اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  تعاون و اشتغال

سرمایه بانک توسعه تعاون 2 برابر می‌شود

مدیرعامل بانک توسعه تعاون گفت: در صورتی که منابع بودجه امسال اختصاص پیدا کند، سرمایه بانک توسعه تعاون دو برابر می‌شود.

سرمایه بانک توسعه تعاون  2 برابر می‌شود

حجت‌الله مهدیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در مورد افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون گفت: سرمایه کنونی بانک توسعه تعاون 23 هزار و 439 میلیارد ریال است که 27 درصد آن نقدی و بقیه از محل تجدید ارزیابی صورت گرفته است.

وی افزود: امسال در قانون بودجه کل کشور پیش‌بینی شده است که هزار میلیارد تومان برای تقویت سرمایه بانک توسعه تعاون اختصاص یابد.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون اظهار داشت: نامه‌ای با امضای وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به سازمان برنامه بودجه ارسال شد که اعتبار بودجه سال جاری برای افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون را تخصیص بدهند، چون این تکلیف قانون بودجه است که بر دوش دولت گذاشته شده و اگر این محقق شود، سرمایه بانک توسعه تعاون به چهار هزار میلیارد تومان می‌رسد. 

مهدیان بیان داشت:‌ در حال حاضر سرمایه بانک توسعه تعاون حدود  2343 میلیارد تومان است، همچنین 600 میلیارد تومان افزایش سرمایه بانک هم در مرحله ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها است که جمعاً سرمایه بانک 2950 میلیارد تومان است و اگر هزار میلیارد تومان قانون بوده را هم بدهند به 4 هزار میلیارد تومان می‌رسد.

وی همچنین در مورد سهم بانک توسعه تعاون از طرح اشتغال روستایی گفت: سهم این بانک 20 درصد بوده و از کل اعتبار 20 هزار میلیارد تومانی برای طرح اشتغال روستایی تاکنون 2700 میلیارد  تومان توسط بانک توسعه تعاون به متقاضیان پرداخت شده است که عمدتاً منجر به ایجاد اشتغال شده است.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون گفت: با افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون، نرخ کفایت سرمایه نیز از زیر یک درصد به 4 درصد می‌رسد که این باعث افزایش قدرت تسهیلات‌دهی بانک می‌شود و از طرفی به روش اهرمی این نقدینگی چند برابر می‌شود و سه برابر این رقم را می‌توانیم تسهیلات به شرکت‌های تعاونی پرداخت کنیم.

مهدیان در مورد اینکه اشتغال در بخش تعاون چقدر ارزان‌تر است، عنوان کرد: در این زمینه باید معاونت تعاون محاسبه کند، اما معلوم است که اشتغال تعاونی نسبت به سایر بخش‌ها ارزان‌تر است و در حال حاضر بیشترین حجم تسهیلات ما به بنگاه‌های خرد و متوسط یا SME پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول