اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بیمه و بانک

پاسخ معاون بانک مرکزی به انتقاد خاندوزی/ سامانه سمات هوشمند است

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی با تاکید بر اینکه سامانه سمات هوشمند است، گفت: به‌واسطه این سامانه نظارتی، تذکرات زیادی به بانک‌ها داده‌ایم.

پاسخ معاون بانک مرکزی به انتقاد خاندوزی/ سامانه سمات هوشمند است

مهران محرمیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود، در سامانه سمات (سامانه متمرکز الکترونیکی اطلاعات تسهیلات و تعهدات)، داد‌ه‌ها فقط منتشر و ارائه می‌شود و امکان تحلیل و پردازش داده‌ها وجود ندارد، اظهار داشت: قدرت پردازش وجود دارد و به‌واسطه این سامانه تسهیلات‌ تذکرات زیادی به بانک‌ها داده‌ایم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا بانک مرکزی با این سامانه می‌تواند یک بانک را از پرداخت تسهیلات به یک شخص به خاطر اعتبار نامناسب منع کند، گفت: بله، سامانه هوشمند است.

به گزارش فارس، احسان خاندوزی پیش از تصدی وزارت امور اقتصادی و دارایی در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری گفته بود: بازدیدی که از سامانه سمات بانک مرکزی داشتیم که تمام تسهیلات در آنجا ثبت می‌شود. به عنوان مثال در مقابل تسهیلاتی که بنده گرفته‌ام نوشته شده چه وثایقی گذاشته‌ام. من پرسیدم که اگر یک وثیقه‌ای بنده گذاشته‌ باشم و همان وثیقه را فرد دیگری در بانک دیگر گذاشته باشد، آیا این سامانه هوشمند هست و می‌تواند اخطار بدهد که این زمین را دو نفر وثیقه گذاشته‌اند؟ گفتند نه این اطلاعات را نمی‌دهد.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول