اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

اجرای طرح برون سپاری صدور سند مالکیت در یزد/ پایان عملیات کاداستر اراضی ملی در یزد

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان یزد با اشاره به اجرای طرح برون سپاری و استفاده از توان همکاری بخش خصوصی گفت: مردم استان از ظرفیت طرح برون سپاری برای تعویض و دریافت سند تک برگ در کوتاه ترین زمان ممکن استفاده کنند.

اجرای طرح برون سپاری صدور سند مالکیت در یزد/ پایان عملیات کاداستر اراضی ملی در یزد

علی کریمی در گفت و گو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: با اجرای طرح برون سپاری تهیه نقشه عرصه اراضی و املاک و استفاده از توان بخش خصوصی، اجرای قانون حدنگار و تعویض اسناد کاداستری (تک برگ) سرعت بسیار بیشتری گرفته است.

وی افزود: با توجه به حجم کاری بالا، تهیه نقشه املاک به افراد واجد شرایط متشکل از کارشناسان رسمی، مهندسین نظام مهندسی و فارغ التحصیلان نقشه برداری که دوره های لازم را آموزش دیدند در قالب برون سپاری، سپرده شده است .

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان یزد با بیان اینکه با اجرای این طرح، متقاضیان دریافت وسند تک برگ و تعویض سند دفترچه ای می‌توانند اسناد خود را به دفاتر اسناد رسمی ارائه داده و اگر نقشه ملک آنها در بانک کاداستر باشد سند تک برگی برایشان ارسال می‌شود، تصریح کرد: چنانچه نقشه ملک متقاضی در بانک کاداستر اداره کل ثبت اسناد وجود نداشته باشد پرونده به نقشه بردار در قالب طرح برون سپاری ارجاع و یک پیامک، همراه با مشخصات و تلفن به نقشه بردار و متقاضی ارسال می‌شود و مردم باید پیگیری آن را بدون مراجعه حضوری به ادارات ثبت اسناد انجام دهند و با این روند و با سرعت بالا ظرف مدت تقریبا یک هفته، سند تک برگ صادر می‌شود.

کریمی یادآور شد: با توجه به قابلیت‌های موجود در ماده ۸ قانون حدنگار و ماده ۹ آیین نامه آن، امکان برون سپاری نقشه‌ها وجود داشت که در این خصوص پیگیری‌های متعددی انجام شد و در سال گذشته پس از فراخوان، ۶۰ نفر از نقشه بردارانی که گزینش اولیه و دوره های آموزشی را با موفقیت گذرانده اند در این بخش مشغول کار شدند.

وی در ادامه با اشاره به برخی موفقیت استان یزد در حوزه املاک و کاداستر گفت: عملیات اتمام اجرای طرح کاداستر در تاریخ ۲۷ اسفندماه سال ۹۹ به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اعلام و یزد به عنوان اولین استان مجری کامل طرح کاداستر اراضی ملی در کشور نام گرفت.

عضو شورای قضایی استان یزد افزود: با تلاش تمامی همکاران اداره کل ثبت بویژه همکاران کاداستر و نیز با همکاری قابل تقدیر دستگاههایی همچون دادگتری، دادستانی، استانداری و منابع طبیعی، عملیات کاداستر اراضی ملی به مساحت هفت میلیون و ۳۰ هزار هکتار در بانک کاداستر جانمایی و به اتمام رسید و اسناد مالکیت این اراضی صادر و تسلیم شد.

کریمی درباره مزایای اجرای این طرح گفت: با اجرای طرح کاداستر علاوه بر کاهش تعرض به اراضی ملی، قضازدایی، کاهش ورودی پرونده‌ها به محاکم قضایی، کاهش اختلافات حقوقی مردم و از همه مهمتر حفظ انفال را شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه امسال هم در بخش های مختلفی همچون تعداد ثبت شرکتها، تعداد اسناد صادره شمیمی به نسبت اسناد تک برگی، خلاصه معاملات الکترونیک صادر شده در میان استانها برتر کشور قرار داریم، تصریح کرد: خوشبختانه در سازمان ثبت گامهای خوبی برای الکترونیکی کردن فعالیت ها برداشته شده که مهمترین آن راه اندازی سامانه « ثبت من » به آدرس ( my.ssaa.ir ) در فضای اینرنت و تلفن همراه می باشد.

مدیرکل ثبت اسناد یزد افزود: این سامانه با هدف استفاده از فناوری نوین اطلاعات و ارتباطات و به منظور توزیع خدمات به صورت مستقیم و 24 ساعته به مردم، عدم نیاز به مراجعه حضوری برای برخی از اقدامات و خدمات دریافتی و ارائه خدمات با سرعت و اطمینان بیشتر به متقاضیان با انجام احراز هویت هوشمند، ایجاد درگاه یکپارچه خدمات الکترونیک، توسط دفتر توسعه زیر ساخت معاونت فناوری سازمان ثبت راه اندازی شد.

به گفته کریمی، دسترسی یکپارچه متقاضیان به تمامی خدمات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از قبیل سامانه های ملک، مالکیت معنوی، اسناد رسمی، ازدواج و طلاق، ثبت شرکت ها، اجرای اسناد رسمی و ... از دیگر اهداف طراحی و پیاده سازی سامانه « ثبت من » است.

به گزارش فارس، بر اساس قانون حدنگار ( کاداستر ) به منظور تعیین تکلیف اشخاص حقیقی و حقوقی، صاحبان اسناد باید حداکثر ظرف پنج سال برای صدور و تعویض سند خود به صورت کاداستر اقدام کنند.

ماهیت فیزیکی مطلوب، ضریب امنیتی بالا، جلوگیری از تجاوز دیگران به زمین‌های شخصی و دولتی، قابلیت احیا در صورت وقوع حوادث غیرمترقبه به دلیل نگهداری اسناد در چند نقطه از جمله مزایای اسناد کاداستری است.

افرادی که برای دریافت سند اقدام می‌کنند باید بعد از دیوارچینی، سقف خانه خود را بزنند تا بتوانند سند منزل را از اداره ثبت دریافت کنند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول