اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

دولت سامانه‌های هوشمند تجارت را سریعتر مستقر کند/ لزوم هماهنگی تیم اقتصادی برای مدیریت بازار

عضو هیأت رئیسه مجلس، بر ضرورت استقرار سامانه‌های هوشمند کنترل بازار تأکید کرد و گفت: برخی از این سامانه‌ها مستقر شده‌اند و برخی دیگر هنوز تکمیل نشده‌اند و به صورت پراکنده و جزئی عمل می‌کنند، لذا ضروری است که همه این سامانه‌های هوشمند، مستقر شده و بهم متصل شوند.

دولت سامانه‌های هوشمند تجارت را سریعتر مستقر کند/ لزوم هماهنگی تیم اقتصادی برای مدیریت بازار

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیأت رئیسه مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در خصوص راهکارهای ثبات در بازار و منطقی‌سازی قیمت کالاهای اساسی مورد نیاز مردم، اظهار داشت: به نظر می‌رسد در این زمینه تیم اقتصادی دولت باید هماهنگ باشد و با برنامه‌ریزی منسجم، افق روشنی را پیش روی مردم قرار دهد.

وی افزود: برای آنکه تیم اقتصادی دولت تصمیمات منسجم و منطقی‌تری بگیرد، ضروری است به طور منظم با صاحبان فکر و ایده و نخبگان دانشگاهی جلسات کارشناسی داشته باشند و به جمع‌بندی مناسبی برای اعمال روش‌های علمی برسند؛ در گام بعدی، همه این برنامه‌ها باید به طور منسجم و هماهنگ عملیاتی شود.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال، اگر 10 برنامه در دست اقدام است، باید ترتیب و توالی این برنامه‌ها مشخص باشد تا از ناهماهنگی و بهم‌ریختگی در اجرای برنامه‌ها جلوگیری شود.

حاجی دلیگانی همچنین بر ضرورت استقرار سامانه‌های هوشمند کنترل بازار تأکید کرد و گفت: برخی از این سامانه‌ها مستقر شده‌اند و برخی دیگر هنوز تکمیل نشده‌اند و به صورت پراکنده و جزئی عمل می‌کنند، لذا ضروری است که همه این سامانه‌های هوشمند، مستقر شده و بهم متصل شوند.

وی افزود: بطور مشخص، سامانه‌های مستقر در وزارتخانه‌های صمت و جهاد کشاورزی و گمرک باید هماهنگ و متصل باشند تا مشکل کنترل بازار حل شود.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر تیم اقتصادی دولت با فرایند ذکرشده کارها را پیش ببرد، نقش واسطه‌ها و دلال‌ها نیز به سرعت کمرنگ می‌شود.

حاجی دلیگانی گفت: در زمان رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی نیز این مباحث با وزرای مربوطه مطرح شد و آنها نیز برنامه‌های زمان‌بندی شده خود را ارائه دادند که امیدواریم هرچه سریع‌تر شاهد مستقر شدن این سامانه‌ها بر اساس برنامه‌های اعلامی وزرا باشیم.

وی تأکید کرد: البته یک نفر به عنوان هماهنگ‌کننده تیم اقتصادی دولت نیز باید روند استقرار این سامانه‌ها و هدایت و پیشبرد کار را هدایت کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول