی است که با دیدن آن دل هر زائری را به سمت کربلای معلی سوق می‌دهد.

۶۰ موکب حسینی به مدت پنج روز در استان گلستان میزبان عاشقان و دلداران حسینی است در این موکب‌ها خدمات فرهنگی، درمانی و سلامت‌محور، اجتماعی، پیرایش مردانه، عکاسی، مداحی، سخنرانی ارائه می‌شود لازم به ذکر است این موکب‌ها از اول مهر پا برجاست و تا پایان اربعین ادامه دارد.

 

خبرگزاری فارس برای یکایک همه دست‌اندرکارانی که در برپایی این پیاده‌روی زیبا تلاش کردند دعای عاقبت به خیری و عمری با عزت می‌کند دشمن همواره در تلاش است که این مشعل پرفروغ را خاموش کند اما گلستانی‌ها با این حرکت زیبا و به یادماندنی قطعا نخواهند گذاشت تا چراغ این مسیر خاموش شود.

 

 

===============
گزارش از سمیرا رجبی
==============

انتهای پیام/۸۳۰۱۹/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول