اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

۲میلیون دُز واکسن آنفلوآنزا برای امسال تامین خواهد شد

رییس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه مقرر شده که دو میلیون دُز واکسن آنفلوآنزا در اختیار معاونت بهداشتی وزارت بهداشت قرار گیرد، گفت: تاکنون ۸۰۰ هزار دز واکسن آنفلوآنزا تحویل معاونت بهداشتی وزارت بهداشت شده است.

۲میلیون دُز واکسن آنفلوآنزا برای امسال تامین خواهد شد

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، محمدرضا شانه‌ساز درباره وضعیت تامین واکسن آنفلوآنزا برای سال جاری، گفت: طبق روال سنوات گذشته، علی‌رغم تحریم‌هایی که در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی و ... وجود دارد، ما از ماه‌ها قبل در زمینه تامین واکسن آنفلوآنزا اقدام کرده بودیم.

وی افزود: تاکنون ۸۰۰ هزار دز واکسن آنفلوآنزا تحویل معاونت بهداشتی وزارت بهداشت شده است. اتفاق جدیدی که امسال می افتد، این است که بخش مهمی از نیاز کشور در از طریق واکسن آنفلوآنزای تولید داخلی رفع می‌شود که برای اولین بار این اقدام می‌افتد. باید توجه کرد که واکسن آنفلوآنزای تولید داخلی نتیجه سال‌ها کار علمی و تولیدی کشور بوده است.

شانه‌ساز ادامه داد: مقرر شده که دو میلیون دز واکسن آنفلوآنزا در اختیار معاونت بهداشتی وزارت بهداشت قرار گیرد تا برای گروه‌های هدف و آسیب‌پذیر مانند زنان باردار، کادر درمان و... تزریق شود. بعد از تامین این میزان واکسن برای معاونت بهداشتی، سایر واکسن‌های آنفلوآنزا در داروخانه‌های سطح کشور توزیع می‌شود و مردم می‌توانند این واکسن را از داروخانه‌ها تهیه کنند.

رییس سازمان غذا و دارو که در یک بخش خبری تلویزیونی صحبت می کرد، تاکید کرد: بر این اساس تاکنون ۸۰۰ هزار دز واکسن آنفلوآنزا تحویل معاونت بهداشتی وزارت بهداشت شده است و مابقی نیز تامین می شود و تحویل می‌دهیم. بعد از این اقدام نیاز معاونت بهداشتی تامین شده و مابقی واکسن‌ها از طریق داروخانه‌ها در دسترس مردم قرار می‌گیرد. باید توجه کرد که صرفه جویی ارزی ناشی از تولید داخل واکسن آنفلوآنزا ۱۵ میلیون دلار خواهد بود که علاوه بر این دانشی که در کشور ایجاد شد، کار بزرگی در کشور بود. صرفه جویی ارزی و قیمت پایین تر محصول هم از مزایای تولید داخلی این واکسن خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول