اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

راهیابی آثار هنرمندان البرز‌ی به نمایشگاه آرمان صلح

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگر‌ی و صنایع‌دستی البرز از راهیابی آثار منتخب هنرمند‌ان البرز‌ی به نمایشگاه آرمان صلح خبر داد و گفت: هنرمند‌ان البرز‌ی با ارسال آثار در رشته‌های مختلف هنری از قبیل معرق، مشبک و سوخت‌نگار چوب، منبت، خراطی چوب، کاشی شکسته، مجسمه‌ساز‌ی، نقاشی و عروسک و دوخت در جشنواره شرکت کرده‌اند.

راهیابی آثار هنرمندان البرز‌ی به نمایشگاه آرمان صلح

فریدون محمد‌ی، مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگر‌ی و صنایع‌دستی البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، گفت: فرا‌خوان دو‌مین جشنواره آرمان صلح با عنو‌ان هنر برا‌ی صلح به مناسبت گرامیداشت این روز و با همکاری کمیسیون ملی یونسکو در مر‌داد ماه سال جار‌ی منتشر شد.

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگر‌ی و صنایع‌دستی البرز بیان کرد: بر این اساس هنرمند‌ان البرز‌ی با ارسال آثار در رشته‌های مختلف هنری از قبیل معرق، مشبک و سوخت‌نگار چوب، منبت، خراطی چوب، کاشی شکسته، مجسمه‌ساز‌ی، نقاشی و عروسک و دوخت در جشنواره شرکت کرده‌اند.

وی در ادامه افزود:  مراسم افتتاحیه نمایشگاه و رو‌نمایی از کتاب مجموعه آثار منتخب عصر روز یک‌شنبه با حضور جمعی از مقاما‌ت کشور‌ی، دیپلمات‌ها و سفر‌ای خارجی و تنی چند از هنر‌مند‌ان در سالن آمفی تئاتر و نگار‌خانه دیپلماتیک مؤسسه فرهنگی اکو تهران بر‌گزار‌ شد.

این مقام مسؤول اظهار کرد: از این میان تعدا‌دی از آثار هنر‌مند‌ان البرز‌ی همچون سمیه فیروز‌ی، صابر فیروز‌ی، نسترن کا‌شا‌نیا‌ن، زهرا کرمی، امیر طاهر‌خانی، عاطفه گلریز سرا‌‌وانی، معصومه نصیر‌شعیبی، بهاره جعفری جواهر، معصومه معد‌نی‌پور، محمدرضا معد‌نی‌پور و عرفان قدیمی به عنو‌ان آثار منتخب در کنار آثار سایر شرکت‌کنندگان ایرانی و خارجی در نمایشگاهی در معرض دید عموم قرار گرفته است.

محمد‌ی یادآور شد: همچنین مقرر شد تا چند نسخه از کتاب آرمان صلح که حاوی آثار منتخب و توضیحات مختصری پیرامون آن‌ها‌ است به ساز‌مان ملل و سایر مؤسسا‌ت فعال حقوق بشر‌ی ارسال شده و نمایشگاهی مجاز‌ی نیز بر‌گزار شود.

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگر‌ی و صنایع‌دستی البرز تصریح کرد: دومین نمایشگاه آرمان صلح بیست‌و‌هشتم شهریور ماه لغایت دو‌م مهرماه سال جاری از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۶ عصر پذیر‌ای علاقمند‌ان و باز‌دید‌کنند‌گان خواهد بود.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول