اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

تاراج دسترنج باغداران اهری در نبود صنایع تبدیلی / روحیه مطالبه‌گری کمرنگ شده است

فرمانده سپاه ناحیه اهر یکی از مشکلات شهرستان را نبود صنایع تبدیلی میوه برشمرد و گفت: متاسفانه با وجود اینکه اهر قطب تولید میوه به‌خصوص سیب است، نبود کارخانه کنسانتره میوه باعث شده با نازلترین قیمت که هزینه حتی کارگری و حمل و بسته‌بندی آن را کفاف نمی کند، حاصل دسترنج خود را به کمترین قیمت روانه بازار یا کارخانجات کنسانتره سایر استان‌ها کنند و این یک فاجعه برای باغداران و شهرستان اهر است.

تاراج دسترنج باغداران اهری در نبود صنایع تبدیلی / روحیه مطالبه‌گری کمرنگ شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، حسن سیفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، رسالت خبرنگاران و اصحاب رسانه را در جهت پیگیری مشکلات مردم مهم ارزیابی کرد، مطالبه‌گری و پیگیری مسائل و مشکلات شهرستان به عنوان زبان گویای مردم  را از رسالت اصلی اصحاب رسانه و خبر عنوان کرد.

 وی تاکید کرد: باید مطالبه‌گری را در جامعه را به یک فرهنگ تبدیل کنیم، همه آحاد مردم که نسبت به نظام و انقلاب دلسوز هستند بحث مطالبه‌گری را اولویت کاری خود قرار دهند.

این مقام ارشد سپاه در اهر یادآور شد: همچنانکه  که در فرمایشات  مقام معظم رهبری و  رئیس جمهور نیز مکرر به آن تاکید شده، باید همه ما با الگو قرار دادن منویات رهبری به این امر اهتمام جدی داشته باشیم.

سیفی افزود: متاسفانه در این شهرستان  مطالبه‌گری کمرنگ بوده و برخی مواقع به‌صورت مقطعی  پیشگیری می‌شود که ضرورت دارد این امر مهم در جامعه  نهادینه شده و تا رسیدن به مقصد نهایی و حل نهایی مشکل یا خواسته عمومی تداوم یابد تا مطالبه‌گری گرهی از مشکلات مردم باز کند و در این خصوص نیز خبرنگاران پیشقراولان این امر بوده و با پیگیری و انعکاس مشکلات بتوانند به رفع این مشکل یا نقیصه در زمان و مکان مناسب کمک کنند.

فرمانده سپاه ناحیه اهر تصریح کرد: همراهی  فعالان عرصه خبر شهرستان که  با فعالیت ارزشمند حرفی برای گفتن حتی در سطح  استان دارد که بهره‌مندی از این قابلیت می‌تواند به حل  بسیاری از مشکلات و کمبودهای این شهرستان و حتی منطقه کمک کند و این امر نیز با همراهی و پیگیری  مردم در کنار درج واقعیت رویدادها توسط اصحاب رسانه میسر است.

این مقام مسوول همچنین  یکی از مشکلات شهرستان را نبود صنایع تبدیلی میوه  برشمرد و خاطرنشان کرد:  متاسفانه با وجود اینکه اهر قطب تولید میوه به‌خصوص سیب است، نبود کارخانه کنسانتره میوه باعث شده  با نازلترین قیمت که هزینه حتی کارگری، حمل و بسته‌بندی آن را کفاف نمی‌کند، حاصل دسترنج خود را به کمترین قیمت روانه بازار یا کارخانجات کنسانتره سایر استان‌ها کنند و این یک فاجعه برای باغداران و شهرستان اهر است.

سیفی همچنین با انتقاد از عملکرد شورای اسلامی شهر متذکر شد: متاسفانه  فعالیت شوراها فقط در حوزه عمران شهری و شهرداری خلاصه شده است.

وی تاکید کرد: شوراها در کنار رسیدگی به مسائل و مشکلات عمرانی شهر توجه به مسائل فرهنگی، اجتماعی و… در اولویت کاری خود قرار دهند. 

سیفی از خبرنگاران خواست مطالبه‌گری بی‌طرفانه و پیگیری حقوق مردم را  تا رسیدن به نتیجه نهایی اولویت کاری  خود قرار دهند، خدمت به مردم و حل مشکلات آنها یک کار ارزشمند و تاثیرگذار در راستای جلب اعتماد مردم است.

وی در ادامه در خصوص هفته دفاع مقدس نیز بیان داشت: ما هرچه داریم به برکت خون شهداست و لازم است برای هرچه باشکوهتر برگزار کردن مراسم این هفته مبارک کلیه مسوولان ادارات، نهادها، بسیجیان و آحاد مختلف مردم پای کار بیایند.

فرمانده سپاه ناحیه اهر دیدار با امام جمعه، دیدار با خانواده‌های شهیدان، جانبازان و ایثارگران، غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدای گمنام و شهدای هشت سال دفاع مقدس همزمان در مناطق مختلف شهر، برگزاری رژه خودرویی و موتوری نیروهای انتظامی، بسیج و ادارات، برگزاری نمایشگاه و عکس دفاع مقدس، ویزیت رایگان پزشکان در مناطق محروم و روستایی، برگزاری مسابقات هنری، فرهنگی و ورزشی، سخنرانی و تجلیل از رزمندگان، ایثارگران و پیشکسوتان هشت سال دفاع مقدس، اجرای رزمایش مواسات و کمک مومنانه، حضور بسیجیان در نماز جمعه، برگزاری یادواره شهدا، نشست‌های بصیرتی، جشنواره شعر مقاومت، برپایی میز خدمت در مناطق محروم و روستایی، افتتاح طرح های تسهیلات اشتغال زای سپاه و بسیج، تجلیل از مدافعین سلامت و موارد دیگر را از برنامه‌های مهم هفته دفاع مقدس برشمرد.

انتهای پیام/60003/س/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول