اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

مجوز تزریق واکسیناسیون عمومی در گیلان صادر شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به تاثیر واکسیناسیون در ایجاد ایمنی جمعی در جامعه گفت: با اعلام وزارت بهداشت تمامی افراد بالای ۱۸ سال با ورود به سامانه سلامت می‌توانند زمان و نوع واکسن خود را مشخص کنند.

مجوز تزریق واکسیناسیون عمومی در گیلان صادر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آبتین حیدرزاده امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه واکسیناسیون سراسری در کشور آغاز شده است، اظهار کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته تمامی متولدین سال ۸۳ به قبل می‌توانند با ورود به سامانه salamat.gov.ir محل و نوع واکسن خود را مشخص کنند.

وی با اشاره به تاثیر واکسیناسیون در ایجاد ایمنی جمعی در جامعه گفت: به طور یقین تسریع و فرآیند واکسیناسیون منجر به ایجاد ایمنی جمعی در جامعه شده و آمار مبتلایان به کرونا را کاهش می‌دهد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان مهم‌ترین‌ راه در کنترل شیوع کرونا را رعایت دستور العمل‌های بهداشتی دانست و افزود: با انجام واکسیناسیون موج‌پنجم کرونا در کشور و گیلان کاهش پیدا کرده است و خوشبختانه شاهد فروکش کردن مبتلایان به کرونا در این‌استان هستیم.

به گفته حیدرزاده افرادی که به دریافت دز دوم کرونا آنان یک هفته مانده است با ورود به سامانه سلامت محل و همچنین زمام دریافت دز دوم را انتخاب کنند.

وی با بیان اینکه برای ثبت نام در سامانه سلامت نیازی به داشتن و ارائه پرونده بهداشت نیست، بیان کرد: سامانه واکسیناسیون از امروز بر اساس نوع واکسن تزریق شده در نوبت اول، فقط مراکزی را نمایش می‌دهد که همان نوع واکسن را تزریق می‌کنند.

انتهای پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول