اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  توپ و تور

والیبال جوانان جهان| شاگردان عطایی در اندیشه تکرار قهرمانی/ جنگ جهانی برای جام بیست‌ویکم

بیست و یکمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی جوانان زیر 21 سال جهان با حضور 16 تیم برتر از قاره‌های مختلف از اول تا یازده مهر 1400 به میزبانی مشترک ایتالیا و بلغارستان برگزار می‌شود.

والیبال جوانان جهان| شاگردان عطایی در اندیشه تکرار قهرمانی/ جنگ جهانی برای جام بیست‌ویکم

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، مسابقات والیبال قهرمانی جوانان جهان یکی از میادین بسیار مهم این رشته ورزشی است که کشورهای شرکت کننده با بهترین نفرات خود در آن حضور می‌یابند. بیست و یکمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی جوانان زیر 21 سال جهان با حضور 16 تیم برتر از قاره‌های مختلف از اول تا یازده مهر 1400 به میزبانی مشترک ایتالیا و بلغارستان برگزار می‌شود.

بیست‌ویکمین دوره رقابت‌های والیبال قهرمانی مردان زیر 21 سال جهان از یکم مهرماه آغاز می‌شود و تیم‌های روسیه با 10 قهرمانی(چهار شوروی و 6 روسیه)، برزیل با چهار قهرمانی، لهستان با سه قهرمانی، بلغارستان یک قهرمانی و ایران (قهرمان 2019) که قبلا در سکوی نخست این رقابت‌ها قرار گرفتند، برای جام 21 رقابت جدی خواهند داشت.

از سوی دیگر ایتالیا که تا کنون جام قهرمانی به دست نیاورده است و با چهار مدال نقره و دو نشان برنز در جایگاه هشتم مدال‌آوران این رقابت‌ها قرار دارد، با امتیاز میزبانی این دوره به دنبال نخستن قهرمانی خود است و از مدعیان واقعی این رقابت‌ها محسوب می‌شود.

مرحله گروهی جام بیست‌ویکم با حضور 16 تیم در چهار گروه زیر از یکم تا سوم مهرماه با برگزاری 24 دیدار پیگیری خواهد شد:

گروه A: ایتالیا، مصر، جمهوری چک، تایلند

گروه B: بلغارستان، کوبا، بحرین، لهستان

گروه C: ایران، آرژانتین، مراکش، بلژیک

گروه D: روسیه، برزیل، کامرون، کانادا

بر این اساس، رقابت‌های مرحله گروهی تیم‌های حاضر در گروه A و C به میزبانی ایتالیا و رقابت‌های تیم‌های حاضر در گروه B و D به میزبانی بلغارستان برگزار خواهد شد.

تیم ملی والیبال جوانان ایران در سال 2021 سیزدهمین حضور خود در مسابقات قهرمانی مردان زیر 21 سال جهان را در حالی تجربه خواهد کرد که در 12 دوره قبل تنها دو بار بر روی سکو رفته است. این تیم در سال 2019 با هدایت بهروز عطایی عنوان قهرمانی این رقابت ها را به دست آورد و در سال 2007 با سرمربیگری مصطفی کارخانه به عنوان سومی رسید.

تیم ملی والیبال جوانان ایران در دور مقدماتی این رقابت‌ها در گروه C با تیم‌های آرژانتین، مراکش و بلژیک هم‌گروه است و روزهای یکم تا سوم مهرماه به ترتیب به مصاف بلژیک، آرژانتین و مراکش می‌رود.

عملکرد والیبال ایران در مسابقات جهانی جوانان

جوانان والیبال ایران تا کنون در 12 دوره مسابقات قهرمانی جهان حضور داشتند که کسب عنوان قهرمانی در دوره گذشته (بحرین 2019) بهترین عملکرد آنان است. هم چنین تیم ایران عنوان سومی این رقابت ها را در سال 2007 با شکست ایتالیا در مراکش کسب کرد.

تیم ملی والیبال جوانان ایران در سال 1993 برای نخستین‌بار مجوز حضور در رقابت‌های جهانی را به دست آورد که با کسب عنوان پنجمی به کار خود پایان داد. جوانان ایران در سال‌های 2005 در پنجمین حضور خود و 2013 هشتمین حضور خود نیز موفق به کسب عنوان پنجم جهان شدند.

سال 2003 مسابقات والیبال قهرمانی جوانان جهان به میزبانی جمهوری اسلامی ایران در تهران برگزار شد و تیم ایران موفق به کسب عنوان ششمی شد. در سال 2011 تیم ایران در برزیل نیز موفق به کسب عنوان ششمی شد.

تیم ملی والیبال جوانان ایران در مسابقات سال 2009 (هفتم)، رقابت‌های سال 1999 هشتم و سال 1997 عنوان نهم رقابت‌های جهانی را به دست آورد.

جوانان ایران در سال 2015 و در کشور مکزیک در رتبه دوازدهم قرار گرفت. در سال 2017 و در جمهوری چک، تیم‌های لهستان، کوبا، روسیه، برزیل و ایران در جایگاه اول تا پنج ایستادند. در این دوره هدایت تیم ایران بر عهده بهروز عطایی بود.

در سال 2019، تیم ملی ایران باز هم با هدایت بهروز عطایی در جمهوری چک با شکست ایتالیا در جایگاه نخست این رقابت ها قرار گرفت.

روسیه، پرافتخارترین تیم

تیم والیبال جوانان روسیه مدافع عنوان قهرمانی این رقابت‌ها با رفتن بر روی سکوی در 16 دوره مسابقات قهرمانی جهان شامل 10 مدال طلا، دو نایب قهرمانی و چهار نشان برنز، عنوان پرافتخارترین کشور این رقابت‌ها را در 20 دوره گذشته این مسابقات در پرونده کاری خود دارد. البته چهار مقام قهرمانی و دو نشان برنز این کشور مربوط دوره اتحاد جماهیر شوروی سابق است.

جوانان برزیل با کسب چهار مقام قهرمانی، 6 نایب قهرمانی و چهار عنوان سومی در مجموع در 14 دوره مسابقات والیبال قهرمانی جوانان جهان بر روی سکو رفته است و از نظر آمار کسب مدال، رتبه دوم جهان را به خود اختصاص داده است. لهستان نیز با سه قهرمانی در مقام سوم این رده‌بندی قرار دارد.

تیم‌های بلغارستان، ایران و کره‌جنوبی با یک مدال طلا و یک نشان برنز در جایگاه چهارم این داده آماری هستند. با توجه به اینکه کره‌جنوبی در این دوره از رقابت‌ها حضور ندارد، تیم جوانان ایران این فرصت را دارد که با رفتن بر روی سکو به عنوان تیم برتر قاره آسیا در میان مدال آوران معرفی شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول