اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  تعاون و اشتغال

اشتغال آفرینان و تولید کننده‌ها در جنگ اقتصادی همان «محمودکاوه‌ها» هستند

رئیس بسیج سازندگی کشور با بیان اینوه ظرفیت‌ها در کشور لایتناهی است، اظهار کرد: در دفاع مقدس نوین ما شناختیم افرادی که از جنس شهید باقری ها و محمود کاوه ها بودند، شناختیم امروز در جنگ اقتصادی محمودکاوه ها اشتغال آفرینان و تولید کننده ها هستند.

اشتغال آفرینان و تولید کننده‌ها در جنگ اقتصادی همان «محمودکاوه‌ها» هستند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بسیج سازندگی، در اولین روزهفته دفاع مقدس با حضور سردارمحمد زهرایی مسئول بسیج سازندگی کشور، کارگاه تولید چیپس میوه شهرستان قاینات به نمایندگی از ۱۳۰ کارگاه اشتغال خرد خانگی برخاسته از صندوق های قرض الحسنه مردمی استان خراسان جنوبی که طی ۶ ماهه اول سال جاری به همت بسیج سازندگی سپاه ناحیه قاینات و با اعتبار۳۵ میلیارد ریال ایجاد گردید به بهره برداری رسید.

سردار محمد زهرایی ظهر امروز در حاشیه افتتاح کارگاه چیپس میوه در قاین در جمع خبرنگاران اظهار داشت: محصولات مزیت دار نسبی هر منطقه در تکمیل زنجیره ارزش مد نظر است به عنوان مثال محصول شاخص قاینات زرشک است زرشک یک محصول مزیت دار نسبی این منطقه است در تامین تولید صنایع بسته بندی برند سازی بازار مطمعن مد نظر است.

وی با بیان اینکه در این زمینه کاری که می‌شود علاوه بر کمک آموزشی و تسهیلاتی، کمک به آموزش و برند سازی است افزود: امسال از محل تبصره ۱۶ کمک ویژه برای بسیج سازندگی تسهیلات کم بهره گذاشتند که در قطب های صنایع تبدیلی استفاده می شود و کمک هایی هم برای بازاریابی توانمند سازی ایجاد نمایشگاه ها در فضای مجازی و فضای حقیقی از دیگر برنامه هاست.

رییس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: طرح صندوق های قرض الحسنه بستر ساز بانکداری اسلامی است هیچ تصدی گری سپاه و بسیج در ان ندارد چرا که پول پاک مردم است بسیج با تسهیل گرانی که کار آزموده صندوق های قرض الحسنه را به سمت اشتغال پایدار سمت و سو می دهد تا محصولاتی که مردم را در روستاها مانا کند و اشتعال پایدار ایجاد کند تولید شود.

زهرایی با بیان اینکه در استان خراسان جنوبی صندوق های قرض الحسنه خوبی دارد که یکی از آنها در آرین شهر بوده و توانسته کار خوبی  با وجود ۳۸۶ عضو ۵۰ شغل انجام دهد بیان داشت: ما امروز ۱۳۰ طرح اشتعالزا و کارگاه کوچک کمک اشتغال اقتصاد مقاومتی برخاسته از صندوق های قرص الحسنه را در استان خراسان جنوبی افتتاح کردیم.

سردار زهرایی با بیان اینکه امسال حمایت‌های تسهیلاتی ما چندین برابر شده است که با این خبر امید را به مردم می دهم ادامه داد: اعضای صندوق های الحسنه که می خواهند اشتغال ایجاد کنند و در منطقه محروم اند باید به سمت محصولات بومی منطقه بروند و گام جهشی برداشته شود.

وی بیان داشت: بخشی از سفر امروز به خراسان جنوبی به پروژه های محرومیت زدایی اختصاص دارد که در استان مشکل آب شرب و آب کشاورزی وجود دارد و از سوی دیگر دام و علوفه هم بدلیل خشکسالی ها دچار مشکل شده است، اما دو تا اقدامی که باید انجام شود این است که برای آب کشاورزی و آب شرب باید طرح از آبخیز تا جالیز را دوباره احیا کنیم و باید کاری کنیم تا آب از سرمنزل درست ذخیره و درست به منزل برسد اگر درست انجام شود کار خوبی است.

ریسس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: بعد از سفر رییس جمهور به استان خراسان جنوبی ستاد قنوات تشکیل شد و کاری که بسیج و سپاه از سال های قبل در دستور کار داشت مورد اهتمام بیشتر دولت قرار گیرد.

زهرایی تصریح کرد: موضوع دیگر، بحث کشاورزی مردم است و در بخش کشاورزی در خراسان جنوبی شاید نشود یکپارچه سازی انجام داد اما کاری که می توان انجام داد اینکه محصول کشت یکنواخت به مردم ارائه کرد و بسیج در این راستا ورود پیدا کرده است تا فاصله کشاورزان نمونه تا سایز کشاورزان به حداقل برسد.

وی ادامه داد: بسته پیشنهادی سازمان بسیج با حمایت سایر اقشار بسیج در مردمی کردن فعالیت ها در حال تهیه است امید است نهادینه تر دقیق تر بخش های مردمی را به فعالیت دولت وصل کنیم. وی بیان داشت: کارگاه هایی که در امروز در قاین افتتاح شد ۱۳۰ کارگاه اشتعالزایی اقتصاد مقاومتی برخواسته از صندوق های قرض الحسنه است که امید است صندوق ها از دل خود بر مبنا خط تولید مشحص تبدیل به تعاونی مشخص شوند.

سردار محمد زهرایی رئیس بسیج سازندگی کشور در این مراسم اظهار کرد: امروز اگر خیمه انقلاب را به یک ستون به نام قائمه تمثیل کنیم، قطعا ولایت قائمه ستون و مردم قاعده آن را تشکیل خواهند داد.

وی افزود: اتفاقی که انقلاب اسلامی به عنوان ارزش به دنبال آن بود و کمتر تحقق پیدا کرده دولت سازی اسلامی و مردمی است.

رئیس بسیج سازندگی کشور بیان کرد: در پنج مرحله انقلاب اسلامی تا تمدن اسلامی از خود انقلاب که انفجار نور بود، از استقرار حکومت اسلامی که شکل گرفت تا دولت سازی اسلامی که گام سوم است برای رسیدن به تمدن اسلامی فاصله داریم و بدون دولت سازی اسلامی کمتر می توان امیدوار بود که جبهه سازی و کار اجتماع سازی اسلامی صورت بگیرد‌ و اگر این دو گام برداشته نشود صد البته تمدن نوین اسلامی دچار مشکل خواهد شد‌.

زهرایی عنوان کرد: تمدنی که امروزه در مقابل تمدن پوشالی غرب قرار می‌گیرد و چهره به ظاهر متمدن غرب را سال های سال بعد از رونسانس فریفته و جوامع مختلف کشورها را به بردگی کشیده و اسثمار نوین را به وجود آورده، تمدن نوین اسلامی افشاگری میکند.

وی اظهار کرد: این وسط ۸ سال دفاع مقدس تعیّین بخش مردم سالاری در حوزه نظامی بود. مبانی انقلاب مردم پایگی است. ۸ سال دفاع مقدس یک عرصه عمل برای انقلاب اسلامی بود. رئیس بسیج سازندگی کشور گفت: جایی پیروزی ها برای دفاع مقدس عارض و حادث شد که بسیجیان، سپاه و رزمندگان به این نتیجه رسیدند که مسئولیت دفاع از سرزمین را خودشان به دست بگیرند در آن روز بود خرمشهرها آزاد شد.

زهرایی بیان کرد: ۸ سال دفاع مقدس مولفه های بسیار زیادی دارد. مسیری که رزمندگان طی کردند. دفاع مقدس امتداد انقلاب اسلامی و انقلاب اسلامی امتداد خط عاشورا است. مسیر مسیر مبارکی است و هر فردی در این مسیر قرار گرفت از همه وجودش مایه گذاشت.

وی افزود: دفاع مقدس به جهانیان ثابت کرد که ۶۰ کشور تا بن دندان مسلح در مقابل یک انقلاب نوپا اما مردمی انقلابی و ولایی نمی‌توانند کاری را از پیش ببرند.

رئیس بسیج سازندگی کشور تصریح کرد: آیا دفاع مقدس تمام شده؟ آیا امروز هم مشابه دفاع مقدس به رزمندگان، افسران، امیران و سرداران دفاع مقدس نوین نیاز نداریم؟ آیا دشمن دشمنی خود را کنار گذاشته است؟ آیا مرز بین جبهه حق و استکبار تغییر کرده؟ خیر. تاکتیک، شیوه و روش ها تغییر کرده است.

زهرایی بیان کرد: ما امروز در چند دفاع مقدس نوین به سر می بریم؛ در جنگ با فقر و محرومیت. به نوعی نظام اداری ما را به سمت تولید فقر و محرومیت هدایت می کنند فرآیندها، استانداردها، قوانین و آدم های تولید کننده فقر را به ما تحمیل کردند.اولین جنگ درون خانواده ما جنگ فقر و محرومیت است.

وی اظهار کرد: جنگ تمام عیار اقتصادی در کمپین فشار حداکثری؛ ما در یک دفاع مقدس نوین هستیم. نگاه لیبرالی به اقتصاد به بهانه بازار آزاد به بهانه سرمایه گذاری کلان باعث شد که اختلاف طبقاتی، شهروند درجه یک و دو ایجاد و برخی ارباب سرمایه دار و برخی رعیت شوند.

رئیس بسیج سازندگی کشور گفت: ماحصل این نوع تفکر که متاسفانه در دولت ها تکرار شد باعث فاصله گیری مردم از اقتصاد بود. داشته های مردم در پیکره اقتصاد دیده نشد و کم کم مردم از انقلاب آشنایی زدایی کردند و فاصله گرفتند.

زهرایی عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی همان نسخه عملیاتی و تئوری انقلاب در بخش اقتصادی است.اقتصاد مقاوتی منهای مردم برابر با صفر مطلق است مردم در اقتصاد تمام راه حل هستند. وی تصریح کرد: در اقتصاد احتیاج به تحول نداریم احتیاج به انقلاب داریم. اقتصاد باید به نفع مردم تغییر کند و پس از آن شاهد نجات اقتصاد هستیم.

رئیس بسیج سازندگی کشور با بیان اینوه ظرفیت ها در کشور لایتناهی است، اظهار کرد: در دفاع مقدس نوین ما شناختیم افرادی که از جنس شهید باقری ها و محمود کاوه ها بودند، شناختیم امروز در جنگ اقتصادی محمودکاوه ها اشتغال آفرینان و تولید کننده ها هستند.

زهرایی بیان کرد: این به باور ما مسئولان ننشسته که ما پشتیبانی کننده هستیم. خط لجمن و مرز با جبهه استکبار در دست تولید کننده و کارآفرین است اگر با این نگاه به اقتصاد به این جنگ نگاه کنیم پشتیبانی کننده این ها خواهیم بود آن زمان خواهیم دید که کار مردمی شده و مردم در اقتصاد ورود می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: به حول قوه الهی در این دولت که امید داریم بخش مردمی آن بسیار پررنگ شود و درشعار رئیس جمهور هم بود بسته مردمی کردن ماموریت های دولت را سازمان بسیج مستضعفین قبول کرده و مسئولیت را به بنده سپردند که با وزارتخانه های مختلف و هئیت دولت در حال رایزنی هستیم این اتفاق رقم بخورد؛ بسیج به عنوان یک نهاد تسهیلگر بین امام امت و امت قرار میگیرد و به مردمی کردن دولت یک سامانی خواهیم داد.

رئیس بسیج سازندگی کشور گفت: در حال حاضر جوانان دهه ۷۰ و ۸۰ داریم که در گروه های جهادی فعالیت داشته و اینها بیمه انقلاب هستند. اگر مدیریت و مسئولیت را به نسل جدید انقلاب که رویش انقلاب است واگذار کنیم در گام دوم انقلاب که بارها رهبر در آن از جوانان و نوجوانان نام بردند به تمدن نوین اسلامی خواهیم رسید.بودجه، اعتبار و ساختار اداری ته جدول است و از همه مهمتر نیروی انسانی است.

زهرایی بیان کرد: حرکات و پیوندهای اجتماعی در تنگناهای معیشتی بسیار امیدوار کننده است. نهضت کمک مومنانه ثابت کرد در همین نداشته‌ها و فشارهای اقتصادی مردم پیش قدم هستند. ما سال گذشته در یک مرحله بیش از ۱۴ میلیون بسته ۳۵۰ هزار تومانی توزیع و ۵۲۸۰ زندانی آزاد شدند همیشه کمک مردم چند برابر کمک نهادها، ادارات و بسیج بود.

وی عنوان کرد: وقتی نهضت کمک مومنانه با کمک مردم انجام شد نمی‌توان در بخش اقتصادی کاری کرد؟ صد البته در کنار هم، برای مردم، از متن مردم و پیرو مردم می‌توانیم در عرصه اقتصادی حرکت کنیم.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول