اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  کشتی و وزنه برداری

تیم عجیب قهرمان کشتی جهان در لیگ/مبلغ قرارداد؛ صفر!

حسن رحیمی امسال به عنوان مربی در لیگ شرکت می‌کند و تیمی را بسته که مبلغ قرارداد آن صفر است.

تیم عجیب قهرمان کشتی جهان در لیگ/مبلغ قرارداد؛ صفر!

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، حسن رحیمی دارنده مدال برنز المپیک ۲۰۱۶ ریو و چند عنوان قهرمانی جهان که در این چند سال اخیر اقدامات خیرخواهانه زیادی انجام داده حالا به عنوان مربی در لیگ کشتی آزاد با شرایطی عجیب شرکت خواهد کرد.

حسن رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره حضور در لیگ کشتی با تیم مقاومت عنوان کرد: تیمی که در لیگ برتر شرکت می‌کند ورزشکاران آن را کسانی تشکیل می‌دهند که پشت خط مانده‌اند؛ ورزشکارانی مستعد که نتوانستند در مسابقات جهانی و آسیایی با تیم ملی شرکت کنند.

دارنده مدال طلای قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۳ با اشاره به اینکه در تیم تشکل شده بحث مالی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: به ورزشکاران اعلام کردیم هیچ قرارداد مالی بسته نمی‌شود و تمام قراردادها صفر است. نه تنها ورزشکاران بلکه این موضوع شامل مربیان هم می‌شود. در واقع مربیان و کشتی‌گیران هیچ پولی دریافت نمی‌کنند، چرا که بحث ما شیوه مبارزه و فنی است.

رحیمی افزود: ما از کشتی گیران جوان و مستعد خواستیم هر کسی دوست دارد با این شرایط کار کند و کشتی بگیرد اعلام حضور کند. خوشبختانه تعدادی از کشتی‌گیران اعلام آمادگی کردند اگرچه بنام نیستند اما برخی از آنها عضو تیم ملی جوانان و امیدها بوده‌اند.

وی در پاسخ به این سوال که کشتی‌گیران اعلام کردند لیگ منبع درآمد آنهاست اما معمولاً مبلغ قراردادها در کشتی نسبت به سایر رشته.ها بسیار پایین است، تصریح کرد: معمولا لیگ کشتی خیلی گسترده برگزار و خوب جمع‌بندی نشده است. بحث کشتی با فوتبال، والیبال و بسکتبال فرق دارد؛ اگر کشتی‌گیر در لیگ تامین شود ممکن است در تیم ملی شرکت نکند که این موضوع به تیم ملی آسیب می‌زند.

دارنده مدال برنز المپیک ۲۰۱۶ ریو یادآور شد: منبع درآمد کشتی‌گیران مدال‌آور فقط لیگ نیست. آنها با مدال خود چیزهای زیادی هم به دست آورده‌اند اگرچه اینها در شان یک مدال‌آور نیست اما برخی از ورزشکارانی که چند سال در مسابقه‌ای شرکت نکرده و مدالی ندارند به درآمد لیگ نیاز دارند.

رحیمی گفت: من در دو سه سال آخر می‌توانستم در لیگ کشتی بگیرم با اینکه به درآمد آن نیاز داشتم اما این کار را انجام ندادم. برخی از ورزشکاران بودند که مبلغی را از لیگ کسب کردند و بعد به تیم ملی نرفتند به خاطر همین من می‌گویم لیگ باید باشد اما زمان برگزاری آن بسیار مهم است چرا که نباید به گونه‌ای باشد که به تیم ملی آسیب بزند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول