اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

آخرین وضعیت مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان‌جنوبی/ تکمیل ۳۵ یادمان شهدای گمنام

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی با اشاره به آخرین وضعیت مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان، گفت: تاکنون ۲۴۰ هزار متر مکعب تسطیح شده و ۶ هزار متر مربع زیربنا در ۳ فاز مورد توجه قرار گرفته است که فاز اول ساخت امسال آغاز می‌شود.

آخرین وضعیت مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان‌جنوبی/ تکمیل ۳۵ یادمان شهدای گمنام

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سرهنگ پاسدار غلامرضا فلاحی پیش از ظهر امروز در آیین تجلیل و تکریم از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت در خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: دشمن جنگ‌ تحمیلی را آغاز کرد تا نظام جمهوری اسلامی ایران را از بین ببرد اما رهبری امام خمینی (ره) و ولایتمداری مردم، باعث شد تا قدرت بازدارندگی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به رخ جهانیان کشیده شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌های هفته دفاع مقدس سال جاری با شعار «ما مقتدریم» برگزار می‌شود، بیان داشت: حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس، ترویج فرهنگ ولایت‌مداری، مقاومت، ایثار، جهاد و خودباوری دینی و ملی از اهداف این برنامه است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی افزود: دفاع مقدس معجزه‌ای بود که عواید آن همواره نمایان است و برای حفظ فرهنگ قوی و غنی دفاع مقدس که در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی می‌توان تأثیر آن را مشاهده  کرد.

فلاحی با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس تجلیل از یک میلیون رزمنده پیشکسوت است، گفت: در این راستا ۶ هزار رزمنده دوران دفاع مقدس خراسان‌جنوبی در طول سال تجلیل می‌شوند.

وی اضافه کرد: تهیه ۶۳ برنامه تلویزیونی و رادیویی، گفت‌وگو ‌با جامعه ایثارگری، نواختن زنگ مقاومت، بیان خاطرات پیشکسوتان از شبکه شاد، برپایی سوگواره شهدای دفاع مقدس، جشنواره‌های شعر، غبارروبی مزار شهدا، دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی بخشی از برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی عنوان کرد: امروز همزمان با سراسر کشور در اولین گام از ۴۱ رزمنده پیشکسوت در مرکز استان و در شهرستان‌ها به نمایندگی از ۶ هزار رزمنده تجلیل خواهد شد و باقی برنامه در طول سال اجرا می‌شود.

فلاحی با بیان اینکه خراسان‌جنوبی یک هزار و ۸۲۱ شهید، ۴ هزار و ۳۳۲ جانباز و ۲۴۱ آزاده در دوران دفاع مقدس تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است، مطرح کرد: در خراسان‌جنوبی ۱۴۷ شهید گمنام در ۵۸ نقطه به خاک سپرده شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ساخت ۳۵ یادمان شهدای گمنام در استان با حمایت دولت و خیرین تکمیل شده و ۴ یادمان نیز در هفته دفاع مقدس سال جاری افتتاح خواهد شد، اضافه کرد: همچنین ۱۶ یادمان شهدای گمنام نیز در حال ساخت است که تلاش ما بر این است که طی یک سال آینده ساخت این یادمان‌ها به پایان برسد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی با اشاره به آخرین وضعیت مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان، اعلام کرد: از ۳۲ هکتار زمین که برای این امر اختصاص یافته در ۱۸.۵ هکتار نمی‌توانیم ساخت و ساز داشته باشیم چون بر روی گسل قرار دارد.

فلاحی ادامه داد:  ۱۸.۵ هکتار فضای سبز و پارک موزه است، ۱۰ هکتار ابنیه روباز با نمایش دستاوردهای دفاعی نیروهای مسلح و ۴ هکتار هم برای ساخت و ساز تالار، آمفی تئاتر، مرکز اسناد و کتابخانه مدنظر قرار گرفته است.

وی بیان داشت: تاکنون ۲۴۰ هزار متر مکعب تسطیح شده و ۶ هزار متر مربع زیربنا در ۳ فاز مورد توجه قرار گرفته است که فاز اول ساخت امسال آغاز می‌شود.

فلاحی با بیان اینکه این پروژه تاکنون ۹ میلیارد تومان اعتبار مصوب داشته، گفت: از مجموع اعتبارات ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به صورت ملی، ۳ میلیارد و ۲۱۰ میلیون تومان از منابع استانی و یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هم از اعتبارات داخلی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مصوب شده که امیدواریم تخصیص کامل داشته باشد.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول