اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  مسئولیت های اجتماعی

جانبازان و آزادگان بدون شرط سن بازنشسته می شوند

مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ گفت: جانبازان و آزادگان سرافراز با داشتن 20 سال سابقه پرداخت حق بیمه (مردان 50 سال، سن و زنان 45 سال، سن) می‌توانند تقاضای بازنشستگی نمایند.

جانبازان و آزادگان بدون شرط سن بازنشسته می شوند

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، حسین امیری‌گنجه، مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ که به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس و در میان جمعی از کارکنان اداره کل غرب تهران بزرگ سخن می‌گفت، افزود: جانبازان و آزادگانی که مجموع سوابق خدمت یا بیمه‌پردازیشان حداقل۲۰ سال و سنوات ارفاقی حداکثر ۱۰ سال را داشته باشند که در جمع کل سوابقشان ۳۰ سال تمام باشد، بدون شرط سنی بازنشسته می‌شوند.

مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ در خصوص مشمولین جانبازان انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی گفت: جانبازان و آزادگان مشمول قانون تامین اجتماعی شاغل در کلیه وزارتخانه‌‌ها، شرکت‌ها و موسسات دولتی، شهرداری‌ها، بانک‌ها، موسسات، شرکت‌ها و سازمان‌هایی که مشمول قانون به آنها مستلزم ذکر نام است و همچنین جانبازان و آزادگان مشمول قانون کار و قانون تامین اجتماعی شاغل در بخش غیردولتی یا موسسات مشمول قانون فهرست نهادها و موسسات عمومی غیردولتی مصوب سال ۱۳۷۳ و اصلاحات بعدی آن یا دستگاه‌های دارای مقررات استخدامی خاص به شرط احراز شرایط مندرج در این بخشنامه مشمول قانون و آیین‌نامه یادشده خواهند بود.

وی تاکید کرد: بر اساس قانون محاسبه سنوات ارفاقی جانبازان منوط به داشتن دو شاخص است، اول آنکه فرد متقاضی اشتغال به کار داشته باشد و دوم آنکه در زمان ارائه درخواست، بیمه‌پرداز تامین اجتماعی باشد.

امیری گنجه با اشاره به تعداد جانبازان جنگ تحمیلی گفت: تعداد معلولان (جانبازان) جنگ تحمیلی طبق آماری که بنیاد مستضعفان و جانبازان انقلاب اسلامی منتشر کرده است، به ۳۹۹ هزار و ۱۷۴ نفر می‌رسند که از این تعداد ۱۲۹ هزار و ۹۰۳ نفر تعیین درصد نشده، ۱۴۳ هزار و ۲۱۰ نفر بین 1 تا 24 درصد معلول و ۱۲۶ هزار و ۶۱ نفر نیز بالای ۲۵% معلول هستند که به طور تقریبی بیش از ۱۳۵ هزار نفر از جانبازان سرافراز از مزایای سنوات ارفاقی مشمول این قانون می‌شوند و بسیاری از این عزیزان نیز با بهره‌گیری از این قانون به جرگه بازنشستگان پیوستند.

مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ تاکید کرد: طبق آماری که ستاد رسیدگی به امور آزادگان در سال ۱۳۷۹ ارائه شده، تعداد اسیران در جنگ تحمیلی در دست دشمن بعثی بیش از ۴۴ هزار نفر اعلام شده است.

ابوالفضل صمدنژاد، رئیس اداره مستمری‌های اداره کل غرب تهران بزرگ  میزان سوابق ارفاقی را بر مبنای درصد جانبازی دانست و افزود: درصد جانبازی بر مبنای جدول مدت سنوات ارفاقی تعلق می‌گیرد. به عنوان مثال برای جانباز ۲۰%، سه سال سنوات ارفاقی، برای ۲۵% ، ۴ سال ارفاقی، برای ۳۰%،  ۵ سال ارفاقی، برای ۳۵%، ۶سال ارفاقی، برای ۴۰ تا ۵۰%، ۷ سال ارفاقی، برای ۵۰ تا ۵۵%، ۸ سال ارفاقی، برای ۶۰ تا ۷۰%، ۹ سال ارفاقی و برای ۷۰ و بالاتر از آن ۱۰ سال ارفاقی تعلق می‌گیرد.

وی تاکید کرد: جانبازان عزیز چنانچه مجموعه سوابق اصلی و ارفاقی ۳۰ سال را داشته باشد، از احراز شرط سنی (برای آقایان ۵۰ سال و خانم‌ها ۴۵ سال) معاف خواهند بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول