اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  توپ و تور

صدای اعتراضات بلندتر از هر زمان/ منشا مشکلات داوری بسکتبال چیست؟

این روزها صدای داوران بسکتبال به خاطر مشکلاتشان بیش از هر زمان شده و هر روز افراد جدیدی به وضعیت موجود اعتراض می‌کنند.

صدای اعتراضات بلندتر از هر زمان/ منشا مشکلات داوری بسکتبال چیست؟

مهران کیش در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد مشکلات داوری بسکتبال و حواشی رخ داده و انتقاد اظهار داشت: سرمنشأ تمام این مشکلات و حواشی که برای داوری بسکتبال ما رخ داده، یک شخص است که با تصمیم‌گیری‌های اشتباه و یکجانبه، این مسائل را به و جود آورده است. ورژ آبکاریان همیشه این موضوع را عنوان می‌کرد که قبلی‌ها اشتباه کار می‌کردند و ما کاری که می‌کنیم درست است اما کارهایی که انجام داد، برخلاف صحبت‌هایش بود. 

وی ادامه داد: او از داوری حمایت می‌کرد که چندین بار نتوانست تست‌ها را قبول شود. ما 4،‌5 بار آمدیم و تست دادیم اما این داور باز هم مردود شد.

داور بسکتبال درباره اینکه آبکاریان محروم شده و چرا باز هم فعال است، گفت: با توجه به شکایت صادق قنبری، آبکاریان شش ماه محروم شده بود اما به سه ماه کاهش دادند، اما نمی‌دانیم چرا اینقدر رئیس فدراسیون از او حمایت می‌کند. 

کیش در مورد اینکه گفته می‌شود به خاطر رأی ندادن به فردی که رئیس فدراسیون انتظار داشته چند هفته از قضاوت کنار گذاشته شده بود، گفت: در انتخابات خراسان به شخصی که خودم مدنظرم بود، رأی دادم اما بعد از آن رئیس فدراسیون حتی جواب سلام من را هم نمی‌داد. نمی‌دانم آنها از کجا فهمیدند من به چه کسی رأی داده‌ام. قبل از انتخابات از کمیته داوران چندین بار با من تماس گرفتند که به فلان شخص رأی بدهید. این اگر مهندسی انتخابات نیست، پس چیست؟ به همین دلایل من در چهار هفته لیگ گذشته قضاوت نکردم. 

این داور بسکتبال کشورمان در مورد اینکه وضعیت حقوق داوران چگونه است، گفت: داوری که بین‌المللی است، برای هر قضاوت 300 هزار تومان می‌گیرد که واقعا با توجه به مبالغی که در بسکتبال ما به بازیکنان و مربیان داده می‌شود، هیچ است. ما رفت و آمد را هم از جیب خودمان می‌دهیم و فدراسیون آن را بعد از 9 ماه پرداخت می‌کند. اگر همان زمان پرداخت کند، باز بهتر است اما چند ماهی است طول می‌کشد همان پولی که از جیبمان خرج کردیم به ما بازگردد. 


وی در مورد اینکه زحمتکش رئیس فعلی کمیته داوران عملکردش چطور بوده است، گفت: او کار خاصی انجام نداده و هر چه رئیس فدراسیون می‌گوید را انجام می‌دهد و به امورات رئیس می‌پردازد و تصمیم‌گیرنده نیست. 

مهران کیش در خصوص حذفش از لیست داوران بین‌المللی در سال 2019 عنوان کرد: آزمون‌ها و تست‌ها را با موفقیت پاس کرده و آن زمان به عنوان جوان‌ترین داور بودم اما با توجه به اتفاقاتی که افتاد، نام مرا از لیست حذف کردند و به دروغ گفتند که فیبا نام شما را حذف کرده. در حالی که اصلا چنین چیزی صحت ندارد. چرا باید فیبا این کار را انجام دهد و اسم یک شخص دیگر را اضافه کند؟

وی ادامه داد:‌ بعد از این تخلفات و کوتاهی‌های فدراسیون در ارسال و تکمیل مدارک، داوران ایران از سوی فیبا محروم شدند و این محرومیت دو سال طول کشید. بعد از این اتفاقات از طریق فیبا پیگیری کردم و به من گفتند که اصلا اسم من از ابتدا در لیست نبوده است. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول