اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

رستمی: هرجا دست از ارزش‌ها برداشتیم، آسیب دیدیم/ مواجهه ما با جریان کفر مواجه تغییر ارزش‌هاست

رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها گفت: بعد از دفاع مقدس هرجا ما آسیب دیدیم نقطه ای بود که ما دست از ارزش‌ها برداشتیم، زمانی بود که مانور تجمل بر ساده‌زیستی غلبه پیدا کرد، زمانی که ثروت اندوزی بر ایثار غلبه پیدا کرد.

رستمی: هرجا دست از ارزش‌ها برداشتیم، آسیب دیدیم/ مواجهه ما با جریان کفر مواجه تغییر ارزش‌هاست

به گزارش خبرنگار تشکل های دانشگاهی خبرگزاری فارس، حجت الاسلام رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها در همایش « استمرار ارزش‌های حکمرانی مردمی دوران دفاع مقدس در گام دوم انقلاب اسلامی» که به همت سازمان بسیج اساتید کشور و با همکاری مرکز بسیج کارکنان وزارت علوم برگزار شد، گفت در موضوع حکمرانی مطلوب و الگوگیری از حکمرانی دوران دفاع مقدس شاید یکی از مهمترین مولفه های عوامل شکل‌گیری و موفقیت هر جامعه نگاه آن به هویت است و یکی از مهمترین بحران های بشری در دوران معاصر بحران هویت باشد.

وی افزود: مهمترین مواجهه و جنگی هم که امروز مردم ما به عنوان وارثان انقلاب اسلامی و ملت رشید ایران با آن مواجه هستند جنگ هویتی است و حمله به هویت مردم و هویت اسلامی و ایرانی مهمترین ابزار و مهمترین راهبرد دشمن در مسیر مواجهه با ملت ایران است.

رستمی تصریح کرد: شاید محوری‌ترین مسیر تغییر هویت، تغییر ارزش ها و تغییر نگرش مردم و جامعه نسبت به ارزشها است و اگر در جامعه ای ارزشها رنگ ببازند و ارزش های جدیدی شکل بگیرد جهت گیری مردم و انگیزش مردم در مسیر این ارزش های جدید خواهد بود.

وی یادآور شد: رسالت انبیا برای نشان‌دادن ارزش‌های واقعی و زدودن ارزش‌های دروغین بود. انقلاب نبوی انقلابی علیه نژاد پرستی، علیه جهالت، اشرافیت، مال و...  بود که در جامعه حاکم بود و  پیامبر در این تغییر ارزشها موفق شد و مردم را از مردمی غارتگر و وحشی نسبت به حقوق یکدیگر به مردم ایثارگر مردمی خداطلب و مردمی معادباور تبدیل کند.

رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها افزود: در کربلا ما شاهد تغییر معکوس این ارزش هستیم و ارزشهای نبوی، اسلامی، قرآنی و دینی مجدداً به سمت ارزش‌های دنیایی بر می گردد و امام حسین هم با جامعه ای مواجه است که ارزش هایش دگرگون شده، جامعه ای که به ظاهر دوستدار و دعوت کننده امام حسین هستند اما در عمل به دنبال ارزش حفظ جان و مال و رسیدن به حکومت ری هستند و ارزش دنیا، مال و حکومت بر ارزش فداکاری در راه خدا غلبه پیدا می‌کند و این مردم به سمت یزید حرکت می‌کنند.

رستمی تاکید کرد: امروز هم مواجهه ما با جریان کفر و جریان طاغوت مواجه تغییر ارزش‌هاست. قدرت و تمرکز اصلی دشمن هم در همین حوزه است. ما در یک جنگ چند جانبه ای با دشمن مواجه‌ایم، تحریم‌ها، مبارزات اقتصادی، ایجاد ناامنی، فشارهای بین المللی و ناامن سازی امنیتی و سیاسی در ابعاد مختلف همه جزو راهبردهای دشمن است اما راهبرد اصلی که بر اساس آن دنبال نتیجه گرفتن از سایر اقدامات خود هستند موضوع تغییر هویتی در جامعه و تغییرات بنیادی در ارزشهای اصلی جامعه است و اگر در این مسیر موفق شوند سایر اقدامات‌شان اثربخش است و اگر موفق نشوند سایر اقداماتشان هم به خودشان برمی گردد.

وی اظهار داشت: در کربلا یاران امام حسین که گروه اندکی هم هستند از همه طرف مورد هجمه هستند اما در نهایت می بینیم چه اتفاقی می‌افتد. می بینیم موقعی که ارزش ها بنیادین و محافظت شده باشند سایر اقدامات دشمن به نتیجه نخواهد رسید.

رستمی با اشاره به اتفاقات دوران دفاع مقدس گفت: در دوران دفاع مقدس همین جریان کربلا و عاشورایی در تمام شکل خودش عرضه شد، ملتی که تازه از بند طاغوت رها شده بود با جنگ، تحریم، تهدید ناامن سازی و تجزیه طلبی و انواع هجمه ها مواجه می شوند اما ارزش‌های اصیلی که در این جامعه وجود دارد و هویتی که بر اساس این ارزشها شکل گرفته به مردم جهت می‌دهد و می بینیم بر خلاف تمام محاسبات در جنگ اتفاق می افتد و مردم جان خود را برای دفاع از اسلام و انقلاب و میهن در طبق اخلاص می‌گذارند و ترس از جانفشانی وجود ندارد و برعکس جانفشانی ارزش است.

رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها تاکید کرد: بعد از دفاع مقدس هرجا ما آسیب دیدیم نقطه ای بود که ما دست از ارزش‌ها برداشتیم، زمانی بود که مانور تجمل بر ساده‌زیستی غلبه پیدا کرد، زمانی که ثروت اندوزی بر ایثار غلبه پیدا کرد.

وی گفت: اگر ما توانستیم الگوهای حکمرانی حاکم بر سطح زندگی مردم و مسئولین که در دوران دفاع مقدس وجود داشت را در گام دوم انقلاب اسلامی پیاده کنیم و ارزش های فراموش شده را دوباره پیدا کنیم قطعا امدادهای الهی و توفیقاتی که در دفاع مقدس داشتیم را شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول