اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

نخبگان در تهران درباره صلح چه گفتند؟

مسؤول دفتر رهبر انقلاب در قم گفت: سازمان‌های مستقل مردم نهاد می‌‌توانند به معنای واقعی کلمه مقابل تبعیض و نقض حقوق بشر ایستادگی کنند و به ایجاد جهانی از صلح و عدالت یاری رسانند.

نخبگان در تهران درباره صلح چه گفتند؟

به گزارش خبرگزاری فارس، کنفرانس بین‌المللی «ائتلاف سازمانهای مردم‌نهاد برای صلح و عدالت و همگرایی ملل» با حضور اندیشمندان و فعالان سازمان‌های مردم‌نهاد داود عامری دبیرکل مجمع جهانی صلح اسلامی، لاله افتخاری دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان، زهره الهیان رئیس فراکسیون سازمان‌های مردم‌نهاد در مجلس شورای اسلامی، محسن پاک آئین سفیر سابق ایران در آذربایجان، فروز میتیبوروالا دبیرکل ملی مجمع همبستگی هند فلسطین و محمدرضا مجیدی دبیرکل مجمع مجالس آسیایی برگزار شد.

 محمدی عراقی: ابرقدرت‌ها از تروریست‌‌ها به نفع منافع خود دفاع می‌کنند

حجت‌‌الاسلام محمود محمدی عراقی مسؤول دفتر رهبر انقلاب در قم  با  بیان اینکه در ادبیات جهانی هیچ واژه‌ای به اندازه صلح و عدالت و آزادی نزد همه انسان‌ها محبوب نیست، گفت: ریشه مشترک و نگاه مثبتی به آزادی، عدالت و حقوق بشر در تمام جوامع وجود دارد و نگاه منفی نسبت به استبداد و خشونت میان آن‌ها دیده می‌شود، مگر افراد و جوامعی که از مجرای آن کسب منفعت می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه ابرقدرت‌ها که داعیه حقوق بشر هستند، حتی از تروریست‌‌ها به نفع منافع خود دفاع می‌کنند، افزود: متأسفانه از دست سازمان‌های بین المللی و حقوق بشر کاری ساخته نیست و اینجا نفش سازمان‌های مردم نهاد در ایجاد صلح و عدلت و حقوق بشر و مبارزه با بی‌عدالتی برجسته می‌‌شود.

محمدی عراقی با بیان اینکه سازمان‌های جهانی مدعی حقوق بشر به علت وابستگی مالی به ابرقدرت‌های جهانی از آرمان و هدف انسانی خود دور شده‌اند، ابراز داشت: سازمان‌های مستقل مردم نهاد می‌‌توانند به معنای واقعی کلمه مقابل آپارتاید، تبعیض و نقض حقوق بشر ایستادگی کنند و به ایجاد جهانی از صلح و عدالت و امنیت یاری رسانند که مطلوب همه انسان‌‌ها است.

جرمن: اشغالگری داعش به یک فاجعه وحشتناک انسانی منجر شده‌ است

فروز میتیبوروالا دبیرکل ملی مجمع همبستگی هند فلسطین با اشاره به جایگاه صلح و عدالت در سودمندی بشر بیان داشت: سازمان‌های مردم نهاد در کشور هند نقش بسزایی را در بحث اداره جوامع ایفا می‌کنند. این اثرگذاری مخصوصاً در زمینه حقوق بشر و عدالت اجتماعی دیده می‌شود.

لیندزی جرمن مدیر برنامه‌های ملی ائتلاف NGOها ضد جنگ در انگلیس درباره نقش سازمان‌های مردم نهاد در اجتناب از ادامه تنش و ظلم و بی‌‌عدالتی سخن گفت و افزود: اشغالگری داعش، به کشتن مردم بی‌گناه و به یک فاجعه وحشتناک انسانی در جهان منجر شده‌ است. امروز جهان در امنیت به سر نمی‌برد و ما نیاز به ورود سمن‌ها در بحث منافع و امنیت ملل در همکاری با حکومت‌ها هستیم.

وی  گفت: نژادپرستی و اسلام‌‌هراسی به شدت در جهان انتشار پیدا کرده است و ورود سازمان‌های مردم ‌نهاد می‌تواند در تغییرات اجتماعی سازنده در مبارزه با اسلام هراسی و نگاه منفی به اسلام اثرگذار باشد. این سازمان‌ها به طور جدی می‌توانند در بحث «عدالت سلامتی» در ابعاد فرد و اجتماع حرکت‌های نوین و اثرگذاری را آغاز کنند.

عمر ریاض عباسی استاد دانشگاه پاکستان با بیان اینکه خدای متعال از ایجاد جامعه‌ای در امنیت و سلامتو رفاه اجتماعی به صورت عادلانه برای آحاد مردم خبر می‌دهد، اظهار داشت: انواع مختلفی از سازمان های مردم نهاد برای ایجاد سلام، استقرار، صلح و بشریت در آن در ارتباط با هم همکاری می‌کنند که این فعالیت‌ها بیش‌تر در زمینه آموزشی و ادبیات است.

 لاله افتخاری دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان با بیان اینکه مردم باید تحت لوای سازمان‌های مردم‌نهاد به هم پیوند خورند و حرکت کنند، ابراز داشت: یعنی هویت‌ها و اذهان مستقل اما متحد یعنی وحدت در عین کثرت؛ یعنی هویت‌‌های مستقل اما در راستای یک هدف در قالب تشکل‌های مردم نهاد که باید مورد تأکید اسلام باشد.

وی ادامه داد: اگر شبکه‌سازی از مردم صورت گیرد و در راه درست و هدف حق خود صبر و مقاومت و جهاد پیشه کنند، راهگشا خواهد بود.

الهیان: ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد مطابق با بیانیه گام دوم شناسایی شود 

زهره الهیان دبیر فراکسیون سازمان‌‌های مردم نهاد با اشاره به اینکه سمن‌ها می‌توانند فارغ از اعمال نفوذ دولت‌ها و قدرت‌ها بستر را برای اشاعه صلح و عدالت فراهم کنند، تصریح کرد: در گام دوم باید ظرفیت این سازمان‌های مردم‌نهاد را شناسایی کنیم و دیپلماسی عمومی را تقویت کرده و با کمک آن‌ها پیام انقلاب که صلح و عدالت است را ترویج دهیم.

محمدرضا مجیدی دبیرکل مجمع مجالس آسیایی با بیان اینکه تجربه نشان داده است هر کار، مردم، پایه آن باشند آن سرنوشت خوبی دارد و به ثمر می‌رسد، اظهار داشت: شاید شکل و شمایل سازمان‌هایی که مردم بانی آن هستند، عوض شده باشد، اما کارکرد آن‌ها در روابط انسانی و اجتماعی چه در سطح داخل یا بین الملل را ما از گذشته دور داشته‌ایم.

وی افزود: سازمان‌های مردم نهاد در تمام سطوح بسیار فرصتساز است و نه تهدید ساز. بلکه اگر رها شدگی مردم و حرکت انفعالی را داشته باشیم و اگر از تأثیرگذاری سازمانهای مردم نهاد در جوامع غافل شویم، این تهدید است.

 داوود عامری دبیرکل مجمع جهانی صلح اسلامی با اشاره به اینکه یکی از بزرگترین آرمان‌های بشری صلح و عدالت است، بیان داشت: این کنفرانس با هدف تبیین حوزه آرمان صلح و عدالت جهانی، شناسایی و هم مسیر شدن سازمان های علاقه‌مند، ساخت یک ائتلاف مفهومی و صدور بیانیه جهانی صلح و عدالت انجام شده است.

وی گفت: این کنفرانس در ۵ مرحله در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ برگزار می شود. امیدواریم تا سال ۱۴۰۱ بیانیه صلح و عدالت جهانی توسط شورای مرکزی ائتلاف اعلام جهانی شود و راهی برای این آرمان بزرگ بردارد.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول