اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

استقرار نظامیان ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در بیروت

ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا از حضور شماری از نیروهای خود در لبنان و استقرار در یک پایگاه دریایی این کشور با اهداف خاص خبر داد.

استقرار نظامیان ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در بیروت

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌ها از استفاده ناوگان پنجم دریایی آمریکا از یک پایگاه دریایی در شهر بندری بیروت در لبنان  خبر دادند.

 به نوشته وبگاه «نیروی دریایی آمریکا» یک فروند کشتی حمل و نقل سریع نیروی دریایی ایالات متحده روز دوشنبه وارد بندر بیروت شد تا در اولین ماموریت مشترک ایستگاه مشارکت مرکزی نیروی دریایی آمریکا (CPS) در لبنان حضور داشته باشد.

گفته می‌شود که ماموریت نیروی دریایی آمریکا در لبنان برای ایجاد مشارکت قوی‌تر از طریق تبادل نظر کارشناسان، کمک‌های بشردوستانه و روابط نظامی بین نیروی دریایی ایالات متحده و نیروهای مسلح لبنان طراحی شده است.

«براد کوپر»، معاون ناوگان پنجم ایالات متحده در منطقه در این باره گفت: «این یک فرصت جدید برای نیروی دریایی ایالات متحده برای همکاری با همتایان لبنانی ماست. ما در حال ظهور دوره جدیدی از تقویت و گسترش ظرفیت سازی در منطقه هستیم. »

این مأموریت شامل مجموعه ای از مبادلات تخصصی موضوع در زمینه اقدامات ضد مین ، واکنش به حوادث طبیعی، و قابلیت‌های ساخت و ساز است.

نیروی دریایی آمریکا در حال حضار شماری از غواصان، تکنسین‌های مواد منفجره و غواصان  و یک تیم پزشکی و بهداشتی را عازم لبنان کرده و در حال ساخت یک تأسیسات پشتیبانی امنیتی دریایی با مهندسان نیروهای مسلح لبنان است.

منطقه عملیات ناوگان پنجم ایالات متحده تقریباً 2.5 میلیون مایل مربع از مساحت آب را شامل می‌شود و شامل خلیج فارس، دریای عمان، دریای سرخ و بخش‌هایی از اقیانوس هند است. این منطقه از 21 کشور تشکیل شده و شامل سه نقطه بحرانی در تنگه هرمز، آب‌راه سوئز و تنگه باب المندب در جنوبی یمن است.

پیشتر نیز فرماندهی نیروی دریایی در منطقه (سنتکام) اعلام کرده بود که نیروی دریایی این کشور در فاصله نه چندان دور از ساحل لبنان مستقر است و در آن منطقه به فعالیت‌های خود ادامه می دهد.

فرماندهی سنتکام همچنین مدعی شده بود که ارتش لبنان برای بازسازی پایگاه دریایی خود که در بندر بیروت، از این فرماندهی درخواست کمک کرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول