اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  ورزش بانوان

الگویی به نام هندبال بانوان؛ بی‌حاشیه و بی‌هیاهوی رسانه ای اما افتخارآفرین

تیم ملی هندبال بانوان کشورمان موفق شد برای نخستین بار سهمیه جهانی را کسب کند که بدون هیاهوی رسانه ای و بی حاشیه این موفقیت به دست آمد.

الگویی به نام هندبال بانوان؛ بی‌حاشیه و بی‌هیاهوی رسانه ای اما افتخارآفرین

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، مسابقات هندبال بانوان آسیا در حالی به میزبانی اردن پیگیری می‌شود که تیم ملی کشورمان عصر روز گذشته توانست با حضور در جمع ۴ تیم برتر برای نخستین بار سهمیه جهانی را هم کسب کند.

ملی‌پوشان کشورمان در حالی موفق به کسب این سهمیه و افتخار شدند که نه تنها هیچ دیدار تدارکاتی و دوستانه‌ای برای حضور در مسابقات نداشتند؛ بلکه در ۲ مسابقه آخر خود بدون حضور کادر فنی به دلیل ابتلا به کرونا، باغیرت وارد میدان شدند و حریفان را شکست دادند.

* اعزامی سخت اما باافتخار

برای اعزام بانوان به مسابقات قهرمانی آسیا در ابتدا حرف و حدیث های زیادی مبنی بر عدم اعزام آنها هم به خاطر کرونا و هم به خاطر مسائل مالی وجود داشت اما در نهایت مسئولان فدراسیون به این نتیجه رسیدند تا تیم را اعزام کنند که البته تصیم پرافتخاری هم بود.

علیرضا پاکدل رئیس فدراسیون هندبال در کفت‌وگو با فارس در این باره گفت: "به خاطر تصمیمی که فدراسیون هندبال برای اعزام این تیم گرفت، خوشحالم. در آن مقطع شاید این تصمیم سخت بود اما خوشحالم که یکی از بهترین اقدامات را انجام داده و بهترین تصمیمات را گرفتیم."

* آغاز با باخت، ادامه کار با افتخارآفرینی 

تیم ملی کشورمان بازی نخست خود را با باخت آغاز کرد که البته خیلی دور از انتظار نبود چرا که نایب قهرمان چند دوره آسیا قطعا برای کسب سهمیه جهانی وارد میدان شده بود اما آنچه که نباید نادیده گرفته شود، اختلاف کم امتیاز در این شکست بود. تیم ملی با اختلاف ۳ امتیاز شکست خورد اما در ادامه با برتری مقابل کویت، فلسطین، اردن و سوریه توانست برای نخستین بار در جمع ۴ تیم برتر آسیا قرار بگیرد و راهی جام جهانی شود که در تاریخ ورزش های گروهی کشورمان، برای اولین بار روی می داد.

افتخارآفرینی هندبال در این روزها سرو صدای زیادی به راه انداخته اما به همان اندازه هم حاشیه‌های برخی تیم های ملی بانوان دیگر سر زبان‌ها بوده است. این تیم را باید الگویی برای برخی فدراسیون ها دانست که با بازی رسانه ای و هیاهوی تو خالی، نتایج ساده خود در یک میدان دست چندم را تبلیغ می کنند اما واقعیت را باید در افتخارآفرینی دختران هندبال دید که اینگونه تاریخ سازی می کنند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول