اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ادامه اقدامات مشترک نظامی ترکیه و جمهوری آذربایجان با برگزاری رزمایش در نخجوان

در ادامه همکاری نظامی جمهوری آذربایجان و ترکیه، نیروهای مسلح دو کشوررزمایش مشترکی را در منطقه خود مختار نخجوان برگزار کردند.

ادامه اقدامات مشترک نظامی ترکیه و جمهوری آذربایجان با برگزاری رزمایش در نخجوان

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،ارتش‌های ترکیه و جمهوری آذربایجان از روز دوشنبه رزمایش مشترکی را در منطقه خودمختار نخجوان آغاز کردند.

به نوشته روزنامه «ینی شفق» وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در بیانیه‌ای اعلام کرد که گروهی از نظامیان ترکیه برای شرکت در رزمایش نظامی «برادری 2021» وارد منطقه نخجوان شدند. هدف از برگزاری این رزمایش افزایش میزان آمادگی نیروهای مسلح دو کشور عنوان شده است.  در مراسم افتتاح این مانور، سرود ملی ترکیه و جمهوری آذربایجان با تبادل پرچم پخش شد. پس از پایان مراسم، نظامیان و خودروهای زرهی مورد استفاده در این رزمایش عازم نخجوان شدند.

در اوایل ماه سپتامبر، دو نظامی مانور مشترکی را در منطقه لاچین  در جمهوری آذربایجان  که سال گذشته از اشغال ارمنستان آزاد شد، برگزار کردند. آنکارا سال گذشته حمایت خود را از باکو  در نبرد با ارمنستان برای آزادی منطقه قره باغ کوهستانی نشان داد.

ترکیه و جمهوری آذربایجان اخیرا بیانیه شوشا را امضا کردند. این بیانیه بر همکاری‌های دفاعی، ارتقاء ثبات و رفاه در منطقه و ایجاد مسیرهای جدید حمل و نقل تمرکز دارد.این بیانیه بر تلاش مشترک ارتش  دو کشور در مواجهه با تهدیدهای خارجی تأکید می‌کند. همچنین تعهد می‌کند که تلاش های مشترکی برای بازسازی و نوسازی نیروهای مسلح خود انجام دهد. ترکیه و جمهوری آذربایجان از روابط قوی برخوردارند.

روز دوشنبه نیز نیروهای هوایی جمهوری آذربایجان و ترکیه در استانبول نمایش هوایی انجام دادند. هواپیماهای ارتش جمهوری آذربایجان و ترکیه بر فراز تنگه «بسفر» در شهر استانبول در ترکیه در راستای آمادگی هرچه بیشتر پرواز کردند . در این مانور هوایی هواپیماهای جنگنده چند منظوره «میگ- 29» جمهوری آذربایجان و جنگنده‌های «اف-16» و «اف-4» فانتوم ترکیه حضور داشتند.

چندی قبل نیز رسانه‌ها از آموزش 72 پرسنل پهپادی نیروهای هوایی جمهوری آذربایجان در ترکیه خبر دادند. در این برنامه آموزشی چهار ماهه پرسنل نیروی هوایی جمهوری آذربایجان آموزش لازم را برای هدایت پهپاد «بیرقدار» در شمال غربی ترکیه دیدند. پهپاد‌های بیرقدار ساخت ترکیه نقش مهمی در برتری جمهوری آذربایجان در درگیری  اخیر با  ارمنستان ایفا کردند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول