اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

قیمت نفت به 76 دلار نزدیک شد

کاهش بیش از انتظار ذخایر نفت آمریکا و افزایش بی‌سابقه قیمت گاز در جهان سبب شده است تا قیمت نفت به 75.79 دلار در هر بشکه برسد.

قیمت نفت به 76 دلار نزدیک شد

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه بیش از یک دلار افزایش یافت و پس از اینکه آمارهای صنعتی آمریکا نشان داد، ذخایر نفت آمریکا بیش از انتظار در هفته گذشته به علت وقوع دو تندباد کاهش یافته است، یک شبه افزایش را ثبت کرد.

همچنین دلیل دیگر افزایش قیمت نفت، چالش برخی از اعضای اوپک در افزایش تولید و ایجاد یک احساس کمبود در بازار و در بحبوحه بحران برق و گاز در اروپا بوده است.

هر بشکه نفت برنت با یک دلار و 43 سنت افزایش 75.79 دلار و هر بشکه نفت خام آمریکا با یک دلار و 38 سنت افزایش 71.87 دلار فروخته شد.

تمرکز به سوی بازار نفت بر نگرانی ها در مورد کمی عرضه بازگشته است.

راویندرا رائو، معاون بخش کالای اساسی موسسه کوتاک گفت: «قیمت نفت به علت گزارش هفتگی API افزایش یافت که کاهش بیش از انتظار را برای ذخایر نفت آمریکا نشان داد.»

به گفته منابع، ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به 17 سپتامبر، 6.1 میلیون بشکه کاهش یافته است.

جفری هالری، تحلیلگر بازار گفت: «عوامل متعددی سبب افزایش قیمت نفت شده از جمله افزایش بیش از حد قیمت گاز طبیعی... احتمالا کاهش قیمت ها کوتاه مدت باشد.»

انتظار می‌رود قیمت گاز در جهان در زمستان امسال به رقمی بی‌سابقه برسد.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول