اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  تعاون و اشتغال

بررسی اساس‌نامه صندوق کارآفرینی امید در شورای نگهبان/ صدور مجوز صندوق قرض‌الحسنه چند شعبه‌ای

بعد از تصویب اساس‌نامۀ صندوق کارآفرینی امید در دولت، با توجه به قانون بودجۀ سال ۱۳۹۸ که در مجمع تشخیص مصلحت نظام به تصویب رسید، تصمیم بر آن شد که این اساس‎نامه به شورای نگهبان ارسال شود.

بررسی اساس‌نامه صندوق کارآفرینی امید در شورای نگهبان/ صدور مجوز صندوق قرض‌الحسنه چند شعبه‌ای

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از صندوق کار آفرینی امید،‌ هیات وزیران اساس‌نامۀ صندوق کارآفرینی امید را تصویب کرده و با توجه به این که در قانون بودجۀ سال ۱۳۹۸ که در مجمع تشخیص مصلحت نظام به تصویب رسید، به استناد تبصرۀ ۱۸، تصمیم بر آن شد که اساس‎نامه به شورای نگهبان ارسال شود.

اصغر نواله زاده مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید در این زمینه گفت: اساس‌نامه پس از این به شورای نگهبان ارسال و چندین بار با ایراداتی از نظر این شورای نگهبان مواجه شد. در همین راستا جلسات مستمری با شورای نگهبان و حقوق‌دانان و فقهای این شورا برگزار و این برنامه برای اعضای شورای نگهبان تشریح شد.

به گفته وی، در اصلاح اساس‌نامه، نظر بانک مرکزی مبنی بر این بود که سطح فعالیت‌های صندوق از یکدیگر منفک شود و امور مربوط به توسعۀ کسب‌وکارها در لایۀ بالا و امور مربوط به تسهیلات قرض‌الحسنه در لایه و سطح پایین‌تر قرار گیرد. به همین دلیل، با تبیین موضوع برای حقوق‍دانان شورای نگهبان، این آگاهی برای آن‌ها ایجاد شد که هدف دولت این است که بتواند خدمات بیشتری را از طریق برنامه‌های توانمندسازی در حوزه‌های روستایی کمتر برخوردار انجام دهد و همچنین حمایت‌های مالی در قالب قرض‌الحسنه و حتی غیرقرض‌الحسنه مدنظر قرار گیرد تا بتواند با مقیاس خیلی بیشتری انجام گیرد.

مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید همچنین اعلام کرد،‌ آخرین اقدام برای اصلاح اساس‌نامه بعد از بازبینی‌های صورت‌گرفتۀ شورای نگهبان، طی هفته‌های اخیر، با تأیید دولت صورت گرفت و این اقدام تکمیل شد.

نوراله زاده خاطرنشان کرد: این اساس‌نامه با هماهنگی‌ به‌عمل‌آمده با شورای نگهبان، ان‌شاءالله طی روزهای آینده تأیید نهایی و به دولت ابلاغ خواهد شد و بعد از اینکه دولت اساس‌نامه را تصویب کرد و به نظر شورای نگهبان رسید، امیدواریم که مرحلۀ نهایی، این بار اتفاق افتد و نظر مساعد دولت، پایان مرحلۀ نهایی‌کردن اساس‌نامه باشد.

وی این را هم گفت: خوشبختانه مجوز بانک مرکزی برای صندوق قرض‌الحسنۀ چندشعبه‌ای از چند ماه پیش تصویب و ابلاغ و صادر شده و به‌هرحال امید بر آن است که فرآیند انتظار قرض‌الحسنه از فرآیند توسعۀ کسب‌وکار در ماه‌های آینده به‌شکل جدید خودش اتفاق بیفتد و صندوق در سطح بالاتری بتواند با توسعۀ منطقه‌ای و ایجاد صندوق‌های تخصصی صندوق‌های جسورانه  (vc) و برقرارکردن نهادهای توسعۀ کسب‌وکا‌ر، به یاری خداوند، این فعالیت‌ها را به‌شکل گسترده‌تری شکل دهد و عملیات آن آغاز شود.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول